کد خبر: ۷۴۴۰۳۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۱
تعداد بازدید: ۶۶۹
بسیاری از نوشیدنی‌های شیرین و سایر غذاهای فرآوری شده حاوی قندهای دارای فروکتوز مانند سوکروز و شربت ذرت با فروکتوز بالا (HFCS) هستند
خطرات مصرف فروکتوز زیاد در دوران بارداریبه گزارش خبرداغ ، مصرف رژیم غذایی با مقادیر زیاد قندهای دارای فروکتوز در دوران بارداری یا در دوران شیردهی احتمال ابتلای فرزندان را به کبد چرب، چاقی یا دیابت نوع 2 افزایش می‌دهد.
بسیاری از نوشیدنی‌های شیرین و سایر غذاهای فرآوری شده حاوی قندهای دارای فروکتوز مانند سوکروز و شربت ذرت با فروکتوز بالا (HFCS) هستند. مصرف زیاد این قندها یکی از علل عمده ابتلا به چاقی و دیابت نوع 2 هستند. مطالعات کمی اثر رژیم غذایی سرشار از قندهای حاوی فروکتوز را در دوران بارداری و پس از آن بر فرزندان نشان داده‌اند. نتایج مطالعه حاضر نشان داد که اگر رژیم غذایی مادر در دوران بارداری و به ویژه بعد از آن و در دوران شیردهی سرشار از قندهای حاوی فروکتوز باشد اثر منفی بر سلامت متابولیک فرزندان داشته و ضمن بروز کبد چرب در فرزندان، احتمال ابتلای آنها را به چاقی یا دیابت نوع 2 در آینده افزایش می‌دهد.

منبع: Your Doctor
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: