کد خبر: ۷۴۴۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۶
تعداد بازدید: ۴۸۱
دادگاه عالی اسپانیا، روز سه‌شنبه رهبر کاتالونیا را برای شهادت مقابل دادگاه در روز پنجشنبه احضار کرد.
دادگاه اسپانیا، رهبر کاتالونیا را احضار کرد
به گزارش خبرداغ ،دادگاه عالی اسپانیا، روز سه‌شنبه رهبر کاتالونیا را برای شهادت مقابل دادگاه در روز پنجشنبه احضار کرد.

«کارلس پوگدمونت» رئیس مخلوع ایالت کاتالونیا امروز در جریان کنفرانسی خبری در بروکسل اعلام کرد که مذاکره با دولت اصلی در شرایط فعلی غیرممکن است.

پوگدمونت با این حال وعده داد که نتیجه انتخابات دسامبر آینده را محترم بشمارد.

در پی لغو خودمختاری کاتالونیا و اجرایی شدن بند 155 قانون اساسی اسپانیا قرار شد تا 21 دسامبر (30 آذر) همه‌پرسی برگزار شود.

پوگدمونت همچنین گفت که روند استقلال کاتالونیا باید به آرامی پیش برود.

دولت بلژیک اعلام کرده که آمادگی دارد تا به رئیس خلع شده ایالت کاتالونیا پناهندگی سیاسی اعطا کند و هشدار داده که در صورت اعطای این پناهندگی، بازگرداندن وی توسط دولت اسپانیا بسیار دشوار خواهد شد.

پوگدمونت همچنین گفت که وی برای دریافت پناهندگی به بلژیک نیامده و اگر محاکمه‌ای عادلانه در انتظار وی باشد به کشورش باز خواهد گشت. او به بلژیک آمده تا موضوع منطقه کاتالونیا در قلب اتحادیه اروپا را در بروکسل مطرح کند.

روز گذشته دادستانی عمومی اسپانیا، پوگدمونت را به شورش و سوءاستفاده از اموال عمومی متهم کرد.

امروز همچنین دادگاه قانون‌اساسی اسپانیا اعلام استقلال کاتالونیا را لغو کرد. سخنگوی دادگاه این خبر را تائید کرد. این اقدام در شرایطی صورت می‌گیرد که روز گذشته پارلمان کاتالونیا با تصمیم دولت مرکزی مبنی بر انحلال پارلمان محلی موافقت کرد و به این ترتیب زمینه برای اعمال قدرت مستقیم دولت مرکزی بر کاتالونیا فراهم شد.

منبع: فارس
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: