کد خبر: ۷۴۳۱۰۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۹
تعداد بازدید: ۳۵۰
تیمپانو لازانیا نوعی لازانیای ایتالیایی هست که به شکل لایه لایه و با انواع مختلف مواد درست میشه و به همین دلیل رنگارنگه و چند طعم مختلف داره.
تیمپانو لازانیا؛ لازانیای چند لایه ایتالیایی
به گزارش خبرداغ به نقل از مجله سرآشپز - سارا خسرویان: تیمپانو لازانیا نوعی لازانیای ایتالیایی هست که به شکل لایه لایه و با انواع مختلف مواد درست میشه و به همین دلیل رنگارنگه و چند طعم مختلف داره.

مواد مورد نیاز

  • لازانیا: حدود 3 بسته
  • مایه گوشت: به میزان لازم
  • ژامبون مرغ: 100 گرم
  • پنیر موتزارلا: 200 گرم
  • پنیر ریکوتا: 30 گرم
  • سس آلفردو: به میزان لازم
  • سس پستو: به میزان لازم
  • نمک: به میزان لازم
  • روغن مایع: 2 ق س
 
 

روش پخت

1.    تا دوسوم قابلمه بزرگی را آب ریخته و همراه با 1 قاشق چایخوری نمک و 1 قاشق سوپخوری روغن مایع بگذارید تا بجوشد. بعد لازانیا را یکی یکی و به دقت داخل آن قرار دهید و بعد از 10 دقیقه آبکش کنید (هنگام آبکش کردن حتما مقداری آب سرد روی آن ها بریزید تا حرارت داخل لازانیا باعث خمیر شدن آن در زمان پخت نشود).

2.    یک قالب گرد و عمیق را انتخاب کرده و با مقداری روغن مایع آن را چرب کنید. بعد لازانیا را دور تا دور آن بچینید؛ به طوری که کف و دور تا دور قالب با لازانیا کاملا پوشانده شود و از آن بیرون بزند تا در انتها بتوانید آن را روی مواد برگردانید.

3.    سس آلفردو (تابه را روی حرارت ملایم قرار داده و 1 پیمانه خامه- غلیظ و پرچرب- و یک چهارم پیمانه کره را در آن ریخته و بگذارید تا گرم شده و شروع به حباب زدن کند- حرارت را کم کرده و هم بزنید تا نسوزد- بعد از 5 دقیقه 1 حبه (سیر رنده شده) و 1.5 پیمانه پنیر پارمزان را به آن بیفزایید و خیلی سریع هم بزنید. بعد از مخلوط شدن مواد و حل شدن پنیر- حدود 1 دقیقه- آن را از روی حرارت برداشته و یک چهارم پیمانه جعفری- ساطوری شده- را به آن افزوده و در صورت تمایل به آن نمک و فلفل بزنید تا سس آماده شود) را کف قالب ریخته و ورقه های ژامبون (مرغ یا گوشت) را روی آن بچینید. سپس روی آن لازانیا قرار داده تا لایه زیرین را بپوشاند. بعد مجدد مقداری سس آلفردو و ژامبون بریزید (این لایه 3 بار تکرار شود).

4.    یک لایه سس پستو (110 گرم ریحان را شسته و آبکش کنید و بگذارید تا کاملا خشک شود. سپس آن را داخل دستگاه غذاساز یا با چاقو کاملا ریز خرد کنید. 2 قاشق چایخوری سیر (ریز خرد شده)، 5 قاشق سوپخوری گردو (ریز خرد شده)، 1 قاشق چایخوری پودر سیر (در صورت تمایل) و 2 قاشق چایخوری پودر موسیر (در صورت تمایل) را داخل کاسه ای ریخته و با هم مخلوط کنید و یک سوم پیمانه پنیر پارمزان و ریحان را به آن افزوده و هم بزنید تا یکدست شود. سپس یک دوم پیمانه روغن زیتون را کم کم به مواد بیفزایید و با قاشقی هم بزنید تا سس یکنواخت شود. بعد مقداری نمک و فلفل به آن افزوده تا سس آماده شود. سس پستو را می توانید داخل شیشه ای بریزید و روی آن یک لایه نازک روغن زیتون ریخته تا سیاه نشود. بعد حدود 4 هفته در یخچال نگهداری کنید) روی مواد بریزید و مجدد با لازانیا آن را بپوشانید.

5.    یک لایه پنیر موتزارلا روی مواد ریخته و آن را با لازانیا بپوشانید (نکته مهم این است که بعد از هر لایه لازانیا با دست کمی آن را فشار دهید تا منسجم شود).

6.    یک لایه مایه گوشت (1 عدد پیاز- نگینی خردشده- را داخل مقداری روغن مایع و زردچوبه و 1 حبه سیر- له شده- روی حرارت تفت دهید تا پیاز سبک شود. سپس 300 گرم گوشت را با مقداری فلفل سیاه به آن افزوده و با حرارت ملایم بگذارید تا پخته و رنگ آن عوض شود- حدود 20 دقیقه- بعد مقداری نمک و 2 قاشق سوپخوری رب گوجه فرنگی و 1 پیمانه آب و 1 قاشق سوپخوری پودر آویشن را به آن افزوده و با در بسته روی حرارت ملایم بگذارید تا سس آن غلظت پیدا کند. سپس از روی حرارت برداشته و استفاده کنید) بریزید و آن را با لازانیا بپوشانید.

7.    لایه آخر پنیر ریکوتا ریخته و روی آن را با لازانیا بپوشانید و با دست به سمت پایین فشار دهید تا محکم شود.

8.    با استفاده از قلم مویی مقداری سس آلفردو روی لازانیا بمالید تا مانند چسب عمل کرده و ورقه های لازانیا را به هم بچسباند. بعد لبه های لازانیا را که از قالب بیرون زده، روی آن برگردانید تا روی مواد را بپوشاند.

9.    قالب را در طبقه وسط فر از قبل با دمای 180 درجه سانتی گراد گرم شده، به مدت 30 دقیقه قرار دهید تا لازانیا بپزد. سپس آن را درون ظرفی برگردانده و برش بزنید (در هنگام برش لازانیا می توانید لایه های رنگارنگ آن را ببینید).
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: