کد خبر: ۷۳۸۸۷۷
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳
تعداد بازدید: ۲۶۱
راغفر:
حسین راغفر تاکید کرد: مشکل ما پول و منابع نیست، این دروغ بزرگ است که امروز گفته می‌شود در این زمینه‌ها مشکل داریم، خیر ما مشکل مدیریت منابع داریم.
کلید اصلی بقای هر جامعه، ارتباط و اعتماد دولت و حکومت با مردم است/ مشکل مدیریت منابع داریم

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، حسین راغفر در همایش فرصت‌ها و چالش‌های دولت دوازدهم با اشاره به چالش‌های پیش روی دولت گفت: اصلی‌ترین چالش ایران نظام تدبیر و اداره امور کشور است، این چالش بستر‌ساز ابر چالش‌های جمعیت و اشتغال، انرژی، آب و محیط‌زیست و فناوری و نوسازی است.

 

وی افزود: امنیت ملی و آینده‌نگری غایبان بزرگ نظام تدبیر و اداره امور کشور است. رفاه و بهزیستی در خدمت اصحاب ثروت است. نظام درآمدی ما وابسته به نفت است که به اصطلاح اقتصاد انگلی گفته می‌شود و بر اساس سرمایه‌داری رفاقتی شکل گرفته است.

این اقتصادان گفت: امروز اگر سلطان شکر داریم، انحصار چادر مشکی و میوه داریم، اشکال در نظام اقتصادی ما است. در کوتاه‌مدت پول‌هایی به جیب افراد می‌رود که حد و حساب ندارد.

راغفر اظهار داشت: کلید اصلی بقای هر جامعه، ارتباط و اعتماد دولت و حکومت با مردم است.  ما بزرگ‌ترین صادرکننده دانش‌آموختگان در دوره دکتری در حوزه فنی و مهندسی به آمریکا هستیم که فاجعه است، ما حتی بالاتر از چین در این زمینه قرار داریم.

وی با بیان این که صاحبان صنایع تصمیم م‌ گیرند که منابع ملی کجا برود، گفت: ۲ هزار میلیارد تومان برای لوله‌کشی سیستان و بلوچستان بودجه اتخاذ می‌شود چرا؟ آن هم در استانی که از ۳۶۵ روز سال ۳۶۰ روز آفتابی است و می‌توان از این سرمایه بهترین استفاده را کرد. مشکل ما پول و منابع نیست، این دروغ بزرگ است که امروز گفته می‌شود در این زمینه‌ها مشکل داریم، خیر ما مشکل مدیریت منابع داریم.

راغفر با اشاره به نظام بانکداری گفت: سال ۷۸ با تصویب ماده ۹۸ قانون برنامه سوم توسعه این امر به تصویب رسید. باتوجه به شرایط اگر بانک مرکزی فکری نکند نظام اقتصادی ما فرو خواهد پاشید. انتظار داشتیم بعد از برجام قیمت‌ها کاهش پیدا کند که نشد زیرا صاحبان سرمایه و قدرت نمی‌خواهند.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: