کد خبر: ۷۴۶۱۲۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۱
تعداد بازدید: ۷۵۳
فیلمخانه ملی ایران برای نمایش فیلم «روسری آبی» در جشنواره مالاتیای ترکیه، ترمیم نسخه اصلی آن را با سرعت و کیفیت بالا انجام می‌دهد.
ترمیم «روسری آبی» رخشان بنی‌ اعتمادبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا: فیلمخانه ملی ایران برای نمایش فیلم «روسری آبی» در جشنواره مالاتیای ترکیه، ترمیم نسخه اصلی آن را با سرعت و کیفیت بالا انجام می‌دهد.

دانش و فن‌آوری مرمت تصویر، تصحیح رنگ و احیای صدا به شیوه دیجیتال، سبب شده که تجارب قابل توجهی در فرآیند بازیابی مواد دیداری و شنیداری بدست آید و فیلمخانه ملی ایران در سال‌های اخیر با بهره‌گیری مناسب از این فن‌آوری نسبت به اصلاح و مرمت تعدادی از فیلم‌های ارزشمند تاریخ سینمای ایران از جمله «گاو»، «ناخدا خورشید»، «اون شب که بارون اومد»، «باد صبا»، و... اقدام کرده است.
 

 

با توجه به اینکه قرار است نسخه اصلاح و مرمت‌شده فیلم «روسری آبی» به پخش کنندگی بنیاد سینمایی فارابی در جشنواره فیلم مالاتیای ترکیه به ‌نمایش درآید و به لحاظ اینکه نگاتیو صدا و تصویر این فیلم در فیلمخانه ملی ایران در شرایط مناسبی حفظ و نگهداری شده، عملیات ترمیم «روسری آبی» ساخته رخشان بنی‌اعتماد با سرعت و کیفیت بسیار بالایی در حال انجام است.

طبق اعلام دست‌اندرکاران  فیلمخانه، قبل از آغاز این عملیات، ابتدا یک نسخه دیجیتال با استفاده از نگاتیو اصلی در لابراتوار دیجیتال فیلمخانه ملی ایران تهیه و سپس برای انجام مرمت و تصحیح نور و رنگ دیجیتال به «لابراتوار دیجیتال فام» تحویل داده شد.

این فیلم به پخش‌کنندگی بنیاد سینمایی فارابی نمایش داده می‌شود و این بنیاد در اجرای این پروژه همکاری دارد.

جشنواره مالاتیای ترکیه در آبان‌ماه سال ۱۳۹۶ برگزار خواهد شد و قرار است همراه با نمایش فیلم «روسری آبی» تقدیری هم از رخشان بنی‌اعتماد برای مجموعه فیلم‌هایش داشته باشد.

رخشان بنی‌اعتماد «روسری آبی» را در سال ۱۳۷۳ و با بازی عزت‌الله انتظامی، فاطمه معتمدآریا، گلاب آدینه، افسر اسدی، جمشید اسماعیل خانی، فرهاد اصلانی، نادیا دلدار گلچین و ... ساخته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: