کد خبر: ۷۴۱۵۶۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵
تعداد بازدید: ۱۰۴۹
در جلسه امروز کمیسیون قضائی
سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس با اشاره به حضور وزیر دادگستری در جلسه امروز صبح این کمیسیون برای پاسخ به سوالات تعدادی از نمایندگان گفت: آقای قاضی پور از پاسخ‌های وزیر درباره پرداخت نشدن حقوق کارکنان شورای حل اختلاف قانع نشد و به همین دلیل سوال به صحن علنی ارجاع شد.
قاضی‌پور از پاسخ‌های آوایی قانع نشد/ قول مساعد وزیردادگستری برای پیگیری تشکیل پلیس اطفالبه گزارش خبرداغ ، حجت الاسلام و المسلمین حسن نوروزی در گفت‌وگو با ایسنا، در توضیح جلسه صبح امروز کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس گفت: این جلسه با حضور وزیر دادگستری برای پاسخ به سوالات تعدادی از نمایندگان برگزار شد. آقای قاضی‌پور نماینده ارومیه سوالی درباره علت اجرایی نشدن مواد ۳۱ و ۲۳ قانون شوراهای حل اختلاف در خصوص چرایی پرداخت نشدن حقوق کارکنان این نهاد پرسید که چرا علی رغم این که شوراهای حل اختلاف درآمد کافی دارند، اما کارمندان این شوراها استخدام نشده و حقوقشان به درستی پرداخت نمی شود؟

وی افزود: وزیر در پاسخ به این سوال موضوع پرداخت بودجه شورای حل اختلاف را مطرح کرد و حتی در توضیح نماینده‌ای از سازمان برنامه و بودجه درآمد امسال این شوراها را ۳۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد که تا مرداد ماه ۱۲ میلیارد تومان درآمد داشته اند لذا طبیعتا حقوق باید پرداخت شود.

نوروزی گفت که علی رغم توضیحات وزیر، آقای قاضی‌پور از پاسخ‌های ارائه شده، قانع نشد و قرار شد سوال به هیات رئیسه جهت مطرح شدن در جلسه علنی ارجاع شود.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضائی همچنین اظهار داشت: خانم فاطمه حسینی سوالی را درباره دلیل اجرایی نشدن ماده ۳۱ قانون آئین دادرسی کیفری مبنی بر تشکیل پلیس اطفال مطرح کرد که وزیر در پاسخ قول مساعد پیگیری این موضوع را مطرح کرد.

نوروزی افزود: وزیر تاکید کرد که قوه قضائیه باید لایحه ای برای ایجاد پلیس اطفال ارائه کند. کمیسیون نیز به دلیل بررسی لایحه اطفال بر پیگیری این موضوع تاکید کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: