کد خبر: ۷۴۳۸۵۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۶
تعداد بازدید: ۶۴۴
دیابت یک نوع اختلال سوخت و سازی (متابولیک) در بدن است. در این بیماری توانایی تولید هورمون انسولین در بدن از بین می‌رود یا بدن در برابر انسولین مقاوم می‌شود و بنابراین انسولین تولیدی نمی‌تواند عملکرد طبیعی خود را انجام دهد
گیاهانی که به کنترل قند خون در افراد دیابتی کمک می‌کنندنوشیدن دمنوش‌ها در فصل‌های پاییز و زمستان بسیار مفید است و نقش موثری در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مختلف دارند.

به گزارش خبرداغ به نقل از  شفا آنلاین، دیابت(Diabetes) یک نوع اختلال سوخت و سازی (متابولیک) در بدن است. در این بیماری توانایی تولید هورمون انسولین در بدن از بین می‌رود یا بدن در برابر انسولین مقاوم می‌شود و بنابراین انسولین تولیدی نمی‌تواند عملکرد طبیعی خود را انجام دهد. در دیابت، سرعت و توانایی بدن در استفاده کامل از گلوکز کاهش و میزان قند خون افزایش پیدا می‌کند؛ بنابراین یکی از راهکار‌های تنظیم قند خون به ویژه در مبتلایان به دیابت، مصرف دمنوش‌ها است. در این مطلب گیاهانی را معرفی می‌کنیم که به کنترل قند خون در افراد دیابتی کمک شایانی می‌کند.

خواص چای ترش
چای ترش یا چای قرمز را می‌توان به شکل سرد و گرم مصرف کرد. مصرف چای ترش بر کاهش قند و فشار خون(blood pressure) بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ موثر است.

طرز تهیه چای ترش
اگر شما مبتلا به دیابت هستید، می‌توانید روزانه یک تا دو فنجان چای قرمز بنوشید. برای تهیه چای ترش باید پنج گرم از گلبرگ‌های چای قرمز را داخل یک فنجان بریزید و یک لیوان آب جوش به آن بیفزایید، سپس چای را صاف و میل کنید.

خواص دمنوش دارچین
طبق تحقیقات صورت گرفته ترکیبات موجود در دارچین، قند خون را پایین می‌آورد و به بدن کمک می‌کند تا به بهترین شکل از انسولین استفاده کند.

طرز تهیه  دمنوش دارچین
برای تهیه‌ دمنوش دارچین، باید ۲ عدد چوب دارچین را در یک قوری آب سرد بیندازید و آن را روی شعله‌ی کم و مستقیم بگذارید. بعد از این‌که آب قوری به جوش آمد، آن را به مدت ۲ تا سه ساعت روی شعله غیرمستقیم بگذارید تا چای آلبالویی رنگ و آماده‌ی نوشیدن شود.

خواص دمنوش گشنیز
براساس تحقیقات صورت گرفته، دمنوش گشنیز تسکین‌دهنده صفرا و برطرف کننده‌ التهاب و تشنگی در بیماران دیابتی است. همچنین مصرف این دمنوش در ترشح انسولین از پانکراس و افزایش حساسیت بافتی و کاهش قند خون نقش موثری دارد.

طرز تهیه دمنوش گشنیز
برای تهیه دمنوش گشنیز باید یک قاشق چای‌خوری تخم آسیاب شده گشنیز را با یک لیوان آب جوش داخل قوری بریزید و به مدت ۳۰ دقیقه آن را روی شعله غیرمستقیم بگذارید تا دمنوش آماده شود.

خواص دمنوش ریحان
مصرف ریحان میزان قند خون را کنترل می‌کند، بنابراین برای مبتلایان به دیابت مفید است.

طرز تهیه دمنوش ریحان
برای تهیه دمنوش ریحان باید چند برگ ریحان را در یک قوری آب جوش بریزید و بگذارید به مدت پنج دقیقه دَم بکشد. مصرف روزانه ۲ فنجان از این دمنوش برای مبتلایان به دیابت مفید است.

خواص دمنوش گزنه
مصرف گیاه گزنه سبب کاهش گلوکز خون می‌شود همچنین عصاره برگ گزنه نقش حفاظتی در برابر افزایش قندخون و تخریب سلول‌های پانکراس دارد.

طرز تهیه دمنوش گزنه
برای تهیه دمنوش گزنه باید ۴۰ گرم برگ گزنه را در یک لیتر آب جوش بریزید و به مدت ۱۰ دقیقه دم کنید. این دمنوش را می‌توان روزانه سه فنجان (بعد از غذا) مصرف کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: