کد خبر: ۷۳۸۷۳۶
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۷
تعداد بازدید: ۳۶۹
بعد از پيروزي حماسي و ارزشمند برابر الاهلي عربستان، شايد هيچكس انتظار نداشت ترمز موفقيت‌هاي پرسپوليس در ليگ و مقابل تيمي همچون پيكان كشيده شود، اما اين اتفاق رخ داد.
پاشنه آشیل پرسپولیس/ تلخ، اما واقعیبه گزارش خبرداغ ، استفاده پيكان از يك ضربه ايستگاهي در دقيقه چهارم مسابقه اين تيم را پيش انداخت و پس از آن دفاع متراكم شاگردان جلالي اجازه كار را به سرخپوشان نداد. پرسپوليسي‌ها البته در نيمه اول اين بازي خيلي سنگين و مغرور نشان مي‌دادند و انگار هنوز در باد پيروزي برابر رقيب عربستاني قرار داشتند، اما در وقت دوم هم بازي پرانگيزه آنها براي جبران نتيجه به جايي نرسيد. سرخ‌ها يا در خلق موقعيت در اين مسابقه ناتوان بودند و يا گاهي كه مي‌توانستند فرصت‌هاي جدي به وجود بياورند، كم‌دقتي خودشان، درخشش گلر حريف و يا بدشانسي مانع از فروپاشي دروازه مي‌شد. در مجموع پرسپوليس جذاب برانكو يك بار ديگر درست به همان سبكي باخت كه پاشنه آشيل اين تيم محسوب مي‌شود؛ يعني زانو زدن در مقابل يك دفاع فشرده و كم‌اشتباه. در اين مورد شايد مجيد جلالي هم راه عليرضا منصوريان را رفت كه در سه مصاف آخرش با برانكو، با همين حربه دو برد و يك مساوي به دست آورده است.

 

كابوس نفت و استقلال

منصوريان دو سال پيش در هفته بيست‌وهشتم ليگ پانزدهم درست با چنين نمايشي قهرماني را از پرسپوليس گرفت. نفت او آن روز 90دقيقه به صورت فشرده و موسوم به «اتوبوسي» مقابل پرسپوليس دفاع كرد و بعد از كلافه شدن سرخ‌ها به خاطر ناكامي در گلزني، روي ضد حملات دو بار هم دروازه اين تيم را باز كرد. منصوريان در داربي رفت پارسال هم با دفاع متراكم و محض يك مساوي بدون گل از پرسپوليس گرفت كه نتيجه‌اش ابقاي او روي نيمكت استقلال بود، اما حوادث بازي برگشت براي عليمنصور به شكل شيرين‌تري رقم خورد؛ جايي كه او با همين استراتژي برابر پرسپوليس به پيروزي سه بر دو دست يافت. البته در داربي برگشت پارسال پرسپوليس به يك گل زودهنگام دست يافت كه به طور خودكار باطل‌كننده اين نسخه از بازي تيم حريف است، اما دريافت دو گل متوالي ظرف سه دقيقه غفلت همه چيز را از كف سرخ‌ها ربود. در آن بازي كيفيت و پتانسيل پرسپوليس براي پيروزي بسيار بيشتر از استقلال بود؛ طوري كه سرخ‌ها در پنج دقيقه اول بيش از 50پاس به هم داده بودند، اما استقلال كمتر از پنج پاس داشت. با اين حال در ادامه غافلگيري پرسپوليس و تشكيل دفاع منسجم تيم منصوريان كار را خراب كرد.

 

نسخه اكبر اوتي

يكشنبه‌شب پيكان دقيقا با نسخه اكبر ميثاقيان در هفته آخر ليگ فصل قبل برابر پرسپوليس به پيروزي رسيد. در آن بازي سياه‌جامگان كه براي بقا در ليگ به كسب پيروزي برابر پرسپوليس نياز داشت، بنا را بر دفاع محض و مطلق و استفاده از ضربات ايستگاهي گذاشت. در نهايت هم همين فرمول جواب داد و سياه‌جامگان با گل دقيقه48 روح‌الله سيف‌اللهي از روي يك ضربه ايستگاهي در اين بازي به پيروزي رسيد. گل سيف‌اللهي به رادوشوويچ شبيه همين گل مرتضي آقاخان به بيرانوند بود. در مجموع ضربات كاشته براي تيم‌هايي كه اتوبوسي بازي مي‌كنند، يك ميانبر عالي براي رسيدن به پيروزي است.

 

حكايت متفاوت آسيا

با اين همه باخت به پيكان نبايد زياد براي پرسپوليسي‌ها نگران‌كننده باشد، چرا كه اين مدل از بازي تيم جلالي قابل تعميم به مسابقات ليگ قهرمانان آسيا نيست. در حقيقت آنجا تيم‌ها براي هجوم مي‌آيند و بازي باز رقبا فرصت كار را به فانتزي‌بازهاي پرسپوليس مي‌دهد. سرخپوشان پيروزي‌هاي مهم‌شان در آسيا را برابر تيم‌هايي مثل الوحده، لخويا و الاهلي با استفاده از بازي باز تيم حريف به دست آورده‌اند. شايد تنها تيمي كه امسال در آسيا برابر پرسپوليس «اتوبوسي» بازي كرد، الريان قطر بود كه در مسابقه برگشت براي گرفتن يك مساوي به تهران آمد و نهايتا با دفاع فشرده به خواسته‌اش رسيد. در عين حال خيلي بعيد است كه تيمي مثل الهلال كه خودش مدعي قهرماني آسياست، با چينن سبكي مقابل پرسپوليس ظاهر شود.

همشهری ورزشی

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: