کد خبر: ۷۳۸۵۴۲
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴
تعداد بازدید: ۹۶۶
سرپرست وزارت علوم حمایت از مراکز آموزشی مهارتی را از سیاست‌های این وزارتخانه دانست و گفت:‌ ادغام دو دانشگاه علمی کاربردی و فنی حرفه‌ای در حد گمانه زنی است.
آیا دانشگاه فنی حرفه ای و علمی کاربردی ادغام می‌شوند؟
به گزارش خبرداغ به نقل از آفتاب،ضیا هاشمی امروز در اجلاس سراسری مدیران دانشگاه فنی حرفه ای در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه برنامه‌های آموزشی دانشگاه‌ها باید متناسب با نیاز جامعه تدوین شود، بر تقویت پیوند صنعت و جامعه تاکید کرد و گفت: دانش آموختگان و جوانان حاضر در دانشگاهها باید به گونه‌ای آموزش ببینند که بتوانند نیازهای جامعه را پاسخ دهند در واقع کیفی سازی آموزش بر متناسب کردن آن با نیازهای کشور یک دغدغه عمومی است.

وی در ادامه با تاکید بر این که در دانشگاه فنی حرفه ای ظرفیت خوبی برای پاسخگویی به نیازها جامعه وجود دارد گفت: در این دانشگاه با در اختیار داشتن آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های متعدد می‌تواند دانشجویان مهارتی تربیت کند تا این دانشجویان در نهایت فارغ التحصیل شده و وارد بازار کار شوند. برای این کار لازم است پیوند بین دانشگاه و صنعت تقویت شود و وزارت علوم نیز باید زیرساخت‌های لازم برای تقویت این رابطه را افزایش دهد.

وی ادامه داد: باید نیازهای صنعت و بازار کار توسط دانشگاهیان شناسایی شود و نقاط ضعف آن را پیدا کنیم و آموزش‌های متناسب با نیازهای و دغدغه‌های کشور را ارائه دهیم.

سرپرست وزارت علوم در پاسخ به این سوال که آیا برنامه‌ای برای ادغام دو دانشگاه علمی کاربردی و فنی حرفه ای دارد، تاکید کرد: گمانه زنی‌هایی در این زمینه مطرح می‌شود اما در حال حاضر باید مراکز مهارتی کشور تقویت شوند و همه دانشگاه‌ها در راستای کیفی سازی حرکت کنند اما در خصوص اینکه چگونه این فرایند مسیر مهارتی توسط دانشگاه‌ها طی شود هنوز تصمیم جدیدی وجود ندارد و برنامه وزارت علوم این است که مراکز آموزش مهارتی را تقویت کنیم.

به گزارش ایسنا، دکتر هاشمی در پایان در خصوص شروط  هیات جذب دانشگاه صنعتی شریف برای استخدام هیات علمی گفت:‌دانشگاه‌ها مستقل هستند اما نکته مورد تاکید این است که افرادی به عنوان استاد در دانشگاه‌ها جذب شوند که از توانمندی علمی برخوردار باشند و در این راستا کسانی که توانمندی ویژه داشته باشند و بتوانند تعاملات بین‌المللی دانشگاه را تقویت کنند این توانایی آنها یک امتیاز به شمار می رود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: