کد خبر: ۷۴۱۱۰۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۷
تعداد بازدید: ۲۱۸
فرمانده مرزبانی ناجا بر تاکید مرزبانان ایران و عراق بر ارتقای امنیت مرزهای مشترک اشاره و اظهارکرد: در صدد هستیم، امسال برابر اقدامات دولتمردان و مسئولان در سطوح مختلف، مرز خسروی فعال شود. برای فعال کردن مرز خسروی توافق خوبی انجام شده است.
توافق ایران و عراق برای فعال کردن مرز خسرویسردار قاسم رضایی در حاشیه  نهمین نشست فرماندهان مرزی که در مهران برگزارشد، اظهارکرد: کنگره بزرگ اربعین، بزرگترین اجتماع مذهبی مسلمانان است که در جهان نظیر ندارد البته دنیای اسلام به این اجتماع و راهپیمایی بزرگ و جهانی نیاز دارد.

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایسنا، وی به مرز ۱۶۰۰ کیلومتری ایران با کشورعراق اشاره کرد و گفت: براساس توافقات قبلی، سالی یک بار در «تهران و بغداد» نشست های مشترک داریم و برای وضعیت‌های خاص مانند ایام اربعین نیز نشست‌هایی در شهرهای مرزی برگزار می‌کنیم.

فرمانده مرزبانی ناجا ادامه داد: با توجه به اینکه ماموریت اربعین، ماموریت بسیار سنگینی است، در نهمین نشست فرماندهان مرزی ایران و عراق، هماهنگی ها و مصوبات میدانی نیز خواهیم داشت.

سردار رضایی با بیان اینکه در سنوات گذشته زائران از سه مرز رسمی شلمچه، مهران و چذابه تردد می‌کردند، گفت: در صدد هستیم امسال نیز برابر اقدامات دولتمردان و مسئولان در سطوح مختلف، مرز خسروی فعال شود، برای فعال کردن مرز خسروی توافق خوبی انجام شده است؛ برای چگونگی مدیریت لحظه ای سه مرز دیگر، تصمیم هایی گرفته شد و عمده تاکید طرفین بر تسهیل در تردد زائران و امنیت دو طرف مرز است که زائران چه زمانی، خارج  یا وارد کشور شوند.

فرمانده مرزبانی ناجا به برگزاری نوبه‌ای و ملاقات‌های مرزی و دیپلماتیک به منظور رفع مشکلات دوسویه اشاره کرد و از برگزاری اجلاس مرزبانی ایران و عراق در تهران خبر داد و گفت: پس از برگزاری کنگره عظیم اربعین، اجلاس مرزی در تهران تشکیل می‌شود و چگونگی مدیریت مرزهای آبی و خشکی ومشکلات فی مابین مورد بررسی قرار می‌گیرد.

در این دیدار، سپهبد حامد عبدالله ابراهیم الحسینی - فرمانده مرزبانی جمهوری عراق- گفت: توافقات خوبی در زمینه همکاری با مرزبانی جمهوری اسلامی ایران انجام شد. هم اکنون امنیت کامل در مرزهای دو طرف حاکم است و تلاش می‌کنیم در کنار مرزبانان ایرانی، تسهیلات خوبی برای زائران اباعبدالله الحسین(ع) فراهم کنیم.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، فرمانده مرزبانی جمهوری عراق با تقدیر از میزبانی خوب مرزبانان، دولت و ملت ایران، گفت:  بحمدالله با فتوای مراجع، امروز اتحاد بی‌نظیری میان مردم و دولت با قوای نظامی در مذاهب مختلف عراق رشد و نمو پیدا کرده که منجر به نابودی داعش در عراق شده البته مستشاری برادران ایرانی ما نیز در این امر تاثیر گذار بوده است. این اتحاد و همبستگی کشور را با تعامل برادران ایرانی خود در برقراری امنیت زائران اربعین حسینی( ع) به کار خواهیم بست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: