کد خبر: ۷۴۲۱۸۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۴
تعداد بازدید: ۳۵۲
دبیر علمی کارگروه طرح ملی کاهش طلاق از مذاکرات این کارگروه با وزارت علوم خبر داد و گفت: به دنبال این هستیم که آموزش‌های پیش از ازدواج با مصوبه وزارت علوم جزو آموزش‌های اجباری در دانشگاه‌ها تدریس شود.
آموزش‌های اجباری پیش از ازدواج در دانشگاه‌ها مصوب می‌شود
به گزارش خبرداغ به نقل از آفتاب،اکرم حسینی معاون پژوهش شورای فرهنگی اجتماعی زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی و دبیر علمی کارگروه طرح ملی کاهش طلاق، بابیان اینکه آموزش‌های حین عقد حدود ده سال است توسط وزارت بهداشت برای زوجین جوان در حدود یک ساعت تدریس می‌شود، گفت: از این فرصت و بستر آماده استفاده کردیم و تصمیم گرفتیم برای کاهش میزان طلاق، زوجین جوان را آموزش دهیم.

وی افزود: با افزایش این فرصت آموزشی از یک ساعت به 6 ساعت از سوی مربیان همکار کارگروه ملی کاهش طلاق، آموزش‌هایی مثل روانشناسی، مشاوره و اخلاق و تربیت در کنار آموزش‌های بهداشتی در نظر گرفته‌شده است.حسینی اظهار داشت: تصمیم بر این شد برای هر آموزش حدود یک ساعت و نیم زمان تدریس صرف شده که 2.5 روز وقت زوجین جوان را پیش از عقد می‌گیرد.

دبیر علمی کارگروه طرح ملی کاهش طلاق تأکید کرد: افزایش زمان این آموزش‌ها به  بیش از 6 ساعت در حال حاضر غیرممکن است چراکه زوجین در شرف ازدواج درگیری‌های زیادی دارند، البته همراه این آموزش‌ها سی‌دی‌های مناسب و آموزشی نیز به زوجین اهدا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر بستر فراهم شود، پس از گذراندن این دوره 6 ساعته زوجین می‌توانند با مشاوران در ارتباط باشند و مشکلات پس از ازدواج را با آن‌ها در میان بگذارند تا زندگی پایدارتری داشته باشند.

حسینی به جلسات متعدد این کارگروه با مسئولان ذی‌ربط اشاره کرد و گفت: اگر امکان برقراری ارتباط این مشاوران با زوجین فراهم شود، می‌توانیم با کاهش هزینه‌ها و یا حتی رایگان کردن مشاوره‌های پس از ازدواج از داوطلبانی که مایل به مشاوره ارائه رایگان هستند در این طرح دعوت به عمل‌آوریم.

وی برقراری دوره‌های آموزش‌های پیش از ازدواج را منوط به بسترهای خاصی دانست و گفت: اگر یک بستری که دختران و پسران مجبور به آموزش باشند فراهم شود می‌توانیم آموزش‌های پیش از ازدواج هم داشته باشیم.

حسینی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر ما نمی‌توانیم زوجین را اجبار کنیم که آموزش پیش از ازدواج ببینند، اما در حین ازدواج این بستر فراهم بوده و از این فرصت استفاده کرده‌ایم.دبیر علمی کارگروه طرح ملی کاهش طلاق از مذاکرات این کارگروه با وزارت علوم خبر داد و گفت: به دنبال این هستیم که آموزش‌های پیش از ازدواج با مصوبه وزارت علوم جزو آموزش‌های اجباری در دانشگاه‌ها تدریس شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: