کد خبر: ۷۴۴۹۳۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۹
تعداد بازدید: ۳۲۸
یک متخصص تغذیه در خصوص تاثیر مثبت روغن‌های امگا 3 و روغن ماهی بر کاهش التهابات ناشی از آرتریت روماتوئید توضیحاتی را ارائه داد.
خواص روغن ماهی
به گزارش خبرداغ به نقل از  فارس، سید ضیاء الدین مظهری متخصص تغذیه اظهار داشت: طی تحقیقات گسترده آینده نگر که به طور متوالی در سال های 2006 و 2007 به انجام رسیده، استفاده مناسب از مکمل های روغن ماهی و اسیدهای چرب امگا 3 به طور کاملا چشمگیری سبب کاهش التهاب و تعدیل درد در طول سه ماه بعد از آغاز مصرف می‌شوند.

وی افزود: در یک بررسی دیگر به برنامه غذایی مبتلایانی که از خستگی و درد صبحگاهی مفاصل رنج می بردند، روغن‌های حاوی اسیدهای چرب امگا 3 (روغن ماهی ) یا کپسول های حاوی اسید های EPA و DHA افزوده شد؛ بدون اینکه از داروهای درمانی معمول آرتریت روماتوئیدها از جمله ترکیبات حاوی استروئیدها استفاده کنند. در چهل درصد مبتلایان همین تغییر در تغذیه سبب کاهش سی درصد درد شد؛ لذا به منظور کاهش درد و جلوگیری از پیشرفت تحلیل غضروف و مفاصل، مصرف روزانه سه گرم EPA و  DHA  برای مبتلایان به درد شدید توصیه می‌شود.

این متخصص تغذیه افزود: البته به موازات افزایش دریافت اسیدهای چرب امگا 3 ، کاهش مصرف مواد غذایی حاوی یا تولید کننده اسید آراشیدونیک، اثرات درمانی گسترده تری خواهد داشت.

وی در پایان گفت: ماهی، به خصوص ماهی های پر چرب، منبع خوبی برای تامین اسیدهای چرب امگا 3 محسوب می شود. به موازات استفاده از برنامه غذایی متناسب و متعادل، گنجانیدن دو وعده در طول هفته بسیار تاثیر گذار خواهد بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: