کد خبر: ۷۴۶۵۶۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۱
تعداد بازدید: ۲۴۹
نماینده مردم کرمان در مجلس گفت: در سازمان تامین اجتماعی ۶ مجموعه بزرگ اقتصادی وجود دارد در این مجموعه چند صد شرکت هستند که اطلاعات مالی خود را نداده‌اند.
دامنه شمول شرکت‌‌های وزارت رفاه بسیار است/ برخی شرکت‌های زیرمجموعه وزارت کار اطلاعات مالی خود را ارائه نمی‌دهند

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، محمدرضا پورابراهیمی در صحن علنی مجلس گفت: سوال من نزدیک یک سال‌و‌نیم است که در دستور کار است و مربوط به قانونی است سال ۹۳ تصویب شده است. در سال ۹۳ برای افشای اطلاعات اقتصادی قانونی تصویب ابلاغ شد و برای شفافیت بنگاه اقتصادی مکلف شدند اطلاعات آنها نزد سازمان بورس افشا شود.

نماینده مردم کرمان در مجلس تاکید کرد: قانون می‌گوید شرکت‌ها و بنگاه‌ها موظف هستند اطلاعات مالی خود را همه ساله در سازمان بورس ثبت کنند. این مجموعه‌ها شامل نهاد عمومی، نهاد نظامی و انتظامی و نهاد خیریه بقاع متبرکه است ۷هزار نهاد خیریه داریم که صورت مالی خود را افشا نمی‌کنند که این خطر بزرگی است.

وی افزود: این قانون به همه ظرفیت‌ها اشاره دارد. ۳سال قبل این قانون تصویب شده است آخرین آماری که دارم از هزاران شرکت فقط ۲۷ شرکت اطلاعات خود را داده‌اند. این باعث تاسف است بسیاری از شرکت‌ها وابسته به تامین اجتماعی هستند. وزیر می‌گوید کار تمام شده است اما اینطور نیست.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه قانون بعدی که تصویب شد بانک مرکزی را مکلف کرد اگر شرکت‌ها اطلاعات مالی خود را ندادند حساب‌های آنها مسدود شود، گفت: دامنه شمول شرکت‌‌های وزارت رفاه بسیار است متاسفانه با لابی که در زمان رای اعتماد شد، نگذاشتند این حرف را بزنم ما از حق مردم دفاع می‌کنیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان داشت: فقط در سازمان تامین اجتماعی ۶ مجموعه بزرگ اقتصادی وجود دارد در این مجموعه چند صد شرکت هستند که اطلاعات خود را ندادند در تامین اجتماعی هزار شرکت وجود دارد و ارزش برآوردی آنها ۴۰هزار میلیارد است در مجموعه صندوق بازنشستگی ۱۸۷ شرکت است. این‌ها شرکت‌هایی هستند که چندین شرکت زیر مجموعه‌ای دارند و گزارش اطلاعات نیست مسلم است اگر اینطور باشد این گزارشات می‌رسد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: