کد خبر: ۷۴۶۹۹۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۰
تعداد بازدید: ۲۱۶
با اینکه چند روز از وقوع زلزله دردناک و جان کاه کرمانشاه می‌گذرد اما هنوز صدای مویه‌های مادران و پدران کُرد سرپل‌ذهابی از کوچه پس کوچه‌های شهر به گوش می‌رسد.
بی‌نظمی و ضعف مدیریت در توزیع کمک‌های مردمی/ زنگ خطر بهداشت در مناطق زلزله زده
به گزارش خبرداغ،حُزن و اندوه هنوز از دیوارهای شهرهای سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی هویدا است. مادران هنوز در غم از دست دادن کودکان خود به سر و صورت می‌زنند و پدران هنوز بر سر ویرانه‌های خانه‌های خود به دنبال وسایلی هستند تا شاید با آن بتوانند پناهی هر چند کوچک برای اعضای باقی مانده خانواده خود فراهم کنند.

نبود سرویس‌های بهداشتی سیار و محل‌هایی برای استفاده از آب آشامیدنی به جهت مصرف شرب و غیره برای خانواده‌هایی که در پارک‌ها و یا در کنار منازل تخریب شده خود چادر زده‌اند از جمله مشکلاتی است که می‌تواند در چند روز آینده شرایط بهداشتی شهر را با چالش‌های جدید روبرو کند.

البته این مشکل تنها دغدغه امروز این روزهای مردم سرپل ذهاب و یا ثلاث باباجانی نیست؛ بطوری که برخی خانواده‌ها به دلیل عدم توزیع درست اقلام و ارسالی به این شهرها هنوز حتی یک چادر هم برای ایجاد سرپناه ندارند و کماکان در هوای سرد روزگار می‌گذرانند!

حجم انبوه محموله‌های کمک‌ به مردم رنج دیده از زلزله، قلب مردم سرپل ذهاب،‌ ثلاث باباجانی،‌ قصر شیرین و... را شاد کرده است اما متاسفانه هنوز برخی از مردم آسیب دیده و بی‌خانمان از این حجم از کمک‌های انسان دوستانه مردم بزرگوار ایران بی‌بهره هستند!

ای کاش شرایطی فراهم می‌شد تا حداقل در شهر سرپل ذهاب یا ثلاث باباجانی که بیشترین خرابی‌ها در آن‌جا به وجود آمده است، محل‌های اسکانی توسط مسئولان مدیریت بحران به وجود می‌آمد تا حداقل مردم آسیب دیده؛ هم با مراجعه به این محل‌ها اقلام مورد نیاز خود را دریافت می‌کردند و هم اینکه کرامت این مردم نجیب و فروتن در تحویل این اقلام به آنها حفظ می‌شد. ضمن این در حراست از این اقلام نیز می‌شد از نیروهای نظامی که در سطح شهر به صورت گسترده‌ای به چشم می‌خورند استفاده کرد.

به گزارش ایسنا، به نظر می‌رسد در شرایط فعلی علاوه بر مدیریت درست توزیع منابع در خود برخی از شهرهای کرمانشاه، اقلام و محموله‌های کمکی که از سراسر کشور در حال ارسال به این استان است، باید توسط مسئولان امداد رسانی راهی روستاها و مناطق دیگری از این استان شود که خرابی‌ها در آنها بعضا بسیار زیاد بوده است.

براساس گزارش‌های رسیده از مناطق زلزله زده در حال حاضر حجم اقلام غذایی ارسال شده مردم ایران به این مناطق بسیار زیاد است و کمک‌های مردم می‌تواند در قالب چادر، اقلام بهداشتی از قبیل کِرم‌های نرم کننده پوست و دست(به دلیل در معرض آفتاب و باد بودن)، دستمال های مرطوب و دیگر مایحتاج زندگی به این مردم آسیب دیده باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: