کد خبر: ۷۴۳۲۷۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۶
تعداد بازدید: ۳۶۸
معاون رییس دفتر سیاسی جنبش حماس گفت: حضور ما در تهران پاسخی به درخواست نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای قطع ارتباط با ایران است.
حماس: سفرمان به ایران در پاسخ به خواست نتانیاهو برای قطع روابط با تهران بودبه گزارش خبرداغ ،صالح العارودی روز شنبه با علی‌اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل دیدار کرد.

به گزارش ایسنا، معاون هنیه در این دیدار با تاکید بر اینکه ایران پشتیبان اصلی ما است تاکید کرد: خوشحالیم که در ایرانیم و با مقام‌های ایرانی دیدار داریم، چراکه حس می‌کنیم در ایران بین خانواده خود هستیم.

وی ادامه داد: من سلام اسماعیل هنیه را به شما ابلاغ می‌کنم. او فعلا نمی‌تواند (به ایران) سفر کند ولی انشالله به ایران سفر خواهد داشت.

العارودی با بیان این‌که "ایران همیشه تلاش دارد آنچه به نفع ملت فلسطین و قدس است را انجام دهد، چراکه ایران پشتیبان اصلی حماس است افزود: به هیچ وجه از دفاع مردم فلسطین دست برنداشته و هیچ مذاکره‌ای بر روی سلاح و راه مقاومت تاثیر نخواهد گذاشت.

وی گفت: اسرائیل، آمریکا و کشورهای غربی تمام تلاش خود را برای تسلط بر مقدسات اسلامی و قدس شریف می‌کنند. جنبش حماس با دو سیاست با این خدعه اسرائیلی ـ آمریکایی که با توطئه منطقه‌ای انجام می‌شود، مقابله می‌کند. دو راه برای مقابله با آنها وجود دارد بخش اول مصالحه و وحدت داخلی و بخش دوم مقابله بااشغال‌گران است و امیدواریم هم‌پیمانان ما از وحدت داخلی و مقاومت حمایت کنند. بخش دوم مقاومت در برابر اشغال‌گرها است. امیدواریم همه برادرهایمان در مقاومت برابر اشغال‌گران از ما حمایت کنند.

رییس دفتر سیاسی جنبش حماس با اشاره به برگزاری مذاکرات صلح در قاهره خاطرنشان کرد: نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با سه شرط در این مذاکرات رو به رو شد: خلع سلاح حماس، به رسمیت شناختن اسرائیل و قطع روابط حماس با ایران از جمله شروط جلسه‌ای بود که در قاهره برگزار شد.

وی گفت: در پاسخ به شرط اول یعنی خلع سلاح جنبش حماس و به رسمیت شناختن اسرائیل اعلام کردیم که این شروط را نمی‌پذیریم و اکنون در دوران از بین بردن رژیم صهیونیستی هستیم و امروز برای پاسخ به شرط سوم یعنی قطع رابطه با ایران ما به تهران سفر کردیم.

به گزارش ایسنا، علی‌اکبر ولایتی در این دیدار با ابراز خرسندی از اظهارات مقامات حماس گفت: ما به خاطر مواضع حماس مبنی بر اینکه به هیچ وجه سلاح خود را کنار نمی‌گذارند و این خط قرمز ما است تبریک می‌گوییم. با وجود گذشت زمان و برخی سازش‌کاری‌ها در منطقه، همچنان به اصل مبارزه علیه صهیونیست‌ها پایبند بوده و با همه فشارها این پایبندی‌ها ادامه دارد؛ به طور قطع پیروزی نهایی با فلسطینی‌هاست.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل خاطر نشان کرد: با وجود تمام فشارها به مجاهدان فلسطینی، حماس و جنبش جهاد اسلامی شما به مبارزات خود ادامه دادید که باعث دلگرمی جهان اسلام است.

وی گفت: هرچه زمان گذشت به ویژه با حمایت روز افزون ملت‌های مسلمان از مقاومات فلسطینی و با وجود سر و صدای روسای رژیم صهیونیستی آنها ضعیف‌تر و فلسطینی‌ها قوی‌تر شدند. حضور شما فرصتی برای تبادل نظر بین مسوولان حماس و ایران و تقویت روابط متقابل روابط دوستانه با امت اسلامی است.

ولایتی افزود: مهم‌ترین تلاش حکومت فعلی آمریکا در جهت تقویت صهیونسست‌ها است اما تمام این اقدامات به شکست می‌انجامد.

این عضو تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: اقدامات آمریکا در منطقه برای تجزیه کشورهایی مثل عراق و سوریه به نفع اسرائیل است. وقتی آمریکایی‌ها در این مسیر شکست خوردند در واقع اسرائیل شکست خورد.

وی در خصوص برگزاری رفراندوم در کردستان عراق گفت: اکثر مردم کرد با تجزیه‌مخالف هستند و ما شاهد بودیم که حامیان رفراندوم زیر پرچم اسرائیل این همه پرسی را به راه انداختند که این امر ارتباط علنی اقلیت کمی در کردستان با اسرائیل در جهت تجزیه عراق بود. ما مطمئن هستیم طرح آمریکایی‌ها برای تجزیه سوریه هم شکست می‌خورد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: