کد خبر: ۷۳۹۶۱۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴
تعداد بازدید: ۶۹۲
مراسم روز جهانی گردشگری امروز سه‌شنبه 4 مهر 96 در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی با قرائت پیام دبیرکل سازمان جهانی گردشگری آغاز شد.

مراسم روز جهانی گردشگری آغاز شد/ رفاعی: گردشگری، سومین صنعت بزرگ صادراتی جهان استمراسم روز جهانی گردشگری امروز سه‌شنبه 4 مهر 96 با حضور علی‌اصغر مونسان معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری، سیدمحمد بهشتی رئیس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری محمد محب‌خدایی معاون گردشگری، جمشید حمزه‌زاده دبیر مجمع هماهنگی تشکل‌های گردشگری، مدیران و معاونان سازمان میراث‌فرهنگی، چند تن از نمایندگان مجلس، سفرای چند کشور خارجی و فعالان بخش خصوصی گردشگری در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد.

گردشگری پایدار ابزاری برای توسعه

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر خبرداغ؛ در ابتدای این مراسم پیام طالب رفاعی دبیرکل سازمان جهانی گردشگری قرائت شد.

در متن پیام طالب رفاعی آمده است:

«امروزه صنعت گردشگری، سومین صنعت بزرگ صادراتی جهان پس از مواد شیمیایی و سوخت است که امید، رفاه و درک متقابل را برای بسیاری از زندگی‌ها در سراسر جهان به ارمغان می‌آورد. تنها در سال گذشته یک میلیارد و 235 میلیون مسافر از مرزهای بین‌المللی گذر کردند و این رقم تا سال 2030 به 1.8 میلیارد نفر خواهد رسید. در حالی که روز جهانی گردشگری 2017 را جشن می‌گیریم، پرسش این است که چگونه می‌توانیم به این نیروی تحول‌بخش قدرتمند که 1.8 میلیارد فرصت به‌همراه دارد برای کمک به تبدیل این جهان به جایی بهتر و پیشرفت توسعه پایدار در محورهای پنج‌گانه ذیل قدرت دهیم:

1- اقتصادی: ایجاد رشد فراگیر

2- اجتماعی: فراهم کردن مشاغل شایسته و توانمند‌سازی جوامع

3- محیط‌زیست: حفاظت و غنی‌سازی محیط‌زیست و مقابله با تغییرات اقلیمی

4- فرهنگی: بزرگداشت و حفظ تنوع، هویت و فرهنگ ملموس و ناملموس

5- صلح: به‌عنوان یک پیش‌نیاز ضروری برای توسعه و پیشرفت.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد سال 2017 را به‌عنوان سال جهانی گردشگری پایدار برای توسعه اعلام کرد، این یک فرصت منحصربه‌فرد برای همه ماست تا با همکاری یکدیگر نقش سفر و گردشگری را به‌عنوان یک فعالیت بزرگ بشر در قرن بیست‌ویکم در ایجاد آینده‌ای بهتر برای مردم، سیاره، صلح و رفاه ترفیع دهیم.

در روز جهانی گردشگری هر زمانی که سفر می‌کنید، به هر کجا که سفر می‌کنید به یاد داشته باشید که: به طبیعت احترام بگذارید، به فرهنگ احترام بگذارید، به میزبان خود احترام بگذارید.

شما می‌توانید همان تغییری باشید که جهان به‌دنبالش هستید، شما می‌توانید یک سفیر برای آینده‌ای بهتر باشید.

سفر کن، لذت ببر و احترام بگذار

روز جهانی گردشگری مبارک.»

منبع: خبرگزاری میراث آریا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: