کد خبر: ۷۴۴۰۷۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹
تعداد بازدید: ۴۶۲
مدیرعامل شرکت فرودگاه های و ناوبری هوایی ایران گفت: گران خریدن 8 میلیون یورویی هواپیمای فلایت چک مصداق بزرگی از یک دروغ بزرگ است.
ماجرای گران خریدن ۸ میلیون یورویی هواپیمای فلایت چک
به گزارش خبرداغ به نقل از آفتاب نیوز،رحمت الله مه آبادی افزود: ادعای نماینده یک شرکت انگلیسی مبنی برای هدر رفت منابع مالی 8 میلیون یورویی در خرید نخستین هواپیمای فلایت چک هنوز هم توسط سازمان بازرسی کل کشور تایید نشده است.

به گفته مه آبادی، این شرکت انگلیسی به دنبال فروش یک هواپیمای تفریحی آموزشی به جای هواپیمای فلایت چک به مبلغ قیمت 2 میلیون و 885 هزار و 123 یورو به ایران بود در حالی قیمت اصلی این هواپیمای تفریحی در بازارهای جهانی یک میلیون یورو است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه های و ناوبری هوایی ایران تصریح کرد: از طرفی شرکت انگلیسی (FCSL) روز گذشته اعلام کرده است که این شرکت در ایران هیچ نماینده ای ندارد.

وی با بیان این که هواپیمای فلایت چک یک هواپیمای استراتژیک در صنعت هوانوردی است گفت: در صورتی که برای کنترل عملکرد سیستم های ناوبری از این هواپیما استفاده نشود نظام پروازهای هوایی مختل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه های و ناوبری هوایی ایران اظهارداشت: نخستین هواپیمای فلایت چک A350 king air در شرایطی که صنعت هوایی ایران تحت تحریم های ظالمانه قرار داشت به قیمت 9 میلیون و 995 هزار یورو با طی مراحل قانونی خریداری شده و از سال گذشته کار خود را در کشور آغاز کرده است.

مه آبادی افزود: با توجه به نیاز این شرکت، مناقصه بین المللی خرید دومین فروند هواپیمای فلایت چک A350 king air نیز در اردیبهشت ماه امسال برگزار شد و اکنون مراحل نصب تجهیزات ناوبری این هواپیما از طریق شرکت آلمانی در دست اقدام است و قیمت آن نیز با تجهیزات مدرن و پیشرفته 10 میلیون و 700 هزار یورو خواهد بود.

تنها هواپیمای جت فالکن فلایت چک ایران ساعت 18و 46 دقیقه روز 12 اسفند ماه سال 1392 به علت نقص فنی در اطراف آب های جزیره کیش سقوط کرد. 

با سقوط این هواپیمای ایران تنها هواپیمای کنترل سیستم های پروازهای فرودگاه های کشور را از دست داد و مجبور شد از اسفند ماه سال 1392 برای کنترل سیستم های پروازی از هواپیمای اجاره ای فلایت چک سه کشور منطقه استفاده کند. 

با خرید یک فروند هواپیمای فلایت چک اروپایی با برند کینگ ایر350 آی (King Air 350I) بار دیگر این هواپیما کار خود برای کنترل سیستم های ناوبری هوایی فرودگاه ها و انجام « وارسی سیستم های ناوبری هوایی » را از روز 11 خرداد ماه سال 95 به طور رسمی آغاز کرده است.

به گزارش ایرنا، یادآورد می شود، نماینده شرکت انگلیسی (FCSL) در شکایت خود در سامانه بازرسی کل کشور آورده است که می تواند یک دستگاه هواپیمای فلایت چک DA62 (اکبند) مورد نیاز شرکت فرودگاه‌ها را به قیمت 2 میلیون و 885 هزار و 123 یورو تامین کند در حالی که شرکت فرودگاه ها این هواپیما را در نهایت با واسطه ‌گری یک شرکت آلمانی به نام «ایرو دیتا» به مبلغ 11 میلیون یورو خریداری کرده و نتیجه آن هدر رفت هشت میلیون یورو از منابع ارزی ایران بوده، این در حالی است که پیشنهاد فروش این شرکت به ایران یک هواپیمای تفریحی آموزشی به جای هواپیمای فلایت چک بوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: