کد خبر: ۷۳۹۰۴۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷
تعداد بازدید: ۲۴۶
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: برخی‌ها عنوان می‌کنند که جبهه‌ای عمل کردن باعث می‌شود اصلاح‌طلبان دچار انشعاب و تجزیه شوند، به نظر من هیچ‌گاه چنین اتفاقی نخواهد افتاد و اصلاح‌طلبان انجسام خود را حفظ خواهند کرد.
اصلاح‌طلبان هیچ‌گاه دچار انشعاب نخواهند شد/ اتاق‌فکرهای اصلاح‌طلبان منافانی با یکدیگر ندارند

به گزارش خبرداغ،عبدالله ناصری در گفت‌وگو با  ایلنا، درباره سازوکار انتخابی جریان اصلاحات برای برطرف کردن برخی از نقدهایی که به شورای عالی سیاست‌گذاری و اصلاح‌طلبان می‌شود، گفت: بهترین کار این است که اصلاح‌طلبان تعداد آرای احزابی که تاثیرگذاری اجتماعی بیشتری دارند و در زمان انتخابات مسئولیت‌هایی را پذیرا می‌شوند (چه از  نظر نیروی انسانی و چه هزینه‌های اقتصادی) بدون تعارف در شوراها و جبهه‌ای فراگیر نسبت به احزابی که هیچ نقشی ندارند، افزایش دهند.

این عضو هیات مدیره بنیاد باران با بیان این که برخی از احزاب فقط روی کاغد وجود دارند، عنوان کرد: حزب‌هایی وجود دارند که فقط پرونده و پروانه در کمیسیون ماده 10 احزاب دارند و هیچ اثری‌گذاری دیگری در سپهر سیاسی کشور ندارند و فقط هر دوسال یک‌بار کنگره برگزار می‌کنند، آیا این احزاب با احزابی که فعال هستند و حضور دائم دارند باید یکسان دیده شوند؟

وی ادامه داد:  احزاب اصلاح‌طلبی هستند که روزنامه دارند و شامل حمایت‌های دولتی می‌شوند اما با این وجود مشاهده می‌کنیم فعالیت کمتری نسبت به برخی دیگر از احزابی که از این امکانات برخوردار نیستند، دارند.

ناصری افزود: اصلاح‌طلبان باید بدانند تاثیرگذاری احزاب فراگیر و اثرگذار درون شوراها و جبهه‌ها باید بیشتر باشد.

وی سپس با بیان اینکه شخصیت‌های کاریزماتیک و کاریزما به طور طبیعی تاثیرات خودشان را دارند و درون ساختارهای شورایی باید حضور داشته باشند، عنوان کرد: بعضی از احزاب اصلاح‌طلب ادعایی دارند که به نظر من درست نیست، آن‌ها مدعی‌اند که این تشکل‌های فراگیر در ایام انتخابات فقط باید در میان احزاب بچرخد و  افراد غیرحزبی هم درون شوراهای تصمیم‌گیر نباید حضور داشته باشند که این حرف اشتباهی است، شخصیت‌های کاریزماتیک نقش بسزایی در انتخابات محلی و منطقه‌ای دارند که نمی‌توان نقش آنها را نادیده گرفت.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره تشکیل اتاق فکر از سوی شورای عالی سیاست‌گذاری عنوان کرد:‌ شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان یک نهاد مستقل است و برای پیشبرد اهداف خود می‌تواند تصمیماتی را اتخاذ کند و این ربطی به شورای مشورتی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: اتاق فکرهایی در شوراها و درون احزاب مختلف تشکیل شده است که منافاتی با یکدیگر ندارند. احزاب اصلاح‌طلب و اصولگرا هر کدام که بیشتر در ایام انتخابات بروز و ظهور پیدا می‌کنند، این زمان اتاق‌های فکرشان باید درون ساختار جبهه‌ای، کار خودش را انجام دهد.

ناصری در پاسخ به این سوال که جبهه‌ای عمل کردن ممکن است باعث انشعاب و ائتلاف با جناح مقابل شود، گفت: هیچ‌گاه اتفاقی که منجر شود اصلاح‌طلبان دچار انشعاب شوند نخواهد افتاد،‌ اتاق فکرها برای همین شکل می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: اگر دغدغه تشکیل اتاق فکر وجود دارد برای این است که تجزیه و انشعاب رخ ندهد احزاب بزرگ و کوچک هم اصلاح‌طلب و هم اصولگرا به این نتیجه رسیده‌اند در ایام انتخابات چاره‌ای ندارند جز این که جبهه‌ای و فراگیر عمل کنند و حتی گاهی مطالبات حزبی خود را فراموش کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: