کد خبر: ۷۴۵۰۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰
تعداد بازدید: ۲۸۵
دادستان کل کشور با اشاره به تاثیر فضای مجازی در جامعه گفت: فضای مجازی باید ساماندهی و مدیریت شود و بستن آن منطقی، معقول و ممکن نیست.
دادستان کل کشور: بستن فضای مجازی منطقی و ممکن نیست/ این فضا باید ساماندهی شود

دادستان کل کشور با اشاره به تاثیر فضای مجازی در جامعه گفت: فضای مجازی باید ساماندهی و مدیریت شود و بستن آن منطقی، معقول و ممکن نیست.

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایرنا، حجت الاسلام محمدجعفر منتظری روز پنجشنبه در مراسم معارفه دادستان ویژه روحانیت گیلان و قزوین در رشت، به مطالب مطرح در فضای مجازی اشاره و اظهار کرد: به گونه ای مطالب و جعلیات را القا می کنند که مردم باور کنند و حتی برخی افرادی که از لحاظ فکری و اعتقادی سالم هستند، سوال می کنند آیا فلان موضوع در فضای مجازی، صحت دارد و دست کم علامت سوال در اذهان مردم ایجاد می کنند.

وی از تشکیل معاونت ویژه در دادستانی در ارتباط با فضای مجازی خبر داد و تصریح کرد: روزانه فضای مجازی را رصد می کنیم و می بینیم که چقدر دشمن برای از بین بردن اعتقادات ، فرهنگ جامعه و ارزش های دینی و اخلاقی سرمایه گذاری کرده است.

وی با تاکید بر اینکه لازم است به طور جدی فضای مجازی ساماندهی شود، افزود: امیدواریم در آینده نه چندان دور شاهد باشیم که هم از این فناوری استفاده می شود و هم ساماندهی و مدیریت کنیم و هرچه درباره آن حرف بزنیم و هزینه و سرمایه گذاری کنیم، ارزش دارد.

دادستان کل کشور در ادامه با بیان اینکه دشمن از پیشرفته ترین ابزار و سلاح برای نفوذ به افکار مردم استفاده می کند، دادگاه ویژه روحانیت را یادگار با ارزشی از امام راحل و مورد تایید و حمایت مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: برخلاف برخی تبلیغات سوء ، این نهاد در جهت دفاع از جامعه روحانیون نیست.

وی ادامه داد: برخی کج اندیشان یا کسانی که چشم بر حقایق بسته اند، تصورشان این است که دادگاه ویژه روحانیت برای آن است که بر جرائم روحانیت پرده ای بپوشاند و آنها را نادیده بگیرد در حالیکه خداوند متعال، ناظر و شاهد است و همه ما باید روزی در پیشگاه پروردگار پاسخگو باشیم.

حجت الاسلام منتظری تصریح کرد: باید حافظ ، نگهبان و مرزبانانی باشیم که نگذاریم دشمن در جامعه نفوذ کند و به عنوان عالم، وظیفه سنگینی برعهده داریم.

دادستان کل کشور با بیان اینکه وظیفه دادگاه ویژه روحانیت در ابتدا پیشگیری است، گفت: پیشگیری در دادسرای ویژه روحانیت جایگاه ویژه ای قائل هستیم.

وی در خاتمه سخنانش، با بیان اینکه گیلان و قزوین بیش از سه هزار روحانی دارد، گفت: این علما، با آشنایی که به وظایف خود دارند و نیز عمل به وظایفشان، مانع از نفوذ دشمن بین جامعه شوند.

در پایان این مراسم با قدردانی از حجت الاسلام علی زمانی دادستان پیشین ویژه روحانیت گیلان و قزوین، حجت الاسلام نصرت آبادی به عنوان دادستان جدید ویژه روحانیت گیلان و قزوین معرفی شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: