کد خبر: ۷۴۳۳۱۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۰
تعداد بازدید: ۱۳۰۰
پوست شما برای تطبیق با رحم رو به رشد و اضافه وزن که باعث بروز ترک می شود کشیده می شود. برخی از خانم ها احتمالا دارای زمینه ژنتیکی نیز برای ترک هستند.
ترک نخوردن شکم در بارداری چگونه؟ ترک ها تقریبا بخش اجتناب ناپذیری از بارداری هستند، اگرچه بعضی از خانم ها اقداماتی برای جلوگیری از آن ها می کنند.

به گزارش خبرداغ به نقل از شفاآنلاین، پوست شما برای تطبیق با رحم رو به رشد و اضافه وزن که باعث بروز ترک می شود کشیده می شود. برخی از خانم ها احتمالا دارای زمینه ژنتیکی نیز برای ترک هستند.
 
ترک ها اساسا به صورت رگه هایی قرمز مایل به صورتی در جلوی شکم و پستان ها ظاهر می شوند ولی چند ماه پس از زایمان خاکستری نقره ای یا سفید کمرنگ می شوند. رنگ دقیق آن ها به زمینه پوست شما بستگی دارد، مثلا اگر پوست تیره ای دارید ترک ها به رنگ قهوه ای ظاهر می شوند.

هیچ کرم یا پمادی کاملا در جلوگیری از ترک ها موثر نیست. بسیاری از مردم فکر می کنند مالیدن روغن ویتامین E بر روی شکم از بروز ترک ها جلوگیری می کند یا به محو سریع تر آن ها کمک می کند، اما کارایی ویتامین E هرگز به طور بارز به اثبات نرسیده است. بهترین کار برای شما این است که از اضافه وزن زیاد اجتناب کنید و برای حفظ قدرت عضلانی به طور منظم ورزش (Sport)کنید که فشار رحم را از روی لایه پوست کم می کند.

اخیرا بعضی از متخصصان پوست(Skin) به روش خاص لیزری اقدام می کنند که می تواند در کاهش ترک ها بعد از زایمان موثر باشد. همچنین بعضی از آن ها استفاده از کرم حاوی رتینوئیک اسید را برای درمان ترک ها پس از زایمان توصیه می کنند. در صورتی که ترک های شما به طور خاصی قابل توجه است می توانید چند ماه پس از اتمام بارداری با یک متخصص پوست مشورت کنید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: