کد خبر: ۷۳۸۸۵۶
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷
تعداد بازدید: ۷۴۰
بهتر است کفش انعطاف‌پذیری متوسط داشته باشد، خیلی خشک و خیلی نرم نباشد، والدین در هنگام خرید حتماً فرزندان را به همراه ببرند و کودک هر دو لنگه‌کفش را بپوشد و کمی قدم بزند.
ویژگی های کیف و کفش مناسب دانش آموزان
با فرارسیدن ماه مهر دانش آموزان برای انتخاب لوازم‌تحریر و کیف و کفش خود، اغلب معیارهای نادرستی دارند و به‌جای تأثیر کیف بر سلامتی بیشتر بر زیبایی و عکس‌های موجود بر روی کیف توجه می‌کنند.

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایسنا، با توجه به داغ شدن بازار خرید لوازم‌تحریر و کیف و کفش، نمایشگاه نوشت‌افزار در استان قزوین برپاشده است و پدر و مادرهای فراوانی برای خرید این لوازم به نمایشگاه آمده تا وسایل موردنیاز خود را تهیه کنند.

کودکان و دانش آموزان به غرفه‌های مختلف مراجعه می‌کنند و خواستار کیف‌هایی با طرح‌های مزین به کارتون‌های مختلف هستند، دانش آموزان اغلب به فکر مارک‌های معروف کیف و کفش هستند و راضی نمی‌شوند کفشی معمولی یا کیفی بدون مارک بخرند و در مقابل پدر و مادرها به دنبال جنس ایرانی باقیمت مناسب هستند.

 در این میان دختر 11 ساله‌ای که در غرفه‌ها به دنبال کیف مناسب است می‌گوید که دنبال یک کیف ساده هستم که عکس نداشته باشد و ترجیحاً ایرانی باشد و چند مورد را در نظر دارم که بین آن‌ها می‌خواهم بهترین را انتخاب کنم.

پسر کوچکی توجهم را جلب می‌کند که کیفی به‌اندازه قد خود بر پشتش هست و با شادمانی راهرو نمایشگاه را بالا و پایین می‌رود، مادرش می‌گوید کیف‌های کوچکی هم در نمایشگاه بود اما بچه‌ام کلاس اولی است و باید کیفی برایش بگیرم که کتاب‌هایش، تغذیه و سایر وسایل در آنجا شود.

پدر دانش‌آموزی دیگر که بعد از گشتن در نمایشگاه بالاخره موفق به خرید کیف شده است، اظهار می‌کند: سعی کردیم کیف خوب و مناسبی پیدا کنیم، اغلب کیف‌ها دارای عکس‌های کارتون خارجی است.

مادر دیگری که در انتخاب کیف با فرزندش هم سلیقه نیست می‌گوید: کیف‌های چرخ‌دار خوبه ولی چون پسرم کلاس اول هست نمی‌تواند از کیف چرخی استفاده کند و بهتر است از کوله استفاده کند، در خصوص مسائل طبی کیف اطلاعی ندارم فقط می‌دانم باید کوله باشد.

به گزارش ایسنا، خانواده‌ها اگرچه با وسواس خاصی به دنبال کیف مناسب می‌گردند اما بیشتر به قیمت و عکس روی کیف‌ها توجه می‌نمایند این در حالی است که کیف مناسب دارای شرایط خاصی است که برای سلامت کودکان باید موردتوجه قرار بگیرد.

کوله پشتی بهترین کیف برای دانش آموزان

مژگان عباسی کارشناس مسئول سلامت نوجوانان و مدارس دانشگاه علوم پزشکی قزوین با اشاره به اینکه کوله‌پشتی بهترین کیف برای دانش آموزان است، می‌گوید: خانواده‌ها باید توجه کنند که کیف خریداری‌شده متناسب با سن و قد دانش آموزان انتخاب و وزن کوله‌پشتی باید با وزن دانش آموزان سنجیده شود.

وی ادامه می‌دهد: اگر بچه هنگام حمل کوله خم شود و شانه‌ها را گرد و جمع کند، نشان از بالا بودن وزن کوله دارد، همچنین بهتر است والدین وسایل غیرضروری را داخل کوله قرار ندهند و یک‌جوری وسایل را داخل کوله بچینند که نزدیک‌ترین اشیا به مرکز ثقل فرد در پشت قرار بگیرد، هرچقدر بند کوله کوتاه و پهن باشد فشار کمتری به دانش‌آموز وارد می‌شود.

به گزارش ایسنا، اگرچه برخی خانواده‌ها با ملاک‌های انتخاب صحیح کوله را نمی‌دانند اما فروشندگان نمایشگاه سعی می‌کنند که خانواده‌ها را با انتخاب اصول مناسب کیف آشنا بکنند.

جواد صحرا پور یکی از فروشندگان مستقر در نمایشگاه در این خصوص می‌گوید: کیف باید کاملاً طبی باشد تا کمر بچه به‌هیچ‌عنوان آسیب نبیند چراکه بچه‌ها در سن رشد قرار دارند، فاصله بین بندها باید استاندارد باشد تا به گردن آسیب نرسد.

وی می‌گوید: متأسفانه خانواده‌ها از اندازه کتاب‌ها اطلاعی ندارند و می‌گویند کتاب در آن جا نمی‌شود درحالی‌که کتاب بزرگ‌تر از کاغذ به اندازه a4 نداریم، خانواده‌ها باید به جیب بغل، زیپ و مواردی که با آن سروکار دارند توجه کنند.

سلیمانی مسئول غرفه ریحانه نیز تأکید می‌کند: کیف خیلی مهم است به‌خصوص ازنظر اندازه، شکل روی کیف و جنس کیف که از چه جنسی باشد پارچه یا لی باشد نیز باید موردتوجه قرار بگیرد که خریداران را راهنمایی می‌کنیم.

 به گزارش ایسنا، یکی دیگر از مواردی که در سلامت دانش آموزان نقش بسزایی دارد کفش است، کفش نیز باید دارای ویژگی‌هایی باشد که به‌پای کودکان آسیب نزند، خانواده‌ها اغلب باخم کردن کفش به کیفیت آن پی می‌برند درحالی‌که معیارهای دیگر را نیز باید مدنظر قرار بدهند.

علی جعفر نژاد، پدر یکی از دانش آموزان می‌گوید: برای خرید کفش به کیفیت و برند آن توجه زیادی می‌کنیم و ترجیح می‌دهیم که کفش ایرانی بخریم.

مادر دانش‌آموز دیگری می‌گوید: در خرید کیف و کفش سعی می‌کنم کالای ایرانی بخرم، در بخش کفش سایز را بسیار مدنظر قرار می‌دهم تا کفش پای فرزندم را اذیت نکند.

 نوری، مادر یکی دیگر از دانش آموزان می‌گوید: این روزها خرید کالای ایرانی روی بورس است و سعی می‌کنم کفش تهیه کنم که علاوه بر زیبایی، کیفیت و قیمت خوبی نیز داشته باشد.

سید حمید قافله باشی، فروشنده کفش نیز در این خصوص می‌گوید: برای خرید کفش باید به استانداردها توجه کرد و سایزی انتخاب کرد که نه برگ باشد نه کوچک و صرفاً زیبای را مدنظر قرار ندهند.

عباسی در این خصوص می‌گوید: بهتر است کفش انعطاف‌پذیری متوسط داشته باشد، خیلی خشک و خیلی نرم نباشد، والدین در هنگام خرید حتماً فرزندان را به همراه ببرند و کودک هر دو لنگه‌کفش را بپوشد و کمی قدم بزند.

وی یادآور شد: هنگام پوشیدن کفش به حالت ایستاده باید بین انگشت پا و نوک پا، باید فاصله باشد و کفش پا را نزند، همچنین از خرید کفش بزرگ و کوچک خودداری کنند و ترجیحاً در ساعت آخر روز برای خرید مراجعه کنند.

به گزارش ایسنا، کیف و کفش دو کالای مهم و اساسی است که در سلامت دانش آموزان نقش بسزایی دارد، بنابراین والدین هنگام خرید باید نکات مطرح‌شده در گزارش را مدنظر قرار دهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: