کد خبر: ۷۳۹۸۵۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷
تعداد بازدید: ۲۰۷
یینگلاک شیناواترا به اتهام اهمال در مدیریت طرح یارانه برنج به ۵ سال حبس محکوم شد.
نخست وزیر پیشین تایلند به ۵ سال حبس محکوم شد دادگاه عالی تایلند، یینگلاک شیناواترا، نخست‌وزیر سابق را در این پرونده گناهکار اعلام کرده و به پنج سال حبس محکوم کرد.

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، نزدیکان شیناواترا درباره فرار وی و عدم حضورش در دادگاه گفتند او تا لحظه آخر قصد ترک کشور را نداشت و دلیل فرار او هراس از مجازات سنگین بود.

دستیاران یینگلاک شیناواترا، نخست وزیر سابق تایلند که گفته می‌شود به دوبی گریخته است، می‌گویند یینگلاک تا لحظه آخر برنامه‌ای برای ترک کشور نداشته و تصور نمی‌کردند وی در دادگاه حاضر نشود.

یک منبع آگاه نزدیک به یینگلاک گفت: او تصمیم گرفت کشور را ترک کند زیرا از منابع اطلاعاتی خود شنیده بود دادگاه مجازات سنگینی برای وی درنظر گرفته و حبس او را به قید وثیقه نخواهد بخشید. او فردی نیست که در لحظه آخر تصمیم به انجام کاری بگیرد و همیشه برای کارهایش به طور دقیق برنامه‌ریزی می‌کند، اما این یک تصمیم دقیقه نودی بود.

این منبع گفت شیناواترا با دو تن از دستیارانش کشور را ترک کرد اما پسر ۱۵ساله‌اش را در تایلند جا گذاشت.

دستیار دیگر یینگلاک که بیش از ۱۰ سال با او کار کرده بود گفت او بعدازظهر پنجشنبه رفته بود.

به گفته منابعی در حزب "فیو تای"،  یینگلاک شیناواترا که دولتش با کودتایی در سال ۲۰۱۴ برکنار شد از سنگاپور به دوبی رفته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: