کد خبر: ۷۴۳۰۴۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۴
تعداد بازدید: ۳۵۷
معاون فناوری اطلاعات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از قطعی بودن آغاز طرح رجیستری گوشی موبایل از ۲۸ مهر خبر داد و گفت: در این مرحله هیچ محدودیتی برای مشترکان اعمال نمی‌شود و احتمالاً دوم یا سوم آبان چند مدل یا مدل‌هایی از گوشی ممنوعه اعلام خواهند شد.
اجرای طرح رجیستری موبایل از فردا آغاز می‌شود/ اعمال محدودیت برای گوشی‌های ممنوعه از آبان
به گزارش خبرداغ ، حمیدرضا دهقانی‌نیا معاون فناوری اطلاعات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در گفت‌وگو با فارس از قطعی بودن اجرای رجیستری موبایل از روز 28 مهرماه در سراسر کشور خبر داد و گفت: از روز جمعه اسکن شبکه در طرح رجیستری آغاز می‌شود.

وی تأکید کرد: از روز جمعه تنها اسکن شبکه آغاز می‌شود و هیچ محدودیتی برای مشترکان اعمال نخواهد شد.

معاون فناوری اطلاعات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: چند روز بعد از شروع اسکن شبکه (مانیتورینگ) احتمالاً دو تا سه روز یک یا دو یا سه مدل گوشی اعلام می‌شود که اگر این مدل‌ها به صورت غیرقانونی وارد شده باشند از آن پس دیگر سرویس نمی‌گیرند.

وی گفت: مدل‌های ممنوعه با یک فرصت زمانی کوتاه یک یا دو روزه اعلام می‌شوند که امکان سوءاستفاده برای قاچاقچیان فراهم نشود.

دهقانی‌نیا تأکید کرد: مدل‌های گوشی منتخب به زودی اعلام می‌شوند.

سخنگوی کمیته راهبری طرح رجیستری گوشی موبایل خاطرنشان کرد: کانال‌های ارتباطی در شبکه‌های اجتماعی در طرح رجیستری آغاز به کار کرده و این کانال‌ها به سه گروه مردم، اصناف و بازرگانان اطلاع‌رسانی می‌کنند.

وی گفت: کانال HAMTA_NTSW@در سه شبکه اجتماعی سروش، تلگرام و گپ به مردم اطلاع‌رسانی می‌کند و کانال HAMTA_ASNAF@ و کانال HAMTA_BAZARGAN@ به ترتیب اصناف و بازرگانان در سه شبکه اعلام شده سروش، تلگرام و گپ اطلاعات لازم را ارائه می‌کند.

دهقانی‌نیا در پاسخ به این سؤال که آیا لازم است از روز جمعه مردم شناسه سریال گوشی جدید را برای اطلاعات از اصلات واردات آن استعلام بگیرند، گفت: فعلاً نیازی به استعلام‌گیری توسط مشترکان نیست و از روز جمعه تنها مانیتورینگ شبکه رجیستری آغاز می‌شود و در آینده سامانه‌ای پیامکی برای استعلام شماره سریال گوشی توسط کاربران اعلام خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: