کد خبر: ۷۴۳۳۰۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۷
تعداد بازدید: ۲۶۰
ترامپ اعلام کرد که اسناد مرتبط با قتل کندی را فاش می‌کند
بیست و ششم ماه اکتبر آرشیو ملی باید حدود 3100 سند سازمان سیا و «اف بی آر» درباره تراژدی سال 1963 را از حالت محرمانه خارج سازد.
با استناد به « تویت» رئیس جمهور آمریکا در سایت تویتر، دونالد ترامپ اعلام نمود که اسناد محرمانه مرتبط با قتل کندی رئیس جمهور 35 ساله آمریکا را فاش خواهد ساخت.

به گزارش خبرداغ ، وی نوشت: «در صورت دریافت اطلاعات آتی، من به عنوان رئیس جمهور اجازه افشای اسناد محرمانه در خصوص قتل جون کندی را صادر خواهم کرد. این اسناد برای مدت طولانی از حالت محرمانه برخوردار بودند».

جاسوس شوروی و قتل کندی؛ اسرار سال ۱۳۹۶ افشا می‌شوند؟

بیست و ششم ماه اکتبر آرشیو ملی باید حدود 3100 سند سازمان سیا و «اف بی آر» درباره تراژدی سال 1963 را از حالت محرمانه خارج سازد. این تراژدی با قتل جان کندی رئیس جمهور وقت آمریکا مرتبط است. مطابق با گزینه رسمی، لی هاروی اوسوالد از دسته تفنگداران دریایی قاتل اعلام شده است. اما بحث‌ها در باره اینکه آیا او واقعا کندی را به قتل رساند تا کنون ادامه دارد.

اوسوالد در سال 1959 در سن 19 سالگی به اتحاد شوروی آمد و درخواست شهروندی شوروی کرد. الکساندر میخائیلوف عضو شورای سیاست خارجی و دفاعی روسیه در این خصوص گفت: «من افرادی را می‌شناسم که با اوسوالد در زمانی که او در شوروی بود ملاقات کردند. نوسنکو مأمور اطلاعاتی شوروی در زمان یکی از مأموریت های کاری به عنوان متخصص صنعت کشتی‌سازی به ژنو رفت و از سازمان سیا تقاضای پناهندگی کرد که مدتها بود با آن همکاری می کرد. اما نوسنکو فقط در چارچوب موضوعاتی با اوسوالد همکاری می کرد که هیچگونه ارزشی نداشت. طی مدتی که اوسوالد در شوروی زندگی می‌کرد، بعید بود که او تصمیم بگیرد رئیس‌جمهور آمریکا را به قتل برساند».

منبع: اسپوتنیک 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: