کد خبر: ۷۴۳۳۳۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶
تعداد بازدید: ۸۰۳
ترامپ نمی تواند به ایران بی توجه باشد. او شاید حتی نتواند این کشور را در نقشه پیدا کند، اما فقط می ‏خواهد تمامی خاطره میراث اصلی رئیس جمهور پیش از خود را از بین ببرد؛ او می خواهد سیاست ‏خارجی اوباما که تحولی تاریخی است، نابود کند. ‏
پس از سفر ژنرال سلیمانی، کردها از کرکوک عقب نشینی کردند / ترامپ به کردها خیانت کرد؛ ایران در عوض پیروز شد / باید فهمید چطور می توان پوتین را علیه ایران در سوریه شوراند / ترامپ تشنه ی نابودی «هلال شیعی» است / تلاش کاخ سفید برای لغو برجام، فرصت ارزشمندی برای تهران بوجود آورده استهاارتص نوشت: "هلال شیعی" در حال شکل گیری در منطقه است و رئیس جمهور امریکا تشنه از بین بردن آن، اما ‏هدف نهایی او نابودی سیاست خارجی اوباما است.

به گزارش خبرداغ به نقل از «انتخاب»؛ به خاطر دارید که چطور چند روز قبل همه در مورد دونالد ترامپ ابراز نگرانی می کردند که توافق هسته ‏ای ایران را از بین خواهد بود؟ خوب، او توافق را تأیید نکرد و ظاهرا مسیر را برای کنگره هموار کرد تا ‏تحریم های جدیدی را بر ایران اعمال کند، تحریم هایی که به طور بالقوه باعث از بین رفتن توافق می ‏شود. اما به نظر نمی رسد کنگره در اعلام تحریم های جدید، قادر به جذب رای سناتورهایی شود که ‏اکثریت را تشکیل می دهند و در عین حال، دیگر کشورهایی که توافق ایران را امضا کرده اند. البته در این میان، ایرانی ها تا حد ممکن تلاش می کنند تا این توافق حفظ شود و به نظر می رسد، در این امر ‏موفق بوده اند. ‏

در همین حال، ایران، در عراق در حال پیشروی است. واحدهای ارتش عراق که تحت آموزش و حمایت ‏دولت امریکا هستند، همراه با شبه نظامیان شیعه ای که توسط ایران حمایت می شوند، ، کردهای عراق را عقب راندند. بدون شک، کردستان عراق مهمترین عنصر حامی غرب در این کشور است.

تسلیم نیروهای کرد در کرکوک و همینطور در سنجاز به دنبال سفر قاسم سلیمانی به این منطقه در روز شنبه انجام شد. هر قول یا وعده ای که سلیمانی به یکی از احزاب اصلی کرد داده باشد، ظاهرا جواب داده و باعث شده که نیروهایشان از مواضعشان در اطراف کرکوک عقب بکشند.

منافع ایران کاملا مشخص است. کردستان عراق پایگاهی ‏خواهد بود که اکر نیروهای کرد در حال جنگ با داعش در شرق سوریه، به آنها بپیوندند،امر موجب قطع مسیری خواهد شد که ایران در صدد ساخت هلال شیعی خود است. ‏

البته، امریکا سرمایه گذاری بسیار زیادی در ارتش عراق دارد. ظرف یک دهه گذشته، امریکا با کمک ‏هزاران مشاور ارتشی امریکا، میلیاردها دلار در جهت فراهم نمودن تسلیحات پیشرفته ای صرف کرده است ‏که برای بازسازی ارتش عراق بکار رفته است. ‏

مشاوره ی محتاطانه به دولت عراق برای مذاکره با کردها و دور نگه داشتن ارتش از منطقه ‏کردستان عراق، امری کاملا طبیعی می توانست برای امریکا باشد. در عوض، واشنگتن -بدون نمایش قدرت ‏در زمین عراق و خارج از صحنه- صرفا بیانیه ای صادر کرده تا طرفین را به مذاکره دعوت کند. نتیجه این شد که بار دیگر، ‏متحد و حامی غرب و امریکا در منطقه مورد خیانت قرار گرفته و این امکان برای ایران فراهم شده تا جایگاه ‏قوی تری به دست آورد. ‏

حمایت از کردها و انجام اقدامات قاطعانه برای از بین بردن هلال شیعی تنها دو مورد از اقداماتی است که ‏امریکا می تواند با قدرت بیشتری علیه تأثیر ایران در منطقه به بکار برد. در مقایسه با آتش افروزی ترامپ علیه ‏توافق هسته ای، تمامی این اقدامات موثرترند و بحث برانگیزی کمتری را به دنبال دارند. دولت می تواند ‏محدودیت های موثر بیشتری را بر ارتش عراق و لبنان که از امریکا کمک و سلاح دریافت می کنند، وارد ‏کند تا اطمینان حاصل شود آنها به نمایندگان ایران مانند حزب الله در لبنان و شبه نظامیان حشد شعبی اجازه دسترسی به این تسلیحات را نمی دهند. ‏

پیشنهاد دیگری که مطرح شده، این است که سپاه پاسداران انقلاب ایران، گروهی تروریست معرفی شود. ‏چنین حرکتی محدودیت های شدیدی را بر اقدامات جهانی نیروی قدس وارد می کند و باعث می شود ‏آسیب های مالی قابل توجهی بر آن وارد شود.

جریان دیگری که دولت آمریکا باید جدی بگیرد، بحث تعامل با روس ها درباره آینده سوریه است. دو ‏سال قبل، وقتی روسیه ارتش خود را در سوریه مستقر کرد و موجب تقویت حکومت اسد شد و مناطق ‏غیرنظامی که مقر گروه های شورشی بود را بمباران کرد، کشورهای دیگر سکوت اختیار کردند. اکنون بقای اسد تضمین شده است، اما  دلیل ندارد که تهران حتما سهمی از این ماجرا داشته باشد. امتحانش ضرری ندارد اگر تلاشی شود تا این مهم بدست آید که چطور می توان پوتین را در مورد نقش ایران در آینده سوریه تحت تاثیر قرار داد.

با این حال این سوال به وجود می آید ‏که استراتژی ضد ایرانی ترامپ که در مورد آن می شنویم، تا چه زمان ادامه خواهد داشت؟ ‏ اگر بخواهید جایگاه واقعی سیاست ترامپ را در مورد ایران متوجه شوید، کاری که باید انجام دهید این ‏است که سیاست او نسبت به تهران را با سیاستش در مورد بهداشت و سلامت مقایسه کند. صبر کنید، او ‏اصلا سیاستی در این زمینه ندارد، به جز اینکه می خواهد از لایحه حفاظت از بیماران و مراقبت مقرون به ‏صرفه که توسط باراک اوباما تصویب شده، خلاص شود و آن را با هر لایحه دیگری جایگزین کند که ‏نسنجیده و نامربوط است و می تواند کنگره را تحت فشار قرار دهد. ‏

ترامپ نمی تواند به ایران بی توجه باشد. او شاید حتی نتواند این کشور را در نقشه پیدا کند، اما فقط می ‏خواهد تمامی خاطره میراث اصلی رئیس جمهور پیش از خود را از بین ببرد؛ او می خواهد سیاست ‏خارجی اوباما که تحولی تاریخی است، نابود کند. ‏

در زمینه توافق هسته ای ایران، ترامپ حمایت بنیامین نتانیاهو و حامیان وی را در امریکا ‏پشت سر خود قرلر دارد. آنها علاقه شدیدی به نابودی توافق هسته ای دارند. توافقی که هر چند معایب بسیاری دارد، اما ‏به دلیل محدودیت هایی که بر پیشرفت هسته ای ایران وارد کرده است، تنها دستاورد دولت اوباما در ‏خاورمیانه محسوب می شود. ‏

کردهای رها شده در حال حاضر شاهد این امر است که ترامپ اهمیت چندانی به متحدانش ‏ندارد و نگران محافظت از آنها در برابر ایران نیست. اما علاقه شدید او و نتانیاهو به از بین بردن توافق ‏هسته ای اوباما، به ایران کمک کرده تا فرصت ارزشمندی را به دست آورد. ‏

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
0
0
رئیس شورای امنیت سازمان ملل متحد 7 سال است درجنایت های صهیونیست ها شریک جرم است.
حمله اسرائیل جنایتکاربا آمریکا جنایتکاردرسایه سکوت دبیرکل سازمان ملل متحد خیانتکار، رئیس شورای امنیت سازمان ملل متحد خیانتکار، رئیس شورای حقوق بشرسازمان ملل متحد خیانتکار و مدعیان دروغین حقوق بشر به یکی از مراکز نظامی در حومه قنیطره، حلقه جدیدی از همسویی میان اشغالگران اسرائیلی و گروه های تروریستی و تلاشی مذبوحانه برای حمایت از تروریست هاست.
اشغالگران اسرائیلی تجاوز جدیدی با حمایت آمریکا درسایه سکوت سازمان های بین المللی خیانتکار به سوریه از طریق هدف قرار دادن یکی از مراکز نظامی در حومه قنیطره انجام داد و این حمله پس از آن صورت گرفت که تروریست های مزدور اشغالگران اسرائیلی با اشاره این رژیم و با هماهنگی آن حملات خمپاره ای به مناطق خالی در داخل اراضی اشغال شده انجام دادند تا بهانه ای برای حمله اشغالگران اسرائیلی باشد.
این حمله حلقه جدیدی از همسویی میان اشغالگران اسرائیلی و گروه های مسلح و نشان دهنده پیوند محکم میان طرفین که هدف واحدی دارند که بی ثباتی سوریه و تهدید تمامیت اراضی آن است. این حمله تلاش مذبوحانه ای در راستای حمایت از گروه های تروریستی از جمله داعش و جبهه النصره که در سراسر سوریه در برابر ضربات مهلک ارتش سوریه و متحدانش فروپاشیده اند، است. سوریه مجددا درباره تبعات خطرناک این اقدامات تجاوزگرانه که تفسیری غیر از حمایت از تروریسم و به چالش کشیدن مصوبات شورای امنیت و حامیان آن ندارد، هشدار داد.
شگفتی بسیار سوریه، ناتوانی شورای امنیت سازمان ملل متحد خیانتکار از توقف این حملات اسرائیل جنایتکارو حمایت آمریکا جنایتکار و محکومیت آن است به ویژه که این حملات ناقض اصول و منشور سازمان ملل و قواعد بین المللی و همه مصوبات صادره از سوی آن است.
ضمن انتقاد از سکوت شورای امنیت سازمان ملل متحد خیانتکار در قبال این حملات صهیونیست ها جنایتکار ابراز امیدواری کرد که شورای امنیت سازمان ملل متحد خیانتکار موضع قاطعی در قبال اقدامات اشغالگران اسرائیلی و تجاوزهای مکرر و متوالی در اراضی سوریه و توقف فوری آن به عمل آورد.
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
0
0
واکنش وزارت خارجه عراق به حمله به کنسولگری ایران در اربیل
احمد محجوب سخنگوی رسمی وزارت خارجه عراق حمله به کنسولگری ایران در اربیل را محکوم کرد.

تاریخ: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸
وزارت خارجه عراق ضمن محکوم کردن حمله به کنسولگری ایران در اربیل و دیگر کنسولگری ها، رهبران اقلیم کرد را مسئول دانست.

وی افزود: وزارت خارجه عراق حمله به کنسولگری و تخریب برنامه ریزی شده ای که مقر کنسولگری ایران در اربیل را هدف قرار داد و اهانت به پرچم کشور دولت و همسایه و تهدید جان کارکنان کنسولگری را محکوم می کند. همچنین حمله به کنسولگری های دیگر و دفاتر سازمان ملل در اقلیم کردستان عراق را محکوم می کند.

سخنگوی وزارت خارجه عراق اعلام کرد: در عین حال که وزارت خارجه عراق این اقدام عبث را مورد انزجار قرار می دهد، مقامات اقلیم کردستان عراق را مسئول کامل جان و امنیت کارکنان کنسولگری ها می داند.
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
0
0
هرنظامی خارجی تحت امرآمریکا و مسئولان اقلیم کردستان عراق که وارد اقلیم کردستان عراق شود دشمن محسوب می شود/ وبا تروریسم تفاوتی ندارد.
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
0
0
ازاین بابت از کره شمالی تشکر و قدردانی می کنم
کره شمالی: تا مشکلاتمان با آمریکا حل نشود، مذاکره نمیکنیم
30 مهر 1396 ساعت 10:18
یک مقام وزارت خارجه کره شمالی گفت تا زمانی که مشکلات این کشور با آمریکا حل و فصل نشود، به مذاکرات شش جانبه باز نخواهد گشت.
«چو سون هوی» مدیرکل اداره آمریکای شمالی وزارت خارجه کره شمالی تاکید کرد این کشور تا زمان حل و فصل مشکلاتش با دولت آمریکا، قصد بازگشت به مذاکرات شش جانبه را ندارد.

وی که در یک نشست بین المللی در مسکو سخن می گفت تاکید کرد تا زمانی که آمریکا به سیاست های خصمانه خود علیه کره شمالی پایان ندهد، این کشور توسعه برنامه هسته ای خود را ادامه خواهد داد.
روز گذشته منابع خبری از پرواز یک بمب افکن استراتژیک آمریکایی در آسمان کره جنوبی و در نزدیکی مرز کره شمالی خبر دادند.

در پی افزایش نگرانیها از احتمال آزمایش سلاح هستهای یا موشک بالستیک دوباره توسط کره شمالی، آمریکا در حال اعزام ادوات جنگی از جمله ناو هواپیمابر «یو اس اس رونالد ریگان» به شبه جزیره کره است.



«جیمی کارتر» درباره حمله پیشگیرانه کره شمالی به آمریکا هشدار داد
30 مهر 1396 ساعت 10:58
رئیسجمهور اسبق و ۹۳ ساله آمریکا ضمن هشدار درباره احتمال حمله پیشگیرانه کره شمالی به ایالات متحده، برای سفر به پیونگیانگ جهت کمک به حل تنشها اعلام آمادگی کرد.
رئیسجمهور دموکرات سالهای 1977 تا 1981 آمریکا برای کمک به دولت دونالد ترامپ جهت حل تنشها بین واشنگتن و پیونگ یانگ اعلام آمادگی کرد.

از «جیمی کارتر» در یک مصاحبه سوال شد که آیا اکنون زمان یک ماموریت دیپلماتیک برای حل تنشها با کره شمالی است و اینکه آیا او به نمایندگی از دولت ترامپ آمادگی سفر به پیونگ یانگ را دارد؟

او در پاسخ به سوال «نیویورک تایمز» بر لزوم اقدام تازه دیپلماتیک در قبال کره شمالی تاکید کرد و خبر داد که با مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ درباره آمادگیاش برای سفر به کره شمالی صحبت کرد.

کارتر گفت: «من به او(هربرت ریموند مک مستر) گفتم که اگر آنها(دولت ترامپ) به من نیاز دارند، آمادگی این کار را دارم».

رئیسجمهور اسبق آمریکا ضمن ابراز نگرانی درباره تشدید تنشها هشدار داد: «آنها(دولت کره شمالی) میخواهند رژیمشان را نجات دهند و ما بیش از حد، نفوذ چین بر کره شمالی به ویژه بر کیم(جونگ اون) را دست بالا گرفتهایم(غلو کردهایم)».

وی افزود: «آنها(کیم جونگ اون و چین) هیچ رابطهای ندارند. تا آنجایی که من میدانم، کیم جون اون تاکنون هرگز به چین نرفته است. کیم جونگ ایل(رهبر سابق و پدر رهبر کنونی کره شمالی) به چین میرفت و به چینیها خیلی نزدیک بود».

کارتر با «غیرقابل پیشبینی» خواندن رهبر کره شمالی، هشدار داد که اگر او فکر کند ترامپ اقدام نظامی خواهد کرد، شاید کره شمالی دست به اقدام پیشگیرانه بزند.

وی هشدار داد: «فکر میکنم که او اکنون سلاح پیشرفته اتمی که قادر به نابودی شبه جزیره کره، ژاپن و برخی از سرزمینهای خارج از سرزمین اصلی آمریکا در اقیانوس آرام و شاید حتی سرزمین اصلی ما است را در اختیار دارد».
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
0
0
مجامع حقوق بشری خفه خون گرفتند و کاری نمی کنند.
چرا سازمان های بین المللی سکوت اختیارکرده اند.
واین درحالی است که مدعیان حقوق بشرهیچ اعتراضی به این جنایات نمی کنند.
ائتلاف بین‌المللی، هزاران نفر از مردم «الرقه» را به خاک و خون کشید

30 مهر 1396 ساعت 12:11

که هزاران نفر از مردم «الرقه» سوریه در بمباران هوایی ائتلاف بین‌المللی کشته شده‌اندوزارت دفاع روسیه گزارش کرده است که هزاران نفر از ساکنان «الرقه» در سوریه در حملات هوایی نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا کشته شده‌اند.

رقه امروز سرنوشت درسدن آلمان را در زمان بمباران هوایی نیروهای آمریکا و انگلیس در سال ۱۹۴۵ در زمان جنگ جهانی دوم تجربه می‌کند.
مرتضی خاکپور
United Kingdom
۰۲:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۱
0
0
...

۳۰ سال فرهنگ ایثار و شهادت را نابود کردید ؟!

۳۰ سال بچه های جبهه و جنگ را فقیر و بدبخت کردید ؟!

۳۰ سال ماموریت دارید که ایران را نابود کنید ؟!

رزمندگان و جانبازان بالاخص ۵% را که خاموش و بیچاره کردید ؟!

از بهشت هم که دور شدید ؟!

خوابش را هم نمی توانید ببینید ؟!

...

ایجاد ممانعت ورود اعضای شورای عالی جانبازان

به ساختمان محل استقرار این شورا، .

همه انجمن ها و شوراهای ایثارگری باید منحل شوند ؟!

یک پارکینگ امانت گرفتن : فروشگاهش کردن ؟!

تجمع کردن که رئیس بنیاد شهید بشوند :

حتماً حراجی راه می انداختن ؟!


بچه های جنگ را هم می گفتن راه ندهند ؟!

ای خدا .

ای .

...

http://khakpour1396.blogfa.com

...
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: