کد خبر: ۷۴۳۳۵۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷
تعداد بازدید: ۶۰۲
سرمربی همیشه سرمربی است و خیلی وقت‌ها خصوصیات مشترک سرمربیان باعث می‌شود تا آنها را به صورت ایرانی و خارجی تفکیک نکنیم.
وقتی ساشا ناگهان سر از استقلال درمی‌آورد!به گزارش خبرداغ به نقل از جام نیوز، سرمربی همیشه سرمربی است و خیلی وقت‌ها خصوصیات مشترک سرمربیان باعث می‌شود تا آنها را به صورت ایرانی و خارجی تفکیک نکنیم. مثلاً همه سرمربیان دوست دارند دستیاران خود را از اهل فامیل انتخاب کنند. در این کار تعارف هم ندارند و هر جا که می‌روند، برادر و پسر خود را همراه‌شان می‌برند.

 

در ایران علی دایی همیشه برادرش را به دعنوان کمک مربی به هر تیمی می‌برد. دایی به محمد اعتماد دارد و حاضر نیست نیمکت تیمش بدون برادرش باشد. محمد دایی چشم و گوش علی دایی است. این حس دلپذیر اعتماد باعث می‌شود تا این دو برادر بدون هم کار نکنند...


در گزینه‌های خارجی یک نمونه دم دستی داریم. همین آقای شفر که از آلمان آمده، برای حضور پسرش در کادر فنی استقلال اصرار کرد. او حالا ساشا را به ایران آورده تا به عنوان آنالیزور به پدر خدمت کند. در حالی که شفر می‌داند فوتبال ایران صدها آنالیزور آماده خدمت دارد که این فوتبال را هزار برابر ساشا شفر می‌شناسند.

 

از سوی دیگر ساشا اگر آنالیزور قهار و کاربلدی است چرا در همان فوتبال آلمان یک تیم برایش پیدا نمی‌شود؟


وینفرد شفر اما با این مسائل کاری ندارد. او یک نفر را در استقلال می‌خواهد تا همه کاره‌‌اش باشد و احتمالاً به جز ساشا، شفر به دیگران اعتماد ندارد. از روز اول هم که سرمربی استقلال شد خیال همه را بابت حضور پسرش جمع کرد. پس همان‌طور که می‌بینید سرمربیان دوست دارند افراد قابل اعتماد خودشان را به تیم بیاورند.


شیوه دیگر هم این است که مربیان تیم‌های لیگ برتری پسران خود را وارد تیم می‌کنند. قبلاً ناصر حجازی و علی پروین این کار را انجام می‌دادند. امروز نادر دست‌نشان و اکبر میثاقیان یاد گرفته‌اند هر تیمی که می‌گیرند به پسران خود میدان بدهند.


ما این کار مربیان را نه تأیید می‌کنیم نه تکذیب‌؛ چراکه نمی‌توانیم خودمان را جای آنها قرار بدهیم. فقط سؤال ما این است که اگر برادر دایی عالی است، اگر پسر شفر یک آنالیزور درجه یک است، اگر پسران سرمربیان تیم‌های لیگ برتر بازیکنان خوبی هستند، چرا تیم‌های دیگر سراغ آنها نمی‌روند؟ چرا حتماً باید به واسطه پدر یا برادر، آنها را در تیم‌ها ببینیم؟


جواب این سؤال را البته در بالا داده‌ایم؛ مربیان به دنبال اعتماد و حس اطمینان هستند. شاید به همین دلیل حتی شفر آلمانی هم پسرش را به استقلال می‌آورد!

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: