کد خبر: ۷۴۲۹۹۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵
تعداد بازدید: ۲۸۹
معلوم بود قرار نیست ورزشگاه سلطان قابوس جایی باشد که در آن معجزه‌ای بزرگ برای فوتبال ایران رقم بخورد.
نگران آینده پرسپولیس!به گزارش خبرداغ ،معلوم بود قرار نیست ورزشگاه سلطان قابوس جایی باشد که در آن معجزه‌ای بزرگ برای فوتبال ایران رقم بخورد. با حاشیه‌های اخیر مشخص بود تیم این روزهای برانکو توان رقم زدن معجزه را ندارد اما برخی از دروغ لباسی بر تن این تیم بحران‌زده دوختند تا برای لحظاتی کوتاه هم که شده امید را به آرزوهای پرپر شده سنجاق بزنند. اکنون نگرانی و سوال روز برای قرمزها این است که آیا باز هم روزهای بلاتکلیفی و سردرگمی برمی‌گردد؟

 

آرزوهای بر باد رفته پروفسور

پرسپولیسی‌ها این روزها با مصایب زیادی درگیر هستند که یکی از مهمترین آنها تمدید قرارداد برانکو است. موفقیت با پرسپولیس در آسیا برای برانکو ایوانکوویچ نهایت رویاهایش بود. او امیدوار بود آرزوی محال قرمزها در تمام ادوار تاریخ را برآورده کند و به قهرمانی آسیا برسد، اما حاشیه‌های کمرشکن و قرعه بد، آرزوهای سرخپوشان را بر باد داد. حالا آرزوهای مرد کروات هم تبدیل به رویایی کابوس‌وار شده چون تیم او درست در یک‌قدمی افتخاری بزرگ کنار رفت. برانکو بعد از دوسال حضور در پرسپولیس درست در روزهایی که باید بهترین نتایج را می‌گرفت، پایانی غم‌انگیز را برای تیمش شاهد بود.حتما او این روزها به تمام اتفاقاتی که این پایان تلخ را برایش رقم زد، فکر می‌کند اما بعید است که بتواند باز هم دست به رویاسازی بزند. آرزوهای پروفسور در ایران بر باد رفته و او تا همین حالا هم تمدید قراردادش را به تأخیر انداخته است. معلوم نیست او با توجه به اتفاقات رخ‌داده در پرسپولیس و داشتن پیشنهاد از تیم‌ملی کشورش باز هم تمایلی به ماندن در ایران داشته باشد یا نه. معمار این پرسپولیس مقتدر فقط برانکو بود اما انگار با حذف از آسیا همه چیز روی هوا رفته است. برای خیلی‌ها این سوال مطرح است که اگر برانکو در ایران نماند، چه کسی می‌تواند مسیر او را در پرسپولیس ادامه دهد؟ خیلی بعید است که برانکو به جای هدایت تیم‌ملی کشورش در جام‌جهانی در ایران بماند و به امید حضور دوباره در آسیا قراردادش را با پرسپولیس تمدید کند، خصوصا این‌که پرسپولیس در انتهای فصل با پایان قرارداد ٩ بازیکن و محرومیت از نقل و انتقالات روبه‌رو خواهد بود.

 

فاجعه محرومیت از نقل و انتقالات

این روزها یکی از مهمترین مشکلات پیش رو برای پرسپولیس محرومیت از دو پنجره نقل و انتقالات است. مصایبی که مهدی طارمی با اشتباهات بچگانه‌اش برای پرسپولیس رقم زد تا ‌سال آینده هم این تیم را تحت‌تأثیر قرار دهد. البته طارمی کماکان امیدوار است از بلاهایی که بر سر پرسپولیس آورده «خیریت» استخراج کند، اما دیگران هرچه این ماجرا را پایین و بالا می‌کنند چیزی به سود پرسپولیس پیدا نمی‌شود. پرسپولیس در این پرونده علاوه بر این‌که بهترین بازیکن و گلزن خود را از دست داد، از نظر مالی هم بسیار متضرر شد و باید غرامتی سنگین به باشگاه ریزه‌اسپور بدهد. علاوه بر اینها، قرمزها در دو پنجره نقل و انتقالاتی از جذب بازیکن محروم هستند. پایان این فصل از لیگ برتر به معنای پایان یافتن قرارداد ٩ بازیکن سرشناس پرسپولیس است. با توجه به این‌که این باشگاه نمی‌تواند تا دو پنجره آینده بازیکنی جذب کند، معلوم نیست چه بر سر پرسپولیس خواهد آمد. اضافه بر این، علیرضا بیرانوند هم ممکن است در نیم‌فصل سرباز شود و بالاجبار به یک تیم نظامی برود. با این شرایط فقط ماندن برانکو در این تیم می‌تواند هواداران را به آینده امیدوار کند چون این تیم در ٢‌سال اخیر زیر دست او بوده، اما آیا مرد محافظه‌کار کروات این ریسک را می‌پذیرد؟

 

بحران‌های مالی پیش روی پرسپولیس

مهدی طارمی این روزها از نظر خیلی‌ها مقصر اصلی مشکلات پرسپولیس است. اگرچه برخی با رجوع به گلزنی‌های او قصد تبرئه‌اش را دارند اما طارمی معمولا در بازی‌هایی هم که برای پرسپولیس به میدان رفته و گل زده، باز هم حاشیه‌ساز بوده است. او با برخورد غیرحرفه‌ای و تصمیمات لحظه‌ای پرسپولیس را از حضور خود محروم کرد و جریمه‌ای سنگین به علاوه محرومیت از دو پنجره نقل و انتقالات را سبب شد. اگرچه مدیران پرسپولیس هم در این بحران مقصر بودند اما طارمی نقشی پررنگ‌تر از آنها دارد. پرسپولیس در این روزهای سخت و بحرانی با مشکلات مالی زیادی روبه‌رو است. باشگاه درحالی‌که هر روز با اعتراض بازیکنان بابت پرداخت نشدن مطالبات درگیر است و باید جلوی شکایت بازیکنان طلبکار را هم بگیرد، ناچار است غرامتی سنگین هم به باشگاه ترکیه‌ای بدهد. فیفا، پرسپولیس را به پرداخت ٧٨٩,٥٠٠ یورو (معادل ٣‌میلیارد و ٦٩٣ میلیون) محکوم کرده و این پول هرچه زودتر باید به حساب ریزه‌اسپور واریز شود.

 

امان از ستاره‌های حاشیه‌ساز

پرسپولیس اگرچه در ٢‌سال اخیر توانسته بازیکنان مستعدی را گرد هم جمع کند اما جوان‌های بااستعداد این تیم بشدت مستعد حاشیه‌سازی هم هستند. ستاره‌های پرسپولیس همان‌قدر که در زمین فوتبال طنازی می‌کنند، خارج از آن هم حسابی اهل حاشیه‌سازی هستند و شاید اگر کسی جز برانکو سرمربی آنها بود، درحال حاضر هیچ‌کدام از آنها را در پرسپولیس نمی‌دیدیم. برانکو بارها با سعه صدر و چشم‌پوشی از تخلفات بازیکنانش حاشیه‌ها را کنترل کرد، اما بعید است مربی دیگری بتواند از عصیان این ستاره‌ها در پرسپولیس بگذرد. در روزهای حساسی که تا بازی برگشت با الهلال باقی مانده بود، عکس‌هایی از قلیان کشیدن برخی ستاره‌های پرسپولیس منتشر شد. انتشار این عکس‌ها باعث شد قلیان کشیدن بازیکنان بعد از شکست سنگین مقابل الهلال در بازی رفت، با انتقادات زیادی همراه شود. حتی پای فدراسیون و وزارت ورزش هم به این ماجرا باز شد و تاج از بررسی این پرونده خبر داد.

 

چه بر سر پرسپولیس می‌آید؟

مرور حاشیه‌هایی که به جان پرسپولیس افتاده، نگرانی‌های زیادی را برای آینده این تیم ایجاد کرده است. درحالی‌که خیلی‌ها این پرسپولیس را بهترین تیم سه دهه اخیر این باشگاه می‌دانند اما مرور وضع این روزهای آنها و اتفاقاتی که تا چند ماه آینده رقم می‌خورد، نشان می‌دهد قهرمان مقتدر فوتبال ایران حال و روز خوبی ندارد. شاید پرسپولیس بتواند از این بحران‌ها پلی برای روزهای بهتر بسازد اما تاریخ ثابت کرده مدیران ایرانی در مدیریت بحران هنری ندارند وگرنه پرسپولیس به این روز نمی‌افتاد و این‌طور گرفتار نمی‌شد تا فرصت عالی برای تاریخ‌سازی در آسیا و قهرمانی را از دست بدهد.

پارس

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: