کد خبر: ۷۳۸۶۱۹
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۸
تعداد بازدید: ۲۱۰
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در دوران کنونی نسبت به آموزش زبان‌های خارجی غفلت کرده‌ایم چرا که با تسلط بر زبان‌های خارجی می‌توانیم انحرافات را پاسخ مناسب دهیم.
حدادعادل: در آموزش زبان‌های خارجی غفلت کرده‌ایم
به گزارش خبرداغ ، غلامعلی حداد عادل ظهر امروز در مراسم افتتاحیه کتابخانه زبان‌های خارجی و منابع اسلامی، با بیان اینکه انتقال علوم عقاید به عالم اسلام به برکت تسلط مسلمانان به زبان‌های مختلف بوده است، اظهار داشت: با تشکیل تمدن اسلامی مسلمانان اقدام به آموختن زبان‌های مختلف کردند که این امر سبب آغاز نهضت ترجمه و انتقال علوم عقاید به کشورهای دیگر شد.

وی با تأکید بر توجه حوزه علمیه به آموزش زبان‌های خارجی گفت: آشنایی طلاب با زبان‌های خارجی حاکی از تحول حوزه در زمینه آموزش زبان‌های خارجی است.

حداد عادل با تأکید بر اینکه میزان قدرت هر موسسه به میزان تأثیرگذاری آن بستگی دارد، و این تأثیرگذاری عامل قدرتمندی جوامع است، افزود: در عالم طبیعت نیز موجوداتی که از فاصله دورتر پیام دریافت می‌کنند و پیام می‌فرستند از قدرت بیشتری برخوردارند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام لازمه آگاهی انسان از مسائل روز دنیا را دانستن زبان دانست و گفت: به برکت انقلاب اسلامی و رهنمودهای امام راحل و مقام معظم رهبری و بینش عمیق این بزرگواران مشکل تسلط طلاب به زبان‌های خارجی برطرف شد.

حداد عادل بیان کرد: متأسفانه در دوران کنونی نسبت به آموزش زبان‌های خارجی غفلت کرده‌ایم چرا که با تسلط بر زبان‌های خارجی می‌توانیم انحرافاتی که در رابطه با اسلام از سوی غرب صورت گرفته را تصحیح کرده و مفاهیم خود را به دیگران انتقال دهیم.

وی با بیان اینکه امروز طلاب فراوانی هستند که تسلط کافی به زبان‌های اروپایی دارند، تصریح کرد: امروزه زبان اسلام تنها منحصر به کشورهای عربی نیست و طلاب با آموختن زبان‌های خارجی دیگر می‌توانند در میان کشورهای اسلامی و غیر اسلامی به تبلیغ دین مبین اسلام بپردازند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: تأسیس کتابخانه‌هایی این‌چنینی باگذشت 40 سال از انقلاب اسلامی پاسخ به یک نیاز و اقدامی شایسته است که انجام گرفت.
منبع: تسنیم

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: