کد خبر: ۷۳۸۴۷۲
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۸
تعداد بازدید: ۹۲۴
افرادی که خام‌خوار و گیاه‌خوار هستند قطعاً کمبود ویتامین ب 12 دارند، مصرف نخود را جدی بگیرید چرا که بسیار از مواد مورد نیاز بدن در نخود یافت می‌شود
افراد خام‌خوار و گیاه‌خوار قطعاً کمبود ویتامین ب 12 دارندمتخصص تغذیه گفت: خوردن ذرت را توصیه نمی‌کنم چرا که این ذرت‌ها تراریخته و خطرناک است، میوه را در هر فصل خودش مصرف کنید، مصرف میوه خارج از فصل باعث واکنش منفی بدن می‌شود.

به گزارش خبرداغ به نقل از  شفا آنلاین، سادات میرلوحیان صبح امروز در آیین تجلیل از بازنشستگان نمونه استان اصفهان اظهار داشت: غذاهایی که در روز مصرف می‌شود باید کم حجم و مغزی باشد، مصرف شکر و نمک در سنین سالخوردگان باید به صورت بسیار محدود باشد، مصرف سبزی‌ها، میوه‌جات، حبوبات و غلات در این سنین بسیار مهم است اما مصرف بیش از حد آن باعث افزایش وزن و چاقی می‌شود.

وی با بیان این که دیابت(Diabetes) و فشارخون از جمله بیماری‌های این گروه سنی است، بیان کرد: بعد از سن 30 سالگی هیچ رفلکس تشنگی نداریم اما باید سعی کنید که آب مورد نیاز مصرف کنید، برحسب نیازها بدن به مقدار معینی آب نیازمند است، در اثر کم آبی امکان لختگی خون در سالمندان وجود دارد، آب به هر طوری که هست باید به میزان مناسب مصرف شود.

این متخصص تصریح کرد: غذای خوراکی باید کم حجم شود، گوشت مصرفی باید سالم و بدون چربی باشد از سینه مرغ، سینه بوقلمون و گوشت بلدرچین استفاده کنید، مواد معدنی و املاح در این سن جذبش کمتر است، کمبود کلسیم در بدن باعث شکستگی می‌شود، بنابراین مواد کلسیم‌دار باید به بدن برسد.

وی در یک توصیه غذایی گفت: باید محتویات مغز استخوان‌های دنده یا استخوان قلم را در بیاورید، استخوان‌ها را در آب بریزید و آرام‌آرام بجوشد، بعد از جوشیدن آن، استخوان‌ها را دور بریزید و چربی آب را بگیرید و باقی‌مانده ژله مانند آن را مصرف کنید.

میرلوحیان ریختن پونه روی ماست را در پیشگیری از پوکی استخوان(Osteoporosis) مؤثر دانست و مطرح کرد: مصرف شیر را جدی بگیرید، بعضی به شیر واکنش می‌دهند و نمی‌توانند شیر را مصرف کنند، به صورت قطره‌چکانی شیر را مصرف کنید تا پس از مدتی شیر برایتان تحمل‌پذیر شوید.

وی با بیان این که با افزایش سن جذب ویتامین ب 12 در بدن کم می‌شود که با مصرف اقلام مثل تخم بلدرچین و یا گوشت بلدرچین محقق می‌شود، تصریح کرد: افرادی که خام‌خوار و گیاه‌خوار هستند قطعاً کمبود ویتامین ب 12 دارند، مصرف نخود را جدی بگیرید چرا که بسیار از مواد مورد نیاز بدن در نخود یافت می‌شود.

این متخصص رژیم غذایی اسفناج، جعفری و تره را دارای میزان بسیار زیادی آهن دانست و مطرح کرد: مصرف این مواد را جدی بگیرید، در این سنین جذب روی کم می‌شود تخم‌مرغ و تخم کدوتنبل حاوی مقادیر زیاد روی است.

وی در پایان برای سفت ماندن عضلات،  استفاده از موادی که منیزیم دارند را توصیه کرد و گفت: از موادی مانند پسته و بادام استفاده کنید، خوردن ذرت را توصیه نمی‌کنم چرا که این ذرت‌ها تراریخته و خطرناک است، میوه را در هر فصل خودش مصرف کنید، مصرف میوه خارج از فصل باعث واکنش منفی بدن می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: