کد خبر: ۷۴۵۶۹۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
تعداد بازدید: ۲۵۶
نماینده رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی:
نماینده رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی کمبود بودجه را مهم‌ترین چالش سازمان میراث‌فرهنگی دانست.
کمبود بودجه مهم‌ترین چالش سازمان میراث‌فرهنگی است/ باید فرش و زیور‌آلات به صنایع‌دستی برگردد

به گزارش خبرداغ ، احمد انارکی محمدی نماینده رفسنجان و انار و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی امروز 15 آبان 96 در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌آریا با اشاره به شعار امسال یعنی ”رونق اقتصادی: تولید و اشتغال" گفت: «گردشگری ظرفیت‌های بسیار زیادی برای تحقق اهداف مدنظر در اقتصاد مقاومتی دارد. بهترین راهکار برای حل مسئله اشتغال نیز توسعه گردشگری است. در واقع ما برای توسعه کشور راهی جز تمرکز بر روی گردشگری نداریم.»

او با بیان اینکه گردشگری صنعتی ارزان و سود‌ده است گفت: «کشور ظرفیت‌های خوبی برای توسعه گردشگری دارد و چهارفصل است و باید از این ظرفیت‌ها ویژه بهترین استفاده را برای توسعه گردشگری برد. با وجود این‌که کشور ظرفیت‌های بی‌نظیری در حوزه‌های مختلف دارد که می‌توان از آن برای توسعه گردشگری استفاده کرد، نتوانسته‌ایم به‌‌اندازه کافی گردشگری را توسعه دهیم، گردشگر جذب کنیم و اشتغال را در این حوزه توسعه دهیم.»

نماینده رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: «کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری پیرو جلسات متعددی، به‌دنبال یافتن راهکاری برای توسعه اقتصاد گردشگری هستند. می‌توان از ظرفیت مجلس شورای اسلامی در بحث قانون‌گذاری و تسهیلگری و بودجه استفاده کرد، سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری می‌تواند روی حمایت نماینده‌‌ها برای توسعه گردشگری حساب باز کند، ما نیز سعی می‌کنیم ابزارهای لازم را در اختیار این سازمان قرار دهیم.»

او افزود: «امسال 1.5میلیارد دلار امکان برداشت از صندوق توسعه ملی برای توسعه اشتغال در مناطق محروم، روستای و شهرهای کوچک اعلام شد اما باید بررسی کرد چه میزان از این پول برای توسعه گردشگری در این مناطق اختصاص داده شده است. مجلس شورای اسلامی نیز به‌دنبال این است که این اعتبارات برای توسعه گردشگری در این مناطق اختصاص داده شود.»

انارکی محمدی خاطرنشان کرد: «راه‌ برون‌رفت کشور از بحران اقتصادی و قرار گرفتن در مسیر پیشرفت توسعه گردشگری است.»

او مهم‌ترین چالش پیش روی سازمان میراث‌فرهنگی را بودجه دانست و گفت: «همچنین باید بخش‌هایی مثل فرش و زیور‌آلات را که از صنایع‌دستی جدا شده‌اند به صنایع‌دستی برگردانیم، زیر اگر این هنر‌صنعت متولی خوبی مثل سازمان میراث‌فرهنگی داشته باشد می‌توانیم شاهد رونق صادرات باشیم، مجلس شورای اسلامی نیز حمایت لازم برای تحقق این مسئله را خواهد داشت.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مهران
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
0
0
چالش پیش روی سازمان میراث‌ فرهنگی و گردشگری فقط بودجه نیست، مهم‌ترین چالش میراث‌فرهنگی فعلاً، سازمان بودن آن است. این مجموعه تا زمانی که به وزارتخانه تبدیل نشود هم از بودجه شایسته محروم است و هم از نظم سازمانی مطلوب.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: