کد خبر: ۷۳۹۶۴۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹
تعداد بازدید: ۵۱۵
وزیر امور اتحادیه اروپای ترکیه اعلام کرد، در صورت اعلام استقلال از سوی بارزانی تمام سلاح‌های داده شده به پیشمرگ‌ها علیه ترکمان‌ها، اعراب و مردم عراق استفاده خواهد شد.
استقلال کردستان عراق حمام خون به راه می‌اندازد/ در صورت اعلام استقلال، تمام سلاح‌های داده شده به پیشمرگ‌ها علیه ترکمان‌ها، اعراب و مردم عراق استفاده خواهد شدبه گزارش خبرداغ،وزیر امور اتحادیه اروپای ترکیه اعلام کرد، در صورت اعلام استقلال از سوی بارزانی تمام سلاح‌های داده شده به پیشمرگ‌ها علیه ترکمان‌ها، اعراب و مردم عراق استفاده خواهد شد.

به گزارش «انتخاب» به نقل از شبکه خبری ان‌تی‌وی، عمر چلیک، وزیر امور اتحادیه اروپای ترکیه اعلام کرد: تصمیم برگزاری رفراندوم یک فاجعه بود. چنین تصمیمی پیشنهاد تبدیل شدن عراق به یک حمام خون است.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش درباره هشدارهای اتحادیه اروپا مبنی بر تعلیق روند مذاکرات ترکیه برای پیوستن به این اتحادیه گفت: چنین اظهاراتی درباره کشور بزرگی مانند ترکیه که دارای قدرت استراتژیک است همانند یک بازی بچه‌گانه است. ما هرگونه تعلیق در روند مذاکرات را با عنوان قطع مذاکرات تلقی خواهیم کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
0
0
آغاز زمزمههای حمایت از جدایی کردستان عراق در آمریکا/ قانونگذار ارشد بیانیه داد
4 مهر 1396 ساعت 16:38
«الیوت اِنگِل» نائب رئیس دموکرات کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا با انتشار بیانیهای از همهپرسی جدایی کردستان از عراق حمایت کرد.
در ادامه اظهارنظرها درباره همهپرسی غیرقانونی جدایی کردستان از عراق، یک قانونگذار ارشد آمریکایی از این همهپرسی حمایت کرده است.

در بیانیه «الیوت اِنگِل» نائب رئیس دموکرات کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا آمده است: «حکومت منطقهای کردستان نقشی مهم در میزبانی از حدود دو میلیون پناهجوی عراقی و سوری ایفا کرده است. مشارکت کُردها در ائتلاف جهانی مقابله با داعش، برای تضعیف این گروه، حساس و مهم بوده و برای شکست نهایی داعش، حیاتی خواهد بود. حالا که فروپاشی و نابودی داعش در افق دیده میشود، مردم کُرد با تهدیدات شبه نظامیان شیعه مواجه هستند. من قاطعانه به حق کُردها برای تعیین سرنوشت خودشان معتقدم».

این قانونگذار آمریکایی ادامه داد: «با توجه به مسائل بسیار فوری از قبیل شکست نهایی داعش، بازگشت مهاجران و افراد بی خانمان، احیای اقتصادی و سیاسی حکومت منطقهای کردستان، من از رهبران کُرد میخواهم از این حکم و مجوز ایجاد شده توسط این همه پرسی برای پرداختن به این موضوعات مهم استفاده کنند».

وی افزود: «اکنون که همه پرسی استقلال کردستان خاتمه یافته است، من از همه طرفها در منطقه میخواهم راه رو به جلو برای ساختن خانه و موطنی قدرتمند برای مردم کُرد بیابند. قانون اساسی عراق نقش حکمرانی حکومت منطقهای کردستان را به رسمیت میشناسد و حکومت مرکزی در بغداد باید به اجرای تعهداتش نسبت به مردم کُرد و حکومت منطقهای کردستان ادامه دهد».
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: