کد خبر: ۷۴۶۹۳۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۹
تعداد بازدید: ۲۴۶
قاضی‌زاده هاشمی:
وزیر بهداشت با بیان اینکه درحال حاضر یکی از مهمترین مسائل ما کسانی هستند که بخش عمده‌ای از خانواده خود را از دست دادند و شوکه هستند طبیعی است در روزهای اول نمی‌پذیرند و بعد پرخاشگری می‌کنند، گفت: برای این موضوع ۴۰ تیم به منطقه اعزام شده‌اند که شامل روانشناس و روانپزشک داوطلب هستند که جای تقدیر دارد انها کارشان را در حوزه سلامت روان شروع کردند.
درحال حاضر مشکل کمبود دارو در مناطق زلزله‌زده نداریم/ کارمان را در حوزه سلامت روان شروع کردیم

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، حسن قاضی‌زاده هاشمی در پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران ضمن عرض خسته نباشید به همکاران خود که در استان کرمانشاه و بیمارستان مختلف و سایر استان‌ها فعالیت کردند با اشاره به مصدومان زلزله گفت: بالغ بر ۹۰ درصد موارد مراجعه‌کننده شکستگی استخوان است این‌ها بستری شدند و در تهران همدان، البرز و سندج همکاران مشغول به کار هستند. در این مرحله بهداشت خیلی مهم است.

وزیر بهداشت گفت: آب که در اثر زلزله قطع شده بود اکنون وصل است و لازم است که در یک هفته اول سلامت آب کنترل شود زیرا شکستگی‌های زیادی در لوله‌های آب وجود داشت که ممکن است فاضلاب وارد آن شده باشد و موجب شیوع بیماری‌های شود.

وی افزود: خود مردم باید مراقبت کنند یک سری احشام زیر آوار ماندند باید سمپاشی و پیشگیری شود. معتقد هستیم طی یک هفته اول باید آب با تانکر در اختیار مردم قرار گیرد هم هلال احمر و هم استانداری درحال تلاش هستند و می‌توانم بگویم در کل، وظایف ما درحال انجام است و قابل قبول است باید حواسمون باشد آب و خوراکی مردم آلوده نباشد.

قاضی‌زاده هاشمی تشریح کرد: علاوه بر غذا باید مراقب بهداشت محیط نیز باشیم. معمولا در روز‌های اول همه گرم، احساساتی و فعال هستند ولی بعد از فروکش این احساسات مردم را تنها می‌گذارند امیدواریم اینگونه نشود. در بخش بهداشت و درمان وظایف تقسیم شده و مشخص است و دائما یکی از معاونان آنجا هستند.

وی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هم بسیار عالی درخشید و مسئولان از خدمات آنها راضی بودند درحال حاضر مشکل کمبود دارو نداریم.

هاشمی گفت: یک کار خوبی که انجام شد این بود که انجمن‌های مربوط به بیماران خاص فعال شدند و خدمات مربوط به این بیماران از طریق آنها انجام می‌شود و محور این‌ها هستند. در ۲۴ ساعت اول مردم خودشان آسیب دیده بودند طبیعی بود موضوع خوب مدیریت نشود اما الان خوب است.

وی با بیان اینکه درحال حاضر یکی از مهمترین مسائل ما کسانی هستند که بخش عمده‌ای از خانواده خود را از دست دادند و شوکه هستند طبیعی است در روزهای اول نمی‌پذیرند و بعد پرخاشگری می‌کنند، گفت: برای این موضوع ۴۰ تیم به منطقه اعزام شده‌اند که شامل روانشناس و روانپزشک داوطلب هستند که جای تقدیر دارد آنها کارشان را در حوزه سلامت روان شروع کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: