کد خبر: ۷۴۵۹۳۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴
تعداد بازدید: ۳۲۴
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی از اتمام کار آیین‌نامه اجرایی قانون اشتغال روستاییان و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر را در دولت خبر داد.
تصویب آیین‌نامه اجرایی قانون اشتغال روستاییان و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، علی ربیعی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به مصوبات امروز هیات دولت عنوان کرد: امروز در جلسه هیات وزیران  آیین‌نامه اجرایی قانون اشتغال روستاییان و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر را در دولت به اتمام رساندیم.


وی افزود: ۱۵ جلسه کارشناسی در همین راستا برگزار و وظایف دستگاه‌ها مشخص شد بر اساس این مصوبه حدود ۶ هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی در اختیار بانک توسعه تعاون، پست بانک، صندوق توسعه کارآفرینی و صندوق حمایت از کشاورزی و بانک کشاورزی قرار خواهد گرفت.


وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: همین اندازه هم بانک‌ها خواهند آورد بنابراین حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان برای اشتغال روستاییان و عشایر منابع ارزان قیمت در اختیار داریم و در مجموع ۶ درصد نرخ این تسهیلات است که ۳ درصد آن با کمک دولت به دست می‌آید و مابقی از طریق بانک‌ها و صندوق توسعه ملی تامین می‌شود.

وی افزود: تقریبا بخش‌هایی که باید از تسهیلات استفاده کنند مشخص شده که بیشتر مربوط به بخش کشاورزی است. بیش از ۴۰ درصد در بخش باغداری، دامداری، کشاورزی، صنایع تبدیلی، صنایع جانبی کشاورزی و زنبورداری خواهد بود در گردشگری و آی سی تی و معدن و در بخش پوشاک رسته‌ها و برش استانی مشخص شده است.

ربیعی یادآور شد: کارگروه اشتغال استان به ریاست استاندار و دبیر مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی تشکیل شده و مسئول پیگیری است. بخش‌هایی که شمرده شد این طرح‌ها را بررسی می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه بنای ما پاشیدن پول نیست و نمی‌خواهیم فقط وام بدهیم، گفت: تدابیری داریم که افراد داوطلب باید آموزش فنی و حرفه‌ای را ببینند و مهارت لازم را به این افراد را می‌دهیم. کار مهم‌تر ایجاد نهادهای بازار و اتصال این‌ها به بازراهای ملی و جهانی و ارائه مشاوره به افرادی است که می‌خواهند وام بگیرند.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: کار باید طبق برنامه‌ای باشد که توزیع رسته‌ها در سطح ملی و استانی مشخص شود نه اینکه انقدر مجوز دهیم که بازار آن وجود نداشته باشد و افراد را بدهکار کنیم. تمام ضعف طرح‌های گذشته بررسی شده و بر همان اساس عمل می‌شود.

وی اعلام کرد: هفته آینده پول به حساب بانک‌ها واریز می‌شود و شیوه‌نامه اجرایی این آیین‌نامه را هم ظرف یک هفته به استان‌ها ابلاغ خواهیم کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: