کد خبر: ۷۴۶۸۴۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
تعداد بازدید: ۲۹۴
دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها با اشاره به برگزاری کنگره سراسری این تشکل سیاسی-دانشگاهی، برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این کنگره را تشریح کرد.
تشریح برنامه کنگره سراسری انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها / افزایش تعداد اعضای شورای مرکزی و گسترش فعالیت‌های استانی

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، محمود صادقی در نشست خبری بعدازظهر امروز انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها که به‌منظور تشریح برنامه‌های کنگره سراسری این تشکل سیاسی-دانشگاهی برگزار شد، اعلام کرد: کنگره سراسری انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها قرار است روز دوم آذرماه پیش‌رو در محل دانشگاه تهران برگزار شود.

وی با اشاره به دلیل برگزاری این کنگره سراسری گفت: هدف از برگزاری این کنگره سراسری تطبیق اساسنامه انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها با قانون جدید احزاب است و به این منظور اصلاحاتی در اساسنامه انجمن ایجاد کردیم و در این کنگره سراسری قصد داریم اصلاحات صورت‌گرفته در اساسنامه را به تصویب برسانیم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان این‌که در قانون جدید احزاب، حداقل تعداد اعضای هر حزب، ۳۰۰ نفر در سراسر کشور درنظر گرفته شده، یادآور شد: انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها به‌عنوان یک حزب ملی که از یکسو یک تشکل دانشگاهی و از دیگر سو یک تشکل سیاسی است، از همان ابتدای فعالیت خود همچون دیگر احزاب سیاسی از کمیسیون ماده ۱۰ احزاب مجوز گرفته است و علاوه بر آن به‌عنوان یک تشکل دانشگاهی بر اساس آیین‌نامه تشکل‌های اسلامی دانشگاهی فعالیت می‌کند.

دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها ضمن تشریح برنامه کنگره سراسری این تشکل سیاسی-دانشگاهی اعلام کرد: مطابق روال برگزاری کنگره‌های احزاب، در ابتدای این کنگره میهمانانی از میان شخصیت‌های ملی و سیاسی خواهیم داشت و در ادامه نیز کار بررسی و تصویب اصلاحات صورت گرفته در اساسنامه با حضور اعضاء و در قالب کمیته‌های مختلف انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها انجام می‌شود.

وی همچنین با اشاره برنامه اختتامیه کنگره سراسری انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها، اعلام کرد: بنا داریم به‌عنوان اختتامیه با حضور در حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره)، با آیت‌الله سیدحسن خمینی یادگار امام نیز دیدار کنیم.

صادقی خاطرنشان کرد: حجت‌الاسلام محسن رهامی به‌عنوان یکی از چهره‌های شاخص، تاثیرگذار و پیشکسوت در انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها، ریاست کنگره را برعهده خواهد داشت و بنده نیز به‌عنوان دبیرکل انجمن در خدمت دوستان خواهم بود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان این‌که انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها از سال ۱۳۶۵ فعالیت خود را آغاز کرده است، یادآور شد: در اساسنامه فعلی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها تعداد اعضای شورای مرکزی ۱۵ نفر درنظر گرفته شده که در اصلاحات صورت‌گرفته تعداد اعضای شورای مرکزی، پس از تصویب در کنگره به ۲۱ نفر افزایش خواهد یافت که همین مسئله نیز نشان‌گر نوعی ارتقا و توسعه فعالیت‌های این تشکل سیاسی-دانشگاهی است.

وی افزود: انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها تقریباً در اکثر دانشگاه‌های کشور شعباتی دارد و ما در دوره اخیر، با زحمات آقای رهامی، تشکیلات استانی حزب را ایجاد کردیم و قصد داریم در دوره جدید فعالیت‌های انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها، گستره فعالیت‌های خود را افزایش دهیم و در هر استان، دفتر انجمن در دانشگاهی که در مرکز استان واقع شده، به‌عنوان دفتر مرکزی آن استان محسوب می‌شود و دیگر دفاتر انجمن در دانشگاه‌های دیگر آن استان نیز فعال خواهند بود.

دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها اضافه کرد: بر این اساس قرار است در هر استان، شورایی متشکل از مسئولان دفاتر دانشگاه‌های آن استان تشکیل شده و زیرنظر مسئول دفتر انجمن در دانشگاه مرکز استان فعالیت کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: