کد خبر: ۷۳۹۴۹۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸
تعداد بازدید: ۲۵۶
گزارش متوسط قیمت مناطق شهری کل کشور برای اقلام خوراکی منتخب در مرداد ماه ۱۳۹۶ نشان می‌دهد که برنج ایرانی ٠.٨ درصد، گوشت گوسفندی ٢.٨ درصد نسبت به تیر ماه سال جاری رشد قیمت داشته‌اند.
گوشت، برنج و لبنیات چقدر گران شد؟بر اساس اطلاعات مرکز آمار ایران متوسط قیمت یک کیلوگرم برنج هاشمی درجه یک در مرداد ماه سال جاری برابر ١٣ هزار و ٢٧٩ تومان بوده است که با توجه به این اطلاع در تیر ماه (١٣ هزار و ١٧١ تومان) ۰.۸ درصد افزایش داشته است. همچنین در ماه مذکور متوسط قیمت یک کیلوگرم برنج خارجی درجه یک از ٥٦٥٤ تومان در تیر ماه به ٥٦١٩ تومان در مرداد ماه کاهش یافته است.

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایسنا، متوسط قیمت یک کیلوگرم گوشت گوسفندی در این ماه به ٣٩ هزار و ٥٢٦ تومان رسیده است که نسبت به ماه قبل(٣٨ هزار و ٤٥٦ تومان) ۲.۸ درصد افزایش داشته است. میزان این افزایش برای یک کیلوگرم گوشت گاو یا گوساله (مرداد ٣٦ هزار و ٧١٢ تومان و تیر ٢٥ هزار و ٩٦٥ تومان) برابر ۲.۱ درصد بوده است. در این گروه متوسط قیمت یک کیلوگرم مرغ ماشینی با افزایش ۶.۹ درصدی مواجه بوده است (مرداد ماه  ۸۰۸۷ تومان و تیر ۷۵۶۵ تومان).

گروه شیر، پنیر و تخم مرغ:

متوسط قیمت یک لیتر شیر پاستوریزه ٢٦٩١ تومان، یک کیلوگرم ماست پاستوریزه ٣٧٠٦ تومان، یک بسته ۵۰۰ گرمی پنیر ایرانی پاستوریزه ٥٧٥٩ تومان است که نسبت به ماه قبل تغییر محسوسی نداشته اند. همچنین متوسط قیمت یک کیلوگرم تخم مرغ ماشینی در مرداد ماه برابر ٦٥٠٩ تومان است که نسبت به ماه قبل (٥٣١٠ تومان) با افزایش ۲۲.۶ درصد مواجه بوده است.

گروه روغن ها و چربی ها:

متوسط قیمت یک بسته ۱۰۰ گرمی کره پاستوریزه (کره حیوانی) ٢٩٢٨ تومان است که نسبت به تیر ماه رشد ۱.۴۸ درصد داشته است. در این گروه متوسط قیمت یک بسته ۹۰۰ گرمی روغن مایع ٥٣٣٢ تومان است که تغییر محسوسی نسبت به ماه قبل نداشته است.

گروه میوه و خشکبار:

متوسط قیمت یک کیلوگرم موز در مرداد ماه ٤٢٤٠ تومان بوده است که نسبت به ماه قبل (٤٥٢٥ تومان) با کاهش ۶.۳ درصدی مواجه بوده است. متوسط قیمت یک کیلو سیب درختی زرد در مرداد ماه ٤٢١١ تومان که نسبت به ماه قبل (٥٣٣٤ تومان) کاهش ۱۹.۵ درصدی را نشان می دهد. متوسط قیمت پرتقال محصول داخل در مرداد ماه ٥١٦٥ تومان است که نسبت به ماه قبل (٥٥١١ تومان) با کاهش مواجه بوده است.

گروه سبزیجات:

متوسط قیمت یک کیلوگرم خیار ١٩٥٦ تومان، یک کیلوگرم گوجه فرنگی ١٩١٥ تومان، یک کیلوگرم سیب زمینی ١٨٣٦ تومان و یک کیلوگرم پیاز ٣٣٣٥ تومان بوده که نسبت به ماه قبل تغییر محسوسی نداشته است.

گروه قند، شکر، شیرینی ها و چای :

متوسط قیمت یک کیلوگرم قند در مرداد ماه ٤٠٣٢ تومان است که نسبت به ماه قبل (٤.٦٧ تومان) با ۰.۹ درصد کاهش روبرو بوده است. متوسط قیمت یک بسته ۵۰۰ گرمی چای خارجی در مرداد ماه ٢٠ هزار و ٣٩٥ تومان است که نسبت به ماه قبل (٢٠ هزار و ٢٢٦ تومان) افزایش ۰.۸ درصدی داشته است.

گروه محصولات خوراکی طبقه بندی نشده درجای دیگر:

متوسط قیمت یک کیلوگرم رب گوجه فرنگی درماه مرداد ٥١٢١ تومان است که نسبت به ماه قبل(٥١٢١ تومان) تغییر محسوسی نداشته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: