کد خبر: ۷۴۰۸۸۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۸
تعداد بازدید: ۲۵۴
دختر پرافتخار ساندای بانوان برنده دیدار انتقامی
سانداکاران ملی پوش ایران با هفت مدال طلا و یک نقره وقهرمانی به حکومت چینی ها درجهان پایان دادند.
منصوریان : راحت طلا گرفتمبه گزارش خبرداغ ، دراین مسابقات به میزبانی شهر کازان روسیه ،الهه منصوریان٬ شهربانو منصوریان٬ مریم هاشمی٬ محسن محمدسیفی٬ یوسف صبری٬ معین تقوی و میلاد عارفی مقام طلا یی های ایران شدند. حمیدرضا قلی پورکاپیتان تیم ملی نقره گرفت. چین با هفت طلا به نایب قهرمانی رسید و روسیه با 2 طلا٬ یک نقره و 2 برنز سوم شد.

 

ووشوی ایران در مجموع دو بخش تالو و ساندا با هشت نشان طلا٬ یک نقره و دو برنز و یک پله صعود نسبت به دوره قبل نائب قهرمانی را گرفت . چین با 15طلا قهرمان شد و هنگ کنگ با 5 طلا٬ 3 نقره و 3 برنز بر سکوی سومی ایستاد.

 

الهه منصوریان دختر پرافتخار ساندای ایران با شکست حریف ویتنامی به دومین مدال طلای جهانی رسید و اسمش  را به عنوان بهترین ووشوکار وزن ۵۲ - کیلوگرم دنیا بر سر زبانها انداخت . الهه منصوریان که همراه شهربانو خواهرش و مریم هاشمی سه ضلع قهرمانی جهان را در کازان روسیه تشکیل دادند با سه طلا  خودشان را در تاریخ ووشو ماندگار کردند . منصوریان  پس از این موفقیت می گوید : « چهارمین حضورم در مسابقات جهانی بود . برای این مدال طلا خیلی تلاش کردم و جنگیدم . با پیشرفت خوبی که  بقیه  کشورها کرده  اند دیگر مدال آوری مثل قبل راحت نیست . همه کشورها با آمادگی   می آیند و همین کار را دشوار می کند به خصوص دراوزان پائین . اما خوشحالم که قهرمان وزن 52 - کیلوگرم شدم.»

 

او درباره رقیب کره ای می گوید : « مبارزه با حریف کره‌ جنوبی در  نیمه نهایی فینال زودرس و انتقامی بود . درچند سالی که با او مبارزه می کنم ، اولین بار او را این قدرآماده دیدم . او سرعت زیادی دارد و خیلی خوب شگردهایم را آنالیز کرده بود ، به همین دلیل انرژی زیادی از من گرفت ، اما خوشحالم که درنهایت شکستش دادم.»

 

سانداکار ملی پوش به مصدومیتش اشاره می کند: « درمبارزه با حریف کره ای مچ پایم آسیب دید ، اما ادامه دادم چون نمی خواستم فرصت را از دست بدهم ، باید   بعد از جهانی عمل   کنم ، اما به خاطر فرصت کم  تا بازیهای آسیایی ،به  برگشت از جاکارتا موکول کردم .حالا با جراحی  از کورس قهرمانی عقب می مانم . به همین دلیل درد را تحمل می کنم تا بعد از بازیهای آسیایی.» 

 

به نظراو بازی فینال با حریف ویتنامی آسان بوده : « در بازی فینال به مصاف سانداکار ویتنامی  رفتم که  خیلی سخت نبود . او در جدول خودش خیلی راحت بالا آمد . به همین خاطر خیلی سر و حال بود . در بازی فینال خیلی راحت مبارزه کردم و بهترین نمایش را به نمایش گذاشتم.»  

 

طلایی رقابتهای جهانی از دو باشگاه چینی پیشنهاد دارد : « از دو باشگاه چینی چانگ چون همان باشگاه قبلی ام و باشگاه شی ین ، مهد ووشوی جهان که اردوهای تیم ملی چین دراین باشگاه برگزار می شود پیشنهاد دارم . همزمان با مسابقات جهانی سرمربی این باشگاه چینی مبارزات ما را دید و پیشنهاد داد تا برای آنها در لیگ چین بازی کنم . جوابی ندادم و عنوان کردم که از طریق فدراسیون ایران پیشنهاد خود را پیگیری کنند و نظر نهایی را از فدراسیون ووشوی ایران بگیرند.»

 

منصوریان با اشاره به برنامه های آینده اش ادامه می دهد : « ابتدا می خواهیم به اتفاق شهربانو ، سهیلا را برای جام قهرمانی آسیا آماده کنیم و بعد از آن هر سه برای بازیهای آسیایی اندونزی آماده شویم.»

خبرورزشی

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: