کد خبر: ۷۴۰۲۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۴
تعداد بازدید: ۳۱۶
درتاسوعا وعاشورای حسینی سوگواران اباعبدالله الحسین(ع) جلوه زیبایی از عشق وارادت برآستان سالارشهیدان ویارانش درجزیره کیش به نمایش گذاشتند.
تبلور شور وشیدایی عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) در آیین های سوگواری جزیره نشینانبه گزارش خبرداغ به نقل از  روابط عمومی واموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، هرساله جزیره کیش درایام محرم حال وهوای دیگری پیدا می کند.

زیبایی جلوه های سوگواریها درجزیره کیش هرساله هموطنانمان را برای دیدن این آیین های پرشکوه عزاداری به کیش می کشاند تا تصویری اثرگذار از عشق وارادت برآستان اهل بین (ع) دراین جزیره مرجانی به زبانها وگویشهای مختلف نظاره کنند.

جزیره کیش با حضور اقوام مختلف کشورمان به ایرانی کوچک تبدیل شده است و محل تبلور زیبایی این همزیستی، ماه محرم است که هیئات شهرهای مختلف کشورمان در کنار یکدیگر اما هر یک به شیوه و آیین شهر و دیار خود به سوگ سید و سالار شهیدان می نشینند.

حضور 43 هیئت عزاداری که هر یک با گویشی در غم مظلومیت شهیدان کربلا عزاداری می کنند جلوه زیبایی به ماه محرم کیش داده که هر ساله گردشگران زیادی برای حضور در این مراسم به کیش سفر می کنند.

مراسم تاسوعای حسینی با حضور مسئولان وهیات های مذهبی امسال در مسجد خاتم برگزار شد و عزاداران با سینه زنی ونوحه خوانی درغم مظلومان کربلا سوگواری کردند.

همچنین مراسم شب عاشورا طبق سنت هرساله با راهپیمایی هیئات مذهبی در نوار سیاحتی کیش با حضور پرشور مردم ومسئولان برپاشد.

در ظهر عاشورا نیز مردم مومن وخداجوی کیش در دسته های عزاداری با حضور درمصلای جزیره به سوگواری پرداختند ونماز ظهر عاشورا هم به امامت حجت الاسلام والمسلمین علیدادی اقامه شد.

وجود این همه شور و شیدایی در جزیره کیش حال و هوای خاصی به برگزاری مراسم های عزاداری ماه محرم در این جزیره مرجانی بخشیده است و دراین ایام صدای لبیک یا حسین ساحل نشینان هرشب در گوشه و کنار این جزیره مرجانی به گوش می رسد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: