کد خبر: ۷۴۷۳۴۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۹
تعداد بازدید: ۳۷۳
مجله فدراسیون جهانی وزنه‌برداری در مقاله‌ای به بررسی مسابقات جهانی این رشته پرداخت که به زودی در آناهیم آمریکا برگزار می‌شود.
پیش بینی فدراسیون جهانی وزنه‌برداری از قهرمانی رستمی و مرادی در آمریکا
به‌ گزارش خبرداغ به نقل از  ‌ایسنا، مجله فدراسیون جهانی وزنه‌برداری در مقاله‌ای به بررسی مسابقات جهانی این رشته پرداخت که به زودی در آناهیم آمریکا برگزار می‌شود. در این مقاله آمده است: ما در انتظار دوره بعدی مسابقات قهرمانی جهان وزنه‌برداری هستیم که در آمریکا برگزار می‌شود. این هفتمین بار است که بازی‌ها در این کشور برگزار می‌شود.

در این دوره نسبت به دوره‌های قبلی که بازی‌ها در آمریکا برگزار شد کشورهای کمتری حضور خواهند داشت اما تعداد ورزشکاران به حدود بیش از ۳۰۰ نفر می‌رسد. به ‌این‌ ترتیب بازی‌های قهرمانی جهان که از ۲۸ نوامبر تا پنجم دسامبر در آمریکا برگزار می‌شوند بسیار شلوغ خواهد بود.

پیش از  المپیک ۲۰۱۶ ریو، در سال ۲۰۱۵ مسابقات قهرمانی جهان وزنه‌برداری در هیوستون آمریکا برگزار شد.

اولین باری که مسابقات قهرمانی جهان در آمریکا برگزار شد، در  فیلادلفیا بود. این مسابقات در سال ۱۹۴۷ بود که دو سال بعد از جنگ جهانی دوم بود. در آن سال ۳۹ وزنه‌بردار از ۱۲ کشور در مسابقات شرکت کردند.

بعد از آن در سال ۱۹۷۰ آمریکا سری چهل و چهارم مسابقات قهرمانی جهان وزنه‌برداری را در اوهایو برگزار کرد که ۱۲۹ وزنه‌بردار از ۲۸ کشور در آن حضور داشتند.

هشت سال بعد در سال ۱۹۷۸ بعد از گرفته شدن میزبانی از تهران، مسابقات قهرمانی جهان  وزنه‌برداری در گتیزبرگ آمریکا برگزار شد که ۱۸۵ وزنه‌بردار از ۳۵ کشور در آن حضور داشتند.

در سال ۱۹۸۴، پنجاه و ششمین سری مسابقات قهرمانی جهان وزنه‌برداری در لس آنجلس آمریکا برگزار شد. در این سال ۱۸۷ وزنه‌بردار از ۲۸ کشور در این مسابقات حضور یافتند.

در سال ۱۹۸۷ مسابقات قهرمانی جهان وزنه‌برداری زنان در فلوریدای آمریکا برگزار شد که ۱۰۰ وزنه‌بردار زن از ۲۲ کشور در این رقابت‌ها حضور داشتند.

در این دوره از مسابقات قهرمانی جهان در آناهیم آمریکا تعدادی از کشورهای مهم غایب هستند. برای مثال اندونزی و کره شمالی.

 کره شمالی به دلیل تنش‌های سیاسی بین این کشور و آمریکا در مسابقات قهرمانی جهان امسال حضور نخواهد داشت. با وجود این که آمریکا اعلام کرده بود پذیرای تیم کره شمالی است. این کشور حاضر به اعزام تیم خود به مسابقات قهرمانی جهان نشد.

کره شمالی می‌توانست در صورت حضور در صدر جدول مدال آوران قرار بگیرد زیرا وزنه‌برداران این تیم در هفت وزن در رنک یک جهان قرار دارند. ضمنا بسیاری از رقیبان کره شمالی به دلیل دوپینگ از شرکت در مسابقات قهرمانی جهان محروم هستند و این می‌توانست شانس مدال آوری آنها را افزایش دهد.

بعد از مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۵ حدود ۲۵ وزنه‌بردار به دلیل دوپینگ نتایج به دست آورده در مسابقات جهانی را از دست دادند.

از میان مردان وزنه‌برداری که در مسابقات قهرمانی جهانی ۲۰۱۵، قهرمانی کسب کرده بودند افراد زیر در مسابقات امسال غایب خواهند بود:

چن لیژون از چین در وزن ۶۲ کیلوگرم، شی ژیونگ از چین در وزن ۹۶ کیلوگرم، نیجات رحیموف از قزاقستان در وزن ۷۷ کیلوگرم، آرتم اوکولف از روسیه در وزن ۸۵ کیلوگرم، واد زیم استرالستف از بلغارستان در وزن ۹۴ کیلوگرم و الکساندر زایچیکوف از قزاقستان در وزن ۱۰۵ کیلوگرم.

به ‌این‌ ترتیب در وزن ۵۶ کیلوگرم مردان اوم یون چون از کره شمالی می‌توانست مدال طلا کسب کند که غایب است. در وزن ۶۲ کیلوگرم والنسیا موسکرا از کلمبیا شانس مدال آوری دارد زیرا رقیب او در مسابقات قبلی بازنشسته شده است. در وزن ۶۹ کیلوگرم، کرم بن هینا احتمال مدال طلا دارد. او در مسابقات قبلی پنجم شده بود.

در وزن ۷۷ کیلوگرم محمد محمود از مصر که در مسابقات قهرمانی جهان قبلی دوم شده بود شانس قهرمانی دارد.

کیانوش رستمی از ایران در وزن ۸۵ کیلوگرم مدعی مدال طلا است. به نظر می‌رسد ایران بیشترین فایده را از غیبت چند کشور می‌برد. رستمی در مسابقات قبلی مدال نقره گرفت.

در وزن ۹۴ کیلوگرم سهراب مرادی، دیگر وزنه‌بردار ایرانی که اخیرا رکورد جهان را به ثمر رسانده است، احتمال قهرمانی دارد.

در وزن ۱۰۵ کیلوگرم شرایط مشخص نیست و باید مسابقات انجام شود تا مشخص شود چه کسی به قهرمانی نزدیک‌تر است.

در وزن ۱۰۵ + کیلوگرم تالاخادزه بیش از همه احتمال قهرمانی دارد. البته باید این را هم در نظر گرفت که در این وزن بهداد سلیمی نیز رقابت می‌کند. او در ریو رکورد یک ضرب را به ثمر رساند اما در دو ضرب حذف شد. باید دید که این قهرمان دو دوره مسابقات جهانی و المپیک ۲۰۱۲ در آناهیم چگونه عمل می‌کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: