کد خبر: ۷۴۵۷۴۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۸
تعداد بازدید: ۲۹۵
عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه با بیان اینکه ۲۴ میلیون رای رییس‌جمهور متعلق به یک جناح سیاسی نیست گفت: روحانی تلاش می‌کند که وفاق ملی را از جناح‌های سیاسی شروع کند.
درباره انتقاد برخی اصلاح‌طلبان از روحانی
به گزارش خبرداغ ، غلامعلی دهقان در گفت‌وگو با ایسنا درباره انتقاد برخی اصلاح‌طلبان از روحانی در نحوه چینش کابینه اظهار داشت: از زمان انقلاب مشروطه تا انقلاب اسلامی همواره دوقطبی‌های کاذب در کشور وجود داشته که هزینه‌های زیادی را به کشور تحمیل کرده است. متاسفانه این دوقطبی بعد انقلاب اسلامی نیز ادامه یافته است. البته اصل رقابت پذیرفته شده است اما بعد از انتخابات که با مشارکت ۴۳ میلیون نفر برگزار شد، باید به فکر تامین منافع ایران باشیم. باید احزاب و جناح‌ها به هم نزدیک شوند که شرط اصلی آن، کنار گذاشتن کینه‌های انتخاباتی و گفت‌وگوی جناح‌های سیاسی است. ‌ما باید مشکلات کشور را با وجود ترامپ درک کنیم.

وی افزود: روحانی یک سیاستمدار پخته، عاقل و دانایی است که تلاش می کند وفاق ملی را از جناح‌های سیاسی و نخبگان شروع کند. روحانی فردی اجماع‌ساز است و با عقلای جریان رقیب گفت و گو می‌کند که منافع ملی در گرو اشتغال، سازندگی و تعامل با جهان است.

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه روحانی در کابینه خود کم و بیش از اصلاح‌طلبان استفاده کرده است، خاطرنشان کرد: روحانی در سال ۹۲ و ۹۶ نگفت که اصلاح‌طلبم بلکه او بارها گفت که دولت فراجناحی تشکیل می‌دهم. اصلاحات در رای آوری روحانی نقش داشت اما ۲۴ میلیون، رای یک جناح نیست بلکه رای ملی و فراجناحی است. رای خالص اصلاحات در سال ۸۴، پنج میلیون رای معین بود. رای خالص اصولگرایی هم ۶ میلیون بود. سایر آرا، آرای خاکستری است که یک زمانی به سمت خاتمی، یک زمان به سمت احمدی‌نژاد و حالا هم به سمت روحانی رفته است. اگر یک جناح بگوید فقط آنها در پیروزی روحانی نقش داشته است، کم لطفی به کسانی است که تفکر دیگری داشتند اما به روحانی رای دادند. از سویی این تحلیل‌ها ما را از واقعیات دور می کند. ما در تحلیل‌هایمان باید واقع‌بین باشیم نه اینکه دیدگاه خود را بر واقعیات تحمیل کنیم.

این عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه همچنین درباره شایعه اختلاف جهانگیری با واعظی گفت: من شواهدی مبنی بر این اختلاف ندیده‌ام اما عده‌ای بدشان نمی‌آید با تحلیل‌های من درآوردی، خبرسازی کنند. ما باید از خبر به تحلیل برسیم نه از تحلیلی به خبر. من موردی از اختلاف میان معاون اول و رییس دفتر ریس‌جمهور ندیده‌ام. جریان رقیب دولت با جعل اخبار به دنبال فضاسازی علیه دولت است.

دهقان درباره فعالیت و راهبرد حزب اعتدال و توسعه نیز تصریح کرد: اعتدال و توسعه برخلاف جبهه مشارکت یا کارگزاران دولت ساخته نیست. وقتی روحانی در سال ۹۲ رای آورد، اعتدال و توسعه یک حزب ۱۴ ساله بود و اکنون نیز ۱۸ سال از عمر فعالیت اعتدال و توسعه می‌گذرد. اعتدال و توسعه با دولت روحانی شکل نگرفته است که با پایان دولت روحانی، حزب به حاشیه برود. ما بعد از دولت دوم روحانی همچنان به فعالیت مستمر و پویای خود ادامه می‌دهیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: