کد خبر: ۷۳۸۶۰۸
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۸
تعداد بازدید: ۲۰۶
معصومه ابتکار مطرح کرد:
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده از کلید خوردن اعطای جایزه علمی زنان جوان در علم به نام مریم میرزاخانی خبرداد.
اعطای جایزه علمی زنان جوان در علم به‌نام میرزاخانی/ داشتن شغل و درآمد شرافتمندانه حق همه است
به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا،  معصومه ابتکار در این نشست تاکید کرد: درست است که پدر مریم می‌گوید از او اسطوره‌سازی نکنید ولی شناخت موفقیت‌های او و ویژگی‌های شخصیتی، محیطی و خانوادگی که او را به این موفقیت‌ها رسانده بسیار مهم است و برای جامعه ما بسیار لازم. خوشبختانه به اهتمام وزارت‌علوم جایزه علمی زنان جوان در علم به نام مریم میرزاخانی در شرف کلید خوردن است و امیدواریم در سطح بین‌المللی نیز با تعاملات چنین جوایزی را راه‌اندازی کنیم چراکه شخصیت مریم فراتر از ملیت و جنسیت بود.

ابتکار ادامه داد: در موفقیت نخبگانی همچون مریم درنظر گرفتن فضای خانوادگی بسیار مهم است فضای خانوادگی توام با پیوندهای قوی انسانی و عاطفی که فرد در آن برای رسیدن به پله‌های ترقی هیچ محدودیتی احساس نکند و یک جهت‌گیری ملایم و طبیعی به سمت رشد و پیشرفت و تعالی دیده شود. زیبایی کار خانواده مریم در بحث‌های خیریه بسیار جالب است او در این بستر خانوادگی رشد کرده و آموخته که جدا از اهمیت دادن به پیوندهای خانوادگی باید جامعه را هم دید و مسائل دیگران را هم مورد توجه قرار داد.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان همچنین با اشاره به اهمیت نقش آموزش و پرورش در جهت‌گیری نخبگان گفت: همه ما می‌دانیم آموزش و پرورش ما در کنار معایب خود چه مزایایی هم دارند و چه زمینه‌هایی به‌ویژه برای بچه‌های بااستعداد فراهم می‌کنند در عین حال باید توجه کنیم نظام آموزش و پرورش باید به سمت استعدادیابی و آموزش مهارته یا زندگی به دانش‌آموزان پیش برود.

وی متذکر شد: باید بدانید درون هر فردی توانایی و استعداد خاصی نهفته که اگر به درستی شناسایی و پرورده شود می‌تواند افتخارآفرین باشد. این خواست پدر مریم که فراموش نکنیم تمام دختران و پسران ایران می‌توانند مثل مریم باشند یعنی لزوم توجه به محیط اجتماعی سالم و متحول کردن نظام آموزش و پرورش. باید توجه به خلاقیت و شکوفایی استعدادها را سرلوحه کار قرار بدهیم و به کودکان بیاموزیم هر کسی می‌تواند و باید قهرمان زندگی خود و خانواده‌اش باشد.

او گریزی نیز به آمار و اعداد ارقام نتایج کنکور امسال زد و گفت: آمارهای قبولی دانشگاه‌های امسال نشان می‌دهد بیش از 60 درصد قبولی‌ها از آن بانوان است یعنی بانوان ما هیچ محدودیتی برای عرصه‌های دانشگاهی ندارند و اگر فضای آموزشی و خانوادگی سالم باشد خانم‌ها می‌تواند همپای آقایان و حتی بیشتر از آنان حرکت کنند. باید ترجمان این اعداد و ارقام را در ابعاد مختلف مدیریتی و اجرایی کشور ببینیم. مساله‌ای که جزو سیاست‌های ابلاغی آقای روحانی است و حضور زنان در عرصه‌های مدیریتی مورد تاکید رئیس‌جمهور قرار دارد. بنابر برنامه ششم توسعه پایان این برنامه سی درصد پست‌های مدیریتی باید مختص بانوان باشد.

ابتکار حضور بانوان را در عرصه‌های مدیریتی برای تعادل بخشیدن به شرایط اجتماعی لازم دانست و گفت: حضور بانوان در عرصه‌های مدیریتی می‌تواند نگرش‌ها و سیاست‌گذاری‌های ما را متعادل کند و جنبه‌های دیده نشده از مسائل اجتماع را نمایان گرداند. هوش عاطفی خانم‌ها در تعیین حوزه‌های مشخص سیاست‌گذاری و تاثیرگذاری اثربخشی‌ آنها موثر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در برخی شهرستان‌ها نرخ بیکاری دختران تحصیلکرده سه برابر پسران است. داشتن شغل و درآمد شرافتمندانه حق همه است و دولت تلاش دارد برای فراهم کردن این حق باتمام محدودیت‌ها برنامه‌ریزی کند. ان‌شاالله تمامی بخش‌های اقتصادی مسئولیت خود را در این حوزه به درستی انجام بدهند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: