کد خبر: ۷۳۸۶۱۸
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۷
تعداد بازدید: ۹۲۲
سرپرست وزارت علوم:
سرپرست وزارت علوم تاکید کرد: موسسات آموزش عالی کشور از رویکردی درون‌گرا که در آن، تولید مقاله و تربیت نیروی انسانی رکن اصلی است، فاصله گرفته و به سوی تولید دانش متناسب با نیازهای روز جامعه در حال تحول هستند.
موسسات آموزش عالی به سوی تولید دانش متناسب با نیازهای روز جامعه در حال تحول هستند
به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا،سیدضیاء هاشمی در نشست تخصصی «برنامه و بودجه نظام علم و آموزش عالی کشور» که در دومین روز اجلاس سراسری روسای دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی، پژوهشگاه‌ها و پارک‌‌های علم و فناوری کشور در پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران برگزار شد، گفت: دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کشور آمادگی کامل دارند تا ظرفیت‌ها و امکانات خود را در خدمت دولت دوازدهم قرار داده و بخشی از راه حل رفع مشکلات کشور باشند. 

وی تاکید کرد: موسسات آموزش عالی کشور از رویکردی درون‌گرا که در آن، تولید مقاله و تربیت نیروی انسانی رکن اصلی است، فاصله گرفته و به سوی تولید دانش متناسب با نیازهای روز جامعه در حال تحول هستند.

سرپرست وزارت علوم افزود: دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و فناوری کشور نسبت به حل مشکلات اقتصادی، مشکلات صنعت، آسیب‌های اجتماعی و مسائل زیست محیطی حساس بوده و برای خود مسئولیت اجتماعی قائل هستند و با تمام توان در کنار دولت تدبیر و امید برای رشد و توسعه همه جانبه کشور هستند.

براساس این گزارش، اجلاس سراسری روسای دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری کشور به مدت دو روز از ۲۷ الی ۲۸ شهریورماه با شعار «تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت و جامعه» در محل پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران برگزار شد که در روز نخست این اجلاس دو روزه نیز، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات و‌ برات قبادیان،‌ معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست‌های تخصصی با روسای دانشگاه‌ها‌ و مراکز آموزش عالی سراسر کشور شرکت کردند و درباره راهکارهای تقویت ارتباط میان دانشگاه با جامعه و صنعت به گفت‌وگو پرداختند.

 همچنین در دومین روز از این اجلاس، ضیا هاشمی سرپرست وزارت علوم، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت، محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه و  حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به طرح دیدگاه‌های خود پرداختند.

گفتنی است روسای دانشگاه‌ها و مسئولان مراکز پژوهشی و فناوری کشور نیز به تناسب نشست‌های تخصصی مختلف و در طول برگزاری اجلاس نظرات و سوالات خودرا مطرح کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: