کد خبر: ۷۳۹۸۴۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۹
تعداد بازدید: ۷۶۸
برای اولین بار؛
دستگاه تولید آب از رطوبت هوا با ظرفیت ۵/۰ تا ۲ لیتر آب در روز به ابتکار پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای سازمان انرژی اتمی ایران برای اولین بار طراحی و ساخته شد.

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، در این دستگاه که از روش سرمایش ترموالکتریک برای تولید آب از رطوبت هوا استفاده می‌شود، پارامترهای مؤثر جهت بهینه‌سازی و افزایش مقیاس برای تولید انبوه دستگاه فوق مورد بررسی قرار گرفت.

قرار است در آینده‌ای نزدیک طراحی و ساخت دستگاهی مشابه در مقیاس صنعتی و با ظرفیت بالا مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

سرمایش ترموالکتریک، یکی از روش‌های سردسازی رطوبت هوا است که از مولد ترموالکتریک برای رسیدن به دمای نقطه شبنم استفاده می‌شود. این دستگاه، فشرده بوده و از قطعات متحرک ساخته نشده و با بازده بالا در کاهش انرژی، زمان عمر طولانی و نگهداری پایین می‌تواند به کار گرفته شود. 

یکی از راهکارهای مقابله با بحران کمبود آب، بکارگیری فناوری‌های نوین برای تولید این مایه حیات است. در همین راستا فناوری تولید آب از رطوبت هوا در سال‌های اخیر در کشورهای مختلف جهان مطرح و پیشنهاد شده است. 

دستگاه‌های تولید آب از رطوبت هوا با نام ژنراتورهای تولید آب، از متداول‌ترین دستگاه‌های تجاری شده در کشورهای مختلف دنیا هستند که اغلب براساس فناوری سردسازی تا زیر دمای نقطه شبنم طراحی و ساخته شده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: