کد خبر: ۷۴۰۸۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۹
تعداد بازدید: ۲۶۴
معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه احیاء تالاب های کشور در دستور کار قرار دارد، از خشک شدن ۸۰ درصد تالاب ها خبر داد.
80 درصد تالاب های کشور خشک شدندبه گزارش خبرداغ به نقل از مهر: حمید ظهرابی عصر پنج شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در مناطق مختلف کشور به شدت تحت فشار خشک شدن و از بین رفتن تالاب ها هستیم.

وی با بیان اینکه در مناطق خشک و نیمه خشک کشور تالاب ها در شرایط بحرانی هستند، افزود: احیاء تالاب ها یکی از اولویت های سازمان حفاظت محیط زیست است و مدیریت منابع آب را در دستور کار خود قرار داده ایم.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: گلستان برای توسعه باید به سمت توسعه پایدار برود و با وجود بیش از ۱۷ هزار حلقه چاه آب غیرمجاز و برداشت های بی رویه از منابع زیرزمینی، مدیریت چاه های آب باید در اولویت کارها و برنامه های محیط زیست گلستان قرار گیرد.

وی یادآور شد: در تالاب گمیشان و خلیج گرگان در گلستان به شدت با کمبود آب و منابع آبی مواجه هستیم و تلاش داریم تا در بالادست آبخیزها را مدیریت کرده و برای استفاده از آن ها برنامه ریزی کنیم.

ظهرابی اشاره ای هم به کانال های ایجاد شده در تالاب گمیشان کرد و گفت: این کانال ها با رعایت ضوابط زیست محیطی به منظور تامین آب دریا، تعبیه شده و دارای ضوابطی بود.

وی با بیان اینکه متاسفانه ضوابط و مقررات کانال های ایجاد شده در تالاب گمیشان رعایت نشد و مجبور به بستن کانال شدیم از بازگشایی مجدد این کانال ها با دریافت مجوزهای لازم در آینده نزدیک خبر داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: