کد خبر: ۷۴۷۳۷۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۸
تعداد بازدید: ۲۵۴
رئیس‌جمهور ترکیه عذرخواهی ناتو برای توهین به وی در حین رزمایش این ائتلاف را نپذیرفت و گفت که این رفتار توهین‌آمیز به سادگی قابل بخشش نیست.
اردوغان عذرخواهی ناتو را نپذیرفت
به گزارش خبرداغ ،  «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه روز شنبه (امروز)، عذرخواهی ناتو برای استفاده از عکس وی بعنوان سیبل تیراندازی در رزمایش ناتو را رد کرد و گفت که چنین رفتار توهین‌آمیزی به سادگی قابل بخشش نیست.

مرکز چند ملیتی نظامی مشترک ناتو در «نروژ» به مدت 10 روز (8 تا 17 نوامبر) است که رزمایشی را در این کشور با حضور 40 نظامی ترکیه برگزار کرد.

نظامیان اروپایی ناتو اما در آخرین روز این رزمایش (امروز) تصاویری از «رجب طیب اردوغان»‌ رئیس جمهور ترکیه و «مصطفی کمال آتاتورک» بنیان‌گذار جمهوری فعلی این کشور را به عنوان سیبل تیراندازی استفاده کرده و جملاتی توهین‌آمیز علیه اردوغان را نیز در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند.

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، رئیس‌جمهوری ترکیه در یک نطق تلویزیونی گفت: «شما شاهد رفتار توهین‌آمیز در رزمایش روز گذشته ناتو بودید. اشتباهاتی وجود دارد که افراد احمق مرتکب نشده‌اند بلکه تنها افراد حقیر و بی‌شرم مرتکب شده‌اند. این موضوع با یک عذرخواهی ساده قابل چشم‌پوشی نیست».

اردوغان روز جمعه (دیروز) اعلام کرد که در اقدامی اعتراضی 40 نظامی را از رزمایش ناتو  در نروژ خارج می‌کند.

سفارت ترکیه در نروژ نیز از دولت این کشور و ناتو خواست درباره اتفاق مذکور توضیح دهد.

به گزارش فارس،درپی این وقایع، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو طی نامه‌ای از توهین نظامیان ناتو به رئیس جمهور ترکیه عذرخواهی کرده و تاکید کرد این واقعه یک اشتباه فردی بوده و دیدگاه کلی ناتو نیست
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: