کد خبر: ۷۴۶۹۲۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷
تعداد بازدید: ۲۶۶
نوبخت:
سخنگوی دولت گفت: امروز مصوب شد ۶۵۹ میلیارد تومان تسهیلات و ۲۸۱ میلیارد تومان بصورت بلاعوض به زلزله‌زدگان پرداخت شود و از امروز در دستور اجرایی قرار گیرد.
۲۸۱ میلیارد تومان بصورت بلاعوض به زلزله‌زدگان پرداخت می‌شود + جزییات

به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، محمدباقر نوبخت در پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره تصمیمات امروز هیات دولت راجع به زلزله‌زدگان گفت: این حادثه خسارات مالی و جانی بسیاری برای کشور و مردم داشت و رییس‌جمهور و اعضا هیات دولت به مناطق زلزله‌زده رفتند و اقدامات و مصوباتی درباره این مساله داشتند.

سخنگوی دولت گفت: امروز مصوب شد ۶۵۹ میلیارد تومان تسهیلات و ۲۸۱ میلیارد تومان بصورت بلاعوض به زلزله‌زدگان پرداخت شود و از امروز در دستور اجرایی قرار گیرد تا پرداخت شود.

وی افزود: برای خانوارهای آسیب دیده‌ای که برای احداث و بازسازی منازل احتیاج به کمک دارند برای مناطق روستایی ۲۵ میلیون تومان و مناطق شهری ۳۵ میلیون تومان تعیین کردیم همچنین برای مناطق روستایی ۵ میلیون تومان و برای مناطق شهری ۶ میلیون تومان بصورت بلاعوض درنظر گرفته شده است.

نوبخت تاکید کرد: برای خانوار‌هایی که برای مرمت و تعمیر احتیاج به کمک دارند بصورت تسهیلات ۱۲ میلیون تومان پرداخت می‌شود و این مبلغ در شهر و روستا فرقی ندارد و مبلغ بلاعوض این خانوار‌ها ۲میلیون تومان است.

وی افزود: آنهایی که احتیاج به خرید لوازم دارند بصورت تسهیلات ۳ میلیون تومان و ۲ میلیون تومان هم بصورت بلاعوض به آنها پرداخت می‌کنیم.

سخنگوی دولت اذعان کرد: برای اسکان موقت هر خانوار روستایی ۳میلیون تومان و مناطق شهری ۵ میلیون تومان بصورت بلاعوض داده می‌شود. بانک مرکزی بخشنامه‌ای صادر کرده است و برای خرید لوازم خانگی یا برای موارد ضروری تا ۱۰ میلیون تومان قرض‌الحسنه درنظر گرفته است. 

نوبخت تشریح کرد: این مبالغی که امروز در هیات وزیران تصویب شد غیر از مصوبه‌ای است که برای جبران خسارات زیربنایی و ابنیه دولتی باید انجام دهیم این مبالغ فقط برای خانوارهای آسیب دیده است. 

رییس سازمان برنامه وبودجه گفت: دستور پرداخت این مبالغ به بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شده است زیرا ۶۵۹میلیارد تومان بانک مرکزی از طریق نظام بانکی تسهیلات می‌دهد و ۲۸۱ میلیارد تومان را سازمان برنامه بودجه می‌دهد.

وی افزود: رییس بانک مرکزی بخش نامه‌ای به بانک‌ها می‌زند تا تسهیلات از طریق آنها پرداخت شود و در سازمان برنامه و بودجه درباره بلاعوض‌ها طوری برنامه‌ریزی شده است تا قبل پایان این ماه پرداخت صورت گیرد.

نوبخت با بیان اینکه الان موضوع خرید تضمینی گندم تحت شعاع این موضوع قرار گرفته است، گفت: برحسب تعهد سازمان برنامه موفق شدیم ۲۷۰۰ میلیارد تومان باقی مانده خرید تضمینی را پرداخت کنیم امیدواریم شرکت بازرگانی دولتی تا الان همه را پرداخت کرده باشد. حساب ما با کشاورزان تصفیه شده است. قبلا از کشاورزان بابت تاخیر در پرداخت عذرخواهی کرده بودم آنها درک می‌کنند این تاخیر بخاطر تجهیز منابع بوده است امیدوارم همیشه شاهد موفقیت‌های ملت باشیم.

وی تاکید کرد: همه کسانی که زلزله‌زده هستند طبق بخشنامه بانک مرکزی وام‌های قبلی‌شان دوسال معوق می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: