کد خبر: ۷۴۰۹۸۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲
تعداد بازدید: ۲۷۴
محمد شریعتمداری:
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه در فضای پسابرجام امکان مذاکره تکنیکی صنایع پیچیده بیشتر فراهم است، گفت: تمام تلاش خود را در دولت دوازدهم در راستای قانون حداکثر استفاده از توان داخل به کار می‌بندیم و بسیار خوشحالیم که رویکرد تازه وزارت نفت نیز با حضور مهندس نعمت زاده در استفاده حداکثری از توان داخلی در پروژه‌ها است.
امکان مذاکرات تکنیکی صنایع پیچیده در پسابرجام فراهم شد/ دولت دوازدهم به قانون حداکثر استفاده از توان داخل اهتمام دارد
به گزارش خبرداغ به نقل از شاتا، محمد شریعتمداری پس از بازدید و افتتاح نمایشگاه صنعت در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران، در گفت‌و‌گو با خبرنگاران افزود: استقبال گسترده شرکت‌های معتبر داخلی و خارجی از نمایشگاه امسال قابل توجه بود و۵۳۰ شرکت خارجی در آن حضور یافتند.
وی مهمترین هدف حضور خارجی‌ها‌ در نمایشگاه را تبادل دانش و ایجاد شرایط لازم برای مذاکرات صنعتگران داخلی با شرکت‌های معتبر خارجی دانست و تصریح کرد: انتقال خطوط تولید صنایع پایه به داخل کشور و ایجاد شرکت‌های مشترک از دیگر نتایج مهم حضور شرکت‌های خارجی در این گونه نمایشگاه‌ها محسوب می‌شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به واردات ماشین آلات تولیدی و تجهیزات صنعتی به عنوان بخشی از واردات کشور، گفت: به سبب اینکه این نوع وارادت به توسعه کشور کمک می کند محدودیت خاصی برای آن قائل نشدیم، اما به تدریج به سمت بومی سازی این صنعت پایه و حمایت از اجزا گوناگون آن با مشارکت شرکت‌های معتبر خارجی حرکت می‌کنیم.
شریعتمداری تعداد واحدهای تولیدی فعال تجهیزات صنعتی مادر در کشور را بیش از یک هزار و پانصد واحد اعلام کرد و ادامه داد: دو هزار واحد صنعتی کوچک نیز در این بخش فعالیت دارند که بیش از یک میلیون تن حجم تولیدات صنعت تجهیزات ماشین آلات صنعتی ایران است و بیش از سه میلیارد دلار ارزش دارد.
وی با مطرح کردن اینکه پتاتسیل مواد اولیه تولید تجهیزات صنعتی در کشور وجود دارد، تأکید کرد: دانش فنی و پتانسیل تحیق و توسعه (R&d) دانشگاه‌های داخل کشور نیز می‌تواند برای رشد چشمگیر این صنعت مؤثر واقع شود.
وزیر صنعت،معدن و تجارت با اعلام اینکه در فضای پسابرجام امکان مذاکره تکنیکی صنایع پیچیده بیشتر فراهم است، افزود: در همین راستا امروز شاهد حضور گسترده شرکت‌های معتبر خارجی در این نمایشگاه برای مذاکرات فنی و مهندسی نیز هستیم.
شریعتمداری قانون حداکثر استفاده از توان داخلی در کشور را تا حدودی محجور شده توصیف کرد و گفت: تمام تلاش ما در دولت دوازدهم استفاده حداکثری از تمامی ظرفیت‌های پیش بینی شده این قانون برای حمایت از تولید داخل است و بسیار خوشحالیم که رویکرد تازه وزارت نفت در استفاده حداکثری از توان داخلی در پروژه‌های تعریف شده جدید نیز با انتصاب مهندس محمد رضا نعمت زاده به عنوان مشاور ارشد صنعتی اتفاق افتاد که این مهم نویدی است به صنعتگران ایرانی که در حوزه نفت نیز به سمت تولید داخلی حرکت خواهیم کرد و در همین راستا همکاری جدی میان وزار ت نفت و وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌تواند شکل بگیرد.
وی پرداخت برخی مشوق‌ها برای راه اندازی شرکت‌های مشترک را از دیگر برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت برای حمایت از تولید داخل دانست و تصریح کرد: پرداخت بخشی از  سود تسهیلات اعطایی سیستم بانکی برای تولید بخشی از ماشین آلات صنعتی در داخل کشور در دستور کار است که امیدواریم با این گونه حمایت ها در این راستا گام‌های موثری برداریم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از این گفت‌و‌گو با اشاره به اجرای همزمان استاندارهای اجباری صنعت خودرو نیز گفت: حوزه ایمنی که تامین کننده سلامت مردم است در درجه اول اولویت وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه خودرو است و تمام تلاش ما این است که هیچ خودرویی در کشور بدون استانداردهای ایمنی تولید نشود. همچنین افزایش بهره وری تولید و بالابردن مهارت تولید کنندگان خودرو، اتوماسیون بیشتر و استفاده از ابزار رباتیک، پیشرفت در حوزه r&d نیز در اولویت و دستور کار است که قدم‌های خوبی نیز در این حوزه برداشته شد. از سوی دیگر با برگزاری جلسات با متخصصان داخلی و استفاده از مشاوره صاحب نظران خارجی تلاش می‌کنیم تا رضایت شهروندان را در حوزه تولید خودرو که از صنایع پایه کشور است و در افزایش اشتغال و بهره وری نقش مهمی دارد، تامین کنیم.
گفتنی است که وزیر صنعت، معدن و تجارت روز جمعه و پس از افتتاح رسمی هفدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران از این نمایشگاه بازدید به عمل آورد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: