کد خبر: ۷۴۶۵۰۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۴
تعداد بازدید: ۳۱۳
رئیس سازمان میراث‌فرهنگی در دیدار با سفیر آذربایجان پیشنهاد کرد
رئیس سازمان میراث‌فرهنگی عصر امروز 21 آبان 96 در دیدار با سفیر جمهوری آذربایجان پیشنهاد کرد که رالی‌تور خانوادگی بین ایران و آذربایجان برگزار شود.
برگزاری رالی‌‌تورهای خانوادگی بین ایران و جمهوری آذربایجان

به‌گزارش خبرداغ به نقل از  میراث‌آریا، علی‌اصغر مونسان معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در دیدار با بنیاد حسین‌اف سفیر جمهوری آذربایجان در ایران با اشاره به این‌که روابط خوبی بین ایران و آذرباجان برقرار است گفت: «زمینه‌های مشترک فرهنگی و تاریخی بسیاری بین ایران و آذربایجان وجود دارد و این موارد اهمیت گسترش روزبه‌روز ارتباطات دو کشور را بیشتر نشان می‌دهد. در چهار سال گذشته نیز رئیس‌جمهوری دو کشور 10 بار با هم دیدار داشتند، همه این‌ها نشان‌دهنده علاقه‌مندی رؤسای جمهوری دو کشور برای افزایش سطح همکاری‌ها است.»

او با اشاره به اهمیت برگزاری تورهای ترکیبی بین این دو کشور گفت: «ایران و آذربایجان باید برگزاری تورهای ترکیبی مشترک برگزار کنند، البته این تورها نباید به دو کشور محدود شود بلکه می‌توانیم به‌صورت مشترک کشورهایی را که با آن‌ها تاریخ، تمدن و فرهنگ مشترکی داریم در این مسیرها بگنجانیم و مسیرهای گردشگری برای آن‌ها تعریف کرده و تورهای ترکیبی برگزار کنیم.»

معاون رئیس‌جمهوری با اشاره به جاذبه‌های بی‌نظیر تاریخی، فرهنگی، آیین‌های سنتی، غذاهای محلی و... ایران تصریح کرد: «همه این‌ها می‌تواند جاذبه‌های بی‌شماری را برای گردشگران به‌همراه داشته باشد. آذربایجان نیز می‌تواند جاذبه‌های بی‌شماری برای ایرانیان داشته باشد.»
او بر فعال‌ کردن کمیته‌های فنی بین دو کشور تأکید کرد و ادامه داد: «باید با فعال کردن این کمیته‌های فنی، مسیرهای گردشگری تعریف کرد. سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری 1400 نقطه در کشور را به‌عنوان مناطق نمونه گردشگری تعیین کرده است. می‌توان با افزایش سرمایه‌گذاری مشترک، زیرساخت‌های گردشگری دو کشور را توسعه داد و ارتباط بین دو کشور را قوی‌تر کرد.»

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری پیشنهاد کرد که رالی‌تور خانوادگی بین ایران و آذربایجان برگزار شود و افزود: «همچنین باید برای برگزاری فم‌تورهای مشترک بین ایران و آذربایجان برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داد زیرا جاذبه‌های بسیار خوبی در مسیر زمینی بین دو کشور وجود دارد که با برگزاری این رالی‌تور خانوادگی می‌‌توان داشته‌های فرهنگی ایران و آذربایجان را به مردم دو کشور معرفی کرد.»

او با تأکید بر برگزاری رویدادهای مشترک فرهنگی و موزه‌ای و برگزاری نمایشگاه‌هایی از ارمنستان و کره در موزه ملی ایران گفت: «می‌توان بین موزه ملی ایران و موزه ملی آذربایجان چنین کار مشترکی را نیز برای برپایی نمایشگاهی از آثار فرهنگی‌تاریخی دو کشور آغاز کرد.»

مونسان با بیان این‌که ایران دارای 370 رشته صنایع‌دستی است تصریح کرد: «می‌توان از این مزیت بی‌نظیر برای برپایی نمایشگاه‌های مشترک صنایع‌دستی و معرفی هنر دو کشور استفاده کرد.»

تهیه بسته‌های ترکیبی گردشگری سلامت
او گفت: «گردشگری سلامت در ایران جاذبه‌های خوبی برای گردشگران آذربایجانی دارد. البته نباید این مسئله محدود به درمان شود، بلکه گردشگران سلامت می‌توانند در قالب بسته‌های ترکیبی دوران نقاهت خود را در ایران بگذرانند و از سایر جاذبه‌های فرهنگی و طبیعی ایران نیز بهره‌ ببرند.»

معاون رئیس‌جمهوری با اشاره به رویداد «تبریز2018» گفت: «از شما دعوت می‌کنم که در این رویداد مشارکت داشته باشد و این رویداد بین‌المللی را به مردم آذربایجان اطلاع‌رسانی کنید و در قالب این رویداد برنامه‌های مختلف فرهنگی آذربایجان را در تبریز برگزار کنید.»

مرز آستارا 24 ساعته می‌شود
بنیاد حسین‌اف سفیر جمهوری آذربایجان در ایران نیز در این دیدار با بیان این‌که حوزه گردشگری حوزه پیچیده‌ای است گفت: «ما همواره سعی کردیم رضایت گردشگرانی را که از ایران به آذربایجان سفر می‌کنند جلب کنیم. به‌عنوان مثال برای سهولت در صدور روادید سامانه آسان‌ویزا را راه‌اندازی کردیم که گردشگران برای سفر به آذربایجان دیگر نیاز به مراجعه به سفارت نداشته باشند و بسیار راحت ویزای الکترونیک دریافت کنند. همچنین در سایت سفارت آذربایجان تماس آنلاین با سفیر برای طرح شکایت و مشکلات ایجاد شده است و افراد می‌توانند از این درگاه مشکلات و سؤالات خود را با سفارت مطرح کنند.»

او با بیان این‌که سالانه یک‌میلیون نفر از آذربایجان به ایران سفر می‌کنند و 90درصد آن‌ها برای درمان، معالجه و معاینه به ایران می‌آیند و از معالجه و معاینه در ایران بسیار راضی هستند، گفت: «البته می‌توان با چاپ بروشورهایی به زبان آذری اطلاعات بیشتری را در اختیار گردشگران سلامت قرار داد. بیمارستان‌های ایران نیز می‌توانند در سایت‌های خود راهنماهایی به زبان آذربایجانی منتشر کنند، البته چندین بیمارستان در ایران این امکان را برای گردشگران سلامت آذربایجانی فراهم کرده‌اند.»

سفیر آذربایجان در ایران با بیان این‌که 40هزار گردشگر ایرانی در ایام نوروز به آذربایجان سفر کرده‌اند، تصریح کرد: «هم‌‌اکنون مرز جلفا 24 ساعته باز است، به‌زودی مرز آستارا نیز 24 ساعته خواهد شد.»

راه‌اندازی پرواز مستقیم رشت به باکو
او پیشنهاد کرد پرواز مستقیم از رشت به باکو راه‌اندازی شود و افزود: «شرکت‌های هواپیمایی آذربایجان نیز آمادگی خود را برای ایجاد این پرواز مستقیم اعلام کرده‌اند و می‌توان از طریق ایجاد این پرواز مستقیم، گردشگر بیشتری را میان دو کشور مبادله کرد.»

حسین‌اف با بیان این‌که هفته فرهنگی آذربایجان در ایران امسال بسیار باشکوه برگزار شد گفت: «ایران و آذربایجان فرهنگ مشترکی دارند و می‌توان با تمرکز بر این فرهنگ مشترک، تورهای ترکیبی ایران و آذربایجان و تورهای ترکیبی به کشورهایی نظیر چین و روسیه را نیز با مشارکت هم برگزار کرد. همچنین می‌توان تورهای تفریحی دریایی را نیز از انزلی به باکو با استفاده از کشتی‌های تندرو برگزار کرد.»

او تصریح کرد: «می‌توان برای آشنایی بیشتر مردم ایران و آذربایجان از این دو کشور و فرهنگ و تاریخ دو کشور اینفوتورهای مشترکی را برگزار کرد. این برنامه‌ها می‌تواند بخش خصوصی ایران و آذربایجان را نیز بیشتر باهم آشنا کند. همچنین آذربایجان برای صادرات محصولات غیرنفتی نیز برنامه‌های ویژه‌ای دارد که می‌توان با همکاری هم صادرات غیرنفتی دو کشور را افزایش داد.»

برگزاری هفته فرهنگی تبریز در باکو عاملی مؤثر برای جذب گردشگر
سفیر آذربایجان در ایران با بیان این‌که سال 2018 نخجوان به‌عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام شناخته شده است، گفت: «از آن‌جایی که تبریز نیز به‌عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلامی در این سال شناخته شده است می‌توان این دو رویداد را با همکاری و مشارکت هم به‌نحو احسن برگزار کرد. همچنین می‌توان تورهای گسترده‌ای را از باکو به تبریز روانه کرد. البته قرار بود که هفته فرهنگی تبریز در باکو برگزار شود که این امر تاکنون اجرایی نشده است. برگزاری این هفته فرهنگی می‌تواند در جذب گردشگر بسیار مؤثر باشد.»

او ادامه داد: «ما آماگی داریم که در زمینه‌های مختلف نظیر گردشگری، همکاری‌های موزه‌ای و... با ایران مشارکت کنیم. سفارت جمهوری آذربایجان در ایران همیشه در کنار سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خواهد بود و آماده هرگونه همکاری است.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: