کد خبر: ۷۴۶۵۶۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲
تعداد بازدید: ۳۷۶
ربیعی در صحن علنی:
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یکی از برنامه‌های من در زمان رای اعتماد، معطوف به اصلاح عملکرد صندوق‌ها، شفافیت، پاسخگویی به افکارعمومی و حذف کردن شرکا و ذی‌نفعان بوده است. من به همراه همکارانم خود را متعهد به این برنامه‌ها می‌دانم و در این مسیر حرکت می‌کنیم.
خود را به اصلاح عملکرد صندوق‌ها و پاسخگویی به افکارعمومی متعهد می‌دانم

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، علی ربیعی صبح امروز در صحن علنی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زلزله تاسف‌بار در برخی از مناطق در غرب کشور را به مردم و نمایندگان این خطه تسلیت عرض می‌کنم، گفت: من به تمامی زیرمجموعه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بخشنامه‌ کرده‌ام تا تمامی همکاری و همراهی را در این باره داشته باشند.  

از سوال و پرس و جو سپاسگذار هستم

وی در پاسخ به سوال نماینده کرمان اظهار داشت: من همواره از حضور در مجلس استقبال کرده‌ام و در این بازه زمانی سه ماه بعد از رای اعتماد، فقط به ۵ سوال در صحن مجلس و چندین بار در کمیسیون‌ها پاسخ داده‌ام. من همواره از سوال و پرس و جو سپاسگذار هستم.

وزیر کار ادامه داد: درخصوص سوال مطرح شده نماینده کرمان باید تاکید کنم یکی از برنامه‌های من در زمان رای اعتماد، معطوف به اصلاح صندوق‌ها، شفافیت، پاسخگویی به افکارعمومی و حذف کردن شرکا و ذی‌نفعان بوده است. من به همراه همکارانم خود را متعهد به این برنامه‌ها می‌دانم و در این مسیر حرکت می‌کنیم.

در وزارتخانه‌ای هستم که می‌‌تواند موجب کاهش فقر و افزایش اشتعال شود

ربیعی با بیان اینکه در وزارتخانه‌ای هستم که می‌‌تواند موجب کاهش فقر و افزایش اشتعال شود، تصریح کرد: بخشی از این وظایف در صندوق‌ها قرار دارد. تعدادی از این صندوق‌ها، مدیریتی و برخی از آنها غیرمدیریتی و ابزاری برای هلدینگ‌ها هستند. 

وی با بیان اینکه ممکن است ما با بروز خطا در مدیریت صندوق‌ها روبه‌رو باشیم ولی نظامات ضدفساد برقرار و بخشنامه‌هایی در این باره صادر شده است، خاطرنشان کرد: با دستگاه‌های اطلاعاتی در این موضوع همراهی و با دادستان تهران در این باره همکاری داشتم. سازمان بازرسی، دیوان محاسبات، وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه حضور دارند و در این باره سربلند بوده‌ایم.

استقرار سامانه هوش تجاری را در شستا ایجاد کردم

ربیعی با اشاره به اقدامات وزارت کار ابراز داشت: استقرار سامانه هوش تجاری را در شستا ایجاد کردم، حسابران مستقر شدند، کمیته صیانت در جهت مشکلات پیش آمده در شرکت‌های تابعه شستا ایجاد شده‌اند. کاهش بنگاه‌داری در برنامه من قرار گرفته است و شاید در هیچ دوره‌ای این گونه عمل نشده است.

وی افزود: در این میان درخصوص سوال آقای پورابراهیمی خدمت نمایندگان محترم عرض می‌کنم مجموعه اقدامات صورت گرفته در این خصوص چیست. من تمام و کمال و به عنوان پیشرو در این زمینه اقدام کرده‌ام. این سوال امروز دیگر موضوعیتی ندارند و خود نمایندگان محترم هم می‌دانند.

در راستای اهداف نظام و مبارزه با فساد گام‌های فراتر از ثبت شرکت‌ها را برداشتیم

وزیر کار در بخش دوم سخنان خود بیان کرد: من قبل از ورود به بحث از نماینده سوال‌کننده تذکر می‌کنم که سخنان مبهم و خارج از بحث نکنند. ایشان گفتند وزیر هر کاری بخواهد می‌کند. من هر کجا که منافع مردم باشد من این کار را می‌کنم. ایشان گفتند که ۲۶۴ شرکت وجود دارد. ۲۶۰ شرکت برای شرکت کشتیرانی ایران است که هر کشتی به اسم یک شرکت ثبت شده است تا اگر شرکتی تحریم شد، این مسئله موجب تحریم شدن همه شرکت‌ها نشود. این مسئله هم براساس مصوبات نهادهای بالادستی بوده است.

ربیعی با بیان اینکه ما در راستای اهداف نظام و مبارزه با فساد گام‌های فراتر از ثبت شرکت‌ها را برداشتیم، یادآور شد: ما سیستم مبارزه با فساد را راه امروز انداخته‌ایم و قاسم میرزایی، حیدری، اولاقباد و تعدادی دیگری از نمایندگان از آن بازدید کرده‌اند. ما در این باره زمان می‌گذاریم و مستندات در این باره وجود دارد. ما کارهایی را آغاز کرده‌ایم. 

حسابرسی صندوق‌ها به مدت ۱۰ سال انجام نشده بود

وی افزود: کدام نهاد آماده نبوده است؟ ما پیشرو بودیم و اطلاعات کتبی خود را دادیم. اولین کار باید این می‌بود که چه دادیم و چه چگونه تحویل کردیم. ما در حال آماده‌سازی شرکت‌ها هستیم و در واقع، تیمارداری می‌کنیم. شما از سرمایه‌گذاری منطقه‌ ای نابرابر سخن گفتید. این کار به خاطر این بوده است بسیاری از این شرکت‌ها واگذار شده و سروسامان دادن به آنها کار می‌برد. 

وزیر کار با بیان اینکه به مدت ۱۰ سال از این صندوق‌ها حسابرسی انجام نشده بود که ما این کار را تا سال ۹۳ انجام دادیم، عنوان کرد: از مجموعه ۲۶۴ شرکتی که ذیل اصل ۴۴ هستند، تا هفته قبل، مشخصات ۲۲۱ شرکت وارد شده‌اند و ۸۳ درصد شرکتهای ثبت شده برای وزارت تعاون هستند. ما برای این کار باید پاداش بدهیم یا تنبه کنیم؟ ۷۰ درصد این شرکت‌ها در بورس هستند. 

وزیری نبودم که تخلف باشد و با آن مقابله نکرده باشم

ربیعی یادآور شد: آقای پورابراهیمی البته خود از مدیران شستا در دولت قبل هستند و باید حساس باشند و من به این حساسیت احترام می‌گذارم. ما در حال جلو بردن پدیده خصوصی‌سازی هستیم. وزیری نبودم که تخلف باشد و با آن مقابله نکرده باشم. 

کسی که اخراج می‌شود، رئیس کمیپن نه به ربیعی می‌شود

 

ربیعی با بیان اینکه ساختار فسادزا با ساختار فسادستیز متفاوت هستند، گفت: کسی که اخراج می‌شود، رئیس کمیپن نه به ربیعی می‌شود. مبارزه با فساد درازمدت است، راه‌حل مبارزه با آن دیرین است اما قابل محدوسازی است. مبارزه با فساد هر گاه با مسائل سیاسی گره زده شده، غیرقابل حل است. ما باید در هر مقطعی به دور از گرایش‌های سیاسی، دست به دست هم بدیم و باید جلو ببریم.

وی با بیان اینکه من خودم داوطلبانه برنامه خروج از بنگاه‌داری را دادم، اظهار داشت: این اقدام بزرگی است؛ شما نمایندگان باید کمکم کنید. سعی کردم زیربناها فراهم شود، سعی کردم نهادسازی‌های لازم برای شفافیت صورت بگیرد. ممکن اقدام خاصی رخ داده یا دیر انجام شده باشد ولی من کوتاهی در این باره نکرده‌ام.

وزیر کار با بیان اینکه خروج از بنگاه‌داری برنامه‌ای برای شفاف‌سازی است، تصریح کرد: باید سرمایه اجتماعی بازنشستگان و کارگران را دید. امروز وظایف زیادی داریم. باید اقدامات بزرگ و تصمیمات سخت را دنبال کنیم. فرصت کمی داریم. من این مسائل را به دوش کشیدم. اینها کارهای بزرگی است که از شما حمایت می‌خواهم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: