کد خبر: ۷۳۸۱۴۷
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴
تعداد بازدید: ۳۶۲
یک مدرس حوزه علمیه قم با بیان این که اصولگرایان باید واقعیت‌های امروز جامعه بشناسند، گفت: اصولگرایان باید از اتاق فکرهای دربسته بیرون بیایند و واقعیت‌های عمل، جهان و عقل امروز را ببینند و بشناسند.
اصولگرایان از اتاق‌فکرهای دربسته خود بیرون بیایند/ اصلاح‌طلبان رأی ۲۴ میلیونی خود را به ۳۵ میلیون برسانند

به گزارش خبرداغ،آیت الله محسن غرویان در گفت‌وگو با  ایلنا،‌ در پاسخ به این سوال که اصلاح‌طلبان درحال بررسی نقاط ضعف و قوت خود هستند، چه سازو کاری را باید پیش بگیرند، گفت: اصلاح‌طلبان باید به چند نکته  توجه ویژه‌ای داشته باشند، از جمله اینکه فعالیت‌هایشان را باید در چارچوب قانون انجام دهند. یعنی این که تفسیر و قرائت ما از قانون با روح انقلاب، دین و اسلام همراه باشد و بر اساس آن حرکت کنیم.

وی تاکید کرد: مشی اعتدال باید مورد توجه قرار گیرد و در واقع مسیری برای فعالیت‌ها باشد. ما  باید همچنین از تفسیر، تحلیل و برداشت‌هایی که مبتنی بر  افراط و تفریط است، دوری کنیم.

این مدرس حوزه علمیه قم با بیان اینکه اعتدال می‌تواند مسیر مناسبی برای رسیدن به یک جامعه مطلوب باشد، عنوان کرد: اصلاح‌طلبان و همچنین اصولگرایان باید در مسیر اعتدال گام بردارند و از دولت آقای روحانی که ساز و کار معتدل دارد و بر اساس خط اعتدالی حرکت می‌کند، حمایت کنند.

وی افزود: توصیه می‌کنم اصلاح‌طلبان از چهره‌هایی استفاده کنند که پیوند و رابطه خودشان را با مقام معظم رهبری بیشتر و دیدگاه‌های خودشان را با ایشان هماهنگ‌تر کنند، یعنی قرائتی از مردم‌سالاری دینی ارائه کنند که در چارچوب همان دیدگاه‌های رهبری باشد.

استاد مؤسسه امام خمینی خاطرنشان کرد: اصلاح‌طلبان پایگاه خوبی بین مردم جامعه دارند اما باید خود را به توده مردم و قشر متوسط جامعه نزدیک‌تر کنند و بیشتر در میان آنان قرار گیرند.

وی ادامه داد: مردم دو قشر هستند؛ توده و فرهیختگان که اصلاح‌طلبان بین فرهیختگان و نخبگان جامعه جایگاه بسیار خوبی دارند اما در بین متوسطین هم باید این پایگاه را تقویت کنند تا رأی ۲۴ میلیونی خود را به ۳۰ الی ۳۵ میلیون برسانند و این به نظر من راهکار بسیار موثری است.

غرویان در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان باید چه سازوکاری داشته باشد تا در انتخابات دیگر هم موفق باشد، عنوان کرد: اصلاح‌طلبان دارای چهره‌ محبوبی همچون سید محمد خاتمی هستند که دارای نفوذ ویژه‌ای است و همچنین حجح الاسلام سید حسن خمینی، ناطق نوری و آقای روحانی که چهره‌هایی معتدل هستند در کنار آنان قرار دارند که با تاثیر از اندیشه‌ها و افکار آیت الله هاشمی نفوذ خوبی در بین مردم دارند.

وی تاکید کرد: اصلاح‌طلبان باید با استفاده از چهره‌های وزین روحانی که درون خودشان دارند، جایگاه خود را  بین توده‌های مردم بازتر کنند.

غرویان در خصوص وضعیت اصولگرایان بعداز انتخابات با اشاره به اینکه این جریان در بین خود به دنبال مقصر می‌گردند، گفت: اظهارنظر اصولگریان را نسبت به یکدیگر مطالعه کردم مثلا گفته‌اند فلان شخصیت سن و سالش بالا رفته و دیگر نگاه واقع‌بینانه به مسائل ندارد و تحلیل‌هایش بر اساس واقعیت نیست. خب این نشان می‌دهد که خود اصولگرایان هم به این نتیجه رسیده‌اند که واقعیت‌های اجتماعی و واقعیت‌های بین مردم را درست ندیده‌اند.

این مدرس حوزه علمیه قم با اشاره به این که معتقدم اصولگرایان باید در نگرش خود تجدیدنظر کنند، گفت: مثلا آقای قالیباف چندی پیش اظهارنظر جالبی کرد او معقتد است باید اصولگرایی نوینی ارائه شود ، این طرز تفکر در واقع بیان‌گر آن است که باید به رای اکثریت مردم برگردیم و واقعیت‌ها را درست ببینیم و بشناسیم.

وی خاطرنشان کرد: اصولگرایان باید از اتاق فکرهای دربسته بیرون بیایند و واقعیت‌های عمل، جهان و عقل امروز را ببینند و بتوانند مبانی دینی و فکری را بر اساس این مسائل جدید انسان قرائت کنند و ببینند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: