کد خبر: ۷۴۶۱۵۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۴
تعداد بازدید: ۶۴۰
جبار اللعیبی وزیر نفت عراق روز جمعه از توافق اصولی میان بغداد و تهران برای صادرات نفت کرکوک در شمال این کشور به ایران خبر داد.
توافق برای صادرات نفت کرکوک به ایرانبه گزارش خبرداغ به نقل از ایرنا: جبار اللعیبی وزیر نفت عراق روز جمعه از توافق اصولی میان بغداد و تهران برای صادرات نفت کرکوک در شمال این کشور به ایران خبر داد.

در بیانیه وزارت نفت عراق آمده است: توافق مبنایی در این زمینه میان دو کشور برای صادرات روزانه بین 30 تا 60 هزار بشکه نفت میان دو کشور به امضا رسیده است.
اللعیبی افزود: این میزان قابل افزایش است و صادرات از طریق تانکر از مسیر استان کرمانشاه تا زمان تکمیل لوله انتقال نفت ادامه خواهد یافت.

وی گفت: بر اساس این توافق، ایران همین میزان نفت را از طریق مرز دو کشور در جنوب، تحویل عراق خواهد داد.

اللعیبی گفت: این اقدام سبب ایجاد راه های جدیدی برای صادرات نفت عراق، پالایش نفت کرکوک و جلب درآمد برای اقتصاد عراق خواهد شد ضمن این که روابط اقتصادی با کشور همسایه ایران را تقویت می کند.

وی از امضای توافق نهایی میان تهران و بغداد در آینده نزدیک پس از انجام آخرین هماهنگی های فنی و اجرایی خبر داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: